גרייט וול C10
כללי – סופר מיני שמיוצרת ע"י הקונצרן הסיני "גרייט וול מוטורס". מדובר בדור ראשון למכונית הסינית שמיוצרת בשנים 2010-2014. עיקר מכירותיה של גרייט וול C10 היא במדינות המזרח הרחוק ובעיקר בסין. מדובר במכונית נחותה ממתחרותיה העיקריות.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – גרייט וול C10 מיוצרת בעולם בשתי גרסאות מנוע בנזין בלבד – הראשונה, 1.3 ל' שאינה משווקת בארץ, והשניה בנפח 1.5 ל' שהיא זו שמשווקת בארץ. גרסה זו כוללת כאמור מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' בעל הספק מירבי של 96 כ"ס, ומומנט צנוע של 14.1 קג"מ. הסינית הקטנה משודכת לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים. מדובר במנוע מאוד רועש, והרבה יותר חלש מהנתונים היבשים שהסינים מצהירים עליהם.
צריכת דלק – גרייט וול C10 צורכת כ – 13.7 ק"מ/ל' בממוצע, עפ"י הצהרת היצרן. בחיים האמיתיים היא צורכת כ – 10.3 ק"מ/ל'. היינו מצפים לנתונים טובים יותר מסופר מיני בעלת תיבת הילוכים ידנית.
עיצוב – לטעמנו הגרייט וול C10 היא מכונית נאה. ישנם שיאמרו שהיא חולקת מרכיבים ויזואלים רבים עם טויוטה יאריס. למזלה של היאריס היא לא חולקת איתה את הגריל המזעזע בחזית הרכב. לא ברור על מה חשב מעצב ה – C10, כנראה שהתערבבו לו הסקיצות עם מכונית מנהלים אמריקאית, אך מה שבטוח שהתוצאה לא נראית טוב, ודי מעיבה על הקווים הנאים של שאר חלקי המכונית.
בטיחות – ב – EuroNcap לא טרחו לבחון את הסינית הקטנה, אך אנו מניחים שהיא לא הייתה מקבלת 5 כוכבים. מעבר לכך, היא מצויידת ב – 4 כריות אוויר, בקרת יציבות, ואפילו מס' מצומצם של מערכת עזר לבלימה כגון ABS ו – EBD. בקיצור, הבטיחות לא בראש מעייניהם של הסינים.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מרווח הפנים בתא הנוסעים של גרייט וול C10 טוב ביחס לחברותיה לקטגוריה, וחלקים ממנו (הקונסולה העליונה) נראים סביר ביחס לחלקים התחתונים שמזכירים לנו מדובר במכונית מסין. תא המטען בנפח של 330 ל', גדול יותר מרוב המתחרות. דווקא מבחינת האבזור, אין ל – C10 במה להתבייש. היא מגיעה עם בקרת אקלים, סאנרוף, שליטה על הרדיו מההגה, חיישני חניה אחוריים, מראות צד מתקפלות ועוד. בהחלט רשימה מכובדת שקשה למצוא בשאר מתחרותיה.
נוחות והתנהגות נסיעה – כל זמן שתנהגו בגרייט וול C10 בצורה מתונה, היא תשכך את פגעי הכביש באופן סביר. עם זאת, במצבי חרום, לא עלינו, או ברצף ארוך של שיבושי כביש, הרכב יסבול מטלטולים חזקים שיכניסו את בקרת היציבות לפעולה במהירות. מעבר לכך, ההגה שלה לקוח אי שם משנות ה – 90 המוקדמות. במהירויות נמוכות ההגה קשה מאוד ומקשה על החניה, בעוד שבמהירויות גבוהות הבעיה מחמירה.
רכבים מתחרים – אופל קורסה, טויוטה יאריס, יונדאי i20, מיצובישי ספייס סטאר, ניסאן מיקרה, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פייאסטה, פיאט פונטו איבו, פיג'ו 208 קיה ריו, רנו קליאו,
מחיר – 81,000 ש"ח (קצת יותר מידי לרכב כזה).