אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סקודה פאביה

כללי – הסופר מיני הצ'כית הפכה להיות אחת המכוניות האיכותיות והפופולריות בקטגוריה שלה ברחבי העולם (עם 10.5 מיליון יחידות שנמכרו בשני הדורות הראשונים ב – 15 שנים) וכן בישראל, וכך גם הדור השלישי שלה, שהוצג בעולם לראשונה בתערוכת פריז בשנת 2014, לא מתכוון להוריד את הסטנדרט שאוהדיה התרגלו אליו. אלינו הגיע הדור השלישי במהלך 2015, ולמרות שבהצצה ראשונה קשה להבחין  בהבדלים ביחס לדור הקודם, האמינו לנו, מדובר בדור חדש לגמרי.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – סקודה פאביה עושה שימוש במיטב הפיתוחים המוטוריים שחברת האם פולקסווגן מציעה. היא עושה שימוש בשתי גרסאות מנוע, שתיהן בנפח 1.2 ל' בנזין, כמובן מוגדשות. הגרסה הבסיסית מוצעת עם מנוע שמפיק 90 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ (שווה ערך למומנט של משפחתית יפנית). גרסה זו מוצעת עם תיבה בעלת 5 הילוכים. הביצועים משובחים ביחס לקטגוריה, עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 10.9 שנ' ומהירות מירבית של 182 קמ"ש. אם התלהבתם מזה, תמתינו לגרסה הבכירה. פה כבר מדובר בתענוג מוטורי אמיתי (הכל כמובן ביחס לסגמנט). הגרסה הבכירה עושה שימוש במנוע בנפח זהה, אך עם תוכנה משופרת, שמפיקה מהמנוע 110 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת ההילוכים הרובוטית המעולה של קונצרן פולקסווגן (שעברה מס' התאמות וסינכרונים ששיפרו אותה עוד יותר),  עם משקל רכב של קצת יותר מטונה אחת, הצ'כית הקטנה והמרובעת עושה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב- 9.4 שנ' בלבד, מהירה הרבה יותר ממתחרותיה בקטגוריה, כמו אופל קורסה (13.9 שנ'), יונדאי i20 (13.2 שנ'), טויוטה יאריס (12.3 שנ') ועוד. זה לא רק המספרים, זו גם התחושה. עם רצועת כוח שמתחילה כבר ב – 1,400 סל"ד, סקודה פאביה פשוט מרחפת קדימה ללא שום מאמץ, גם ביציאה מהמקום וגם בתאוצות ביניים.

צריכת דלק סקודה פאביה – הצ'כים מצהירים על נתון צריכת דלק ממוצעת בגרסה הידנית (90 כ"ס) של 21.3 ק"מ/ל'. בחיים אמיתיים נתון זה יירד ל – 16.5-17 ק"מ/ל' בממוצע, נתון מצויין שלעצמו. הגרסה היותר מעניינת היא הגרסה הבכירה (110 כ"ס). ובכן, ציפינו שצריכת הדלק תהיה טובה יותר, אך דורש הסבר. לגבי  צריכת הדלק המוצהרת בגרסה הזו זהה לגרסה הידנית (21.3 ק"מ/ל'). עם זאת, בחיים האמיתיים צריכת הדלק יכולה להתדרדר למחוזות משפחתיים של אפילו 12 ק"מ/ל'. הכצעקתה? האשמה שלנו נעוצה באיכותם של המנוע ותיבת ההילוכים, שיחדיו "מפתים" את כף הרגל הימנית למחוץ את דוושת התאוצה מטה בכל הזדמנות, ולזה יש מחיר יקר . צריכה אמיתית עם כף רגל כבדה – 11-12 ק"מ/ל', כף רגל רכה – 14-15 ק"מ/ל'.

עיצוב – לא נפתיע את כם עם נקבע שמבחינת העיצוב, הצ'כים השקיעו הרבה פחות. סקודה פאביה, ממשיכה לקיים באדיקות את מצוות העיצוב המשעמם. חשבנו שזה קצת עבר לה בדור הקודם, עם התעוזה בגג בצבע שונה, קיווינו שהדור השלישי יחרוג ממנהג היצרן ויזנח את הוסלדיות והפשטות, אבל נאדה, את ה – DNA  אי אפשר לשנות. נתנחם בחוזקות אחרות.

בטיחות – מבחני הריסוק של EuroNCAP, העניקו 5 כוכב בטיחות לסקודה פאביה, עם 81% במבחן הגנה על מבוגרים, וציון זהה במבחן הגנה על ילדים. מעבר לכך, הפאביה מאובזרת גם ב – 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר ועוד.

תא נוסעים תא מטען, ואבזור –  למרות התחושה של רכב קטן יחסית, דווקא העיצוב המרובע מספק הרבה יתרונות, בין היתר, מרווח פנים ראוי שמספק נוחות מרובה ל – 4 נוסעים. חמישי יצטרך להצטופף. מבחינת הארגונומיה, בסקודה קיבלו את הגנים הגרמנים, ולכן סקודה פאביה מתגאה בתא נוסעים איכותי מאוד, מלוטש ומסודר, עם יכולת התמצאות פשוטה. תא המטען בנפח 305 ל', מעניק חלל אחסנה מצויין ביחס לקטגוריה. סקודה פאביה נמכרת ב – 3 רמות אבזור (שכולן מגיעות עם מערכת "עצור וסע" ומערכת עזר לזינוק בעליה) – Active, Ambition ו –  Style. רמת Active די בסיסית, וכוללת מערכת שמע מקורית ויציאות אודיו AUX  ו – USB. ברמת הביניים Ambition תקבלו בנוסף גם שליטה מההגה על מערכת השמע, דיבורית בלוטות', מסך מולטימדיה, אופציה לגג שמש פנורמי, וכן מערכות בטיחות אקטיביות, כגון מערכת התראה לשמירת מרחק כולל בלימה אוטומטית ומערכת התראת עייפות. רמת האבזור הבסיסית תוסיף בקרת אקלים, חישוקים כלים, פתיחה והנעה של הרכב ללא מפתח, ומערכת "Smart Link" להצגת תוכן מכשיר הנייד על גבי מסך המולטימדיה.

נוחות והתנהגות נסיעה – שילוב של מושבים רכים, צמיגים בחתך גבוה ומתלים שכויילו לצד הרך, מספקים נוחות נסיעה טובה לסקודה פאביה, במרבית מצבי הנהיגה, בטח בנסיעה עירונית. כאשר תרצו לתת נופך ספורטיבי לנהיגה שלכם, תבינו שלשם כך הפאביה לא בנויה, בעיקר בשל רכות המתלים.

רכבים מתחרים – אופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, מיצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, ניסאן מיקרה, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סוזוקי סוויפט, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.

מחיר – החל מ – 79,300 ₪ ל – 1.2 טורבו בנזין ידני ברמת אבזור Active, ועד 103,990 ₪ ל – 1.2 טורבו בנזין רובוטית ברמת אבזור Style.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט