אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

ב.מ.וו

ב.מ.וו
Manufacture Information
שם יצרן:ב.מ.וו
שם באנגלית:B.M.W
שנת הקמה:1916
מייסדים:פרנץ ג\'וזף פופ, פטק גראב,
מטה החברה:מינכן, גרמניה
כלי רכב בשנה:1,861,826
קונצרן:קבוצת ב.מ.וו
מספר עובדים:105,876
מה לא נאמר על החברה הבווארית שהיא שם נרדף להנאה צרופה מנהיגה לצד פאר ויוקרה ברמה הכי גבוהה שיש. מעריצי ב.מ.וו יישבעו שזו המכונית הטובה בעולם, וגם אם אינכם נמנים עליהם, עדיין תסכימו שהחברה הבווארית מוציאה משעריה מכוניות שנחשבות לפאר היצירה המוטורית. אז אם הממון מצוי בכיסכם, אין ספק שמכוניות ב.מ.וו הן אחת האופציות המובילות מבחינתכם בבחירת רכביכם הבא.

חברת הפאר הגרמנית, הוקמה בשנת 1916. פירוש השם BMW  – Bayeriche Motoren Werke, שפירושו בעברית "מפעל מנועים בווארי". תחילת דרכה של החברה הוא בייצור מנועי מטוסים בעיר מינכן, ומשם מגיע לוגו החברה שמדמה מדחף של מטוס בצבעי כחול לבן (צבעי מדינת בוואריה).

מלחמת העולם הראשונה תרמה לחברה להתרחב בתחילת דרכה, כתוצאה מהזמנות הצבא הגרמני, ובהמשך לצבא האוסטרו-הונגרי. לאחר תבוסתה של גרמניה במלה"ע הראשונה, נאסר על המדינה לייצר מטוסים, דבר שסגר באבחת יד את כל מפעלי המטוסים במדינה.

בלית ברירה, חברת ב.מ.וו. הייתה צריכה לשנות כיוון. בתחילה החלה לייצר בלמים לרכבות ובשנת 1923 ייצרה את האופנוע הראשון שלה, שהיה בנפח 500 סמ"ק ובתצורת מנוע "בוקסר"  המוכרת (עם היום ב.מ.וו היא החברה היחידה שממשיכה לייצר מנועי בוקסר באופנועים).

בשנת 1928 ב.מ.וו ייצרה את המכונית הראשונה, שבעצם זו הייתה מכונית בריטית שנבנתה ברישיון בגרמניה. בשנים שלאחר מכן החלה החברה לייצר מכוניות מתוצרת מקורית, בעלות מנוע 2.0 ל' – ב.מ.וו. 327 ו – 328.

במלחמת העולם השנייה, ב.מ.וו . הייתה ספקית עיקרית של מנועי מטוסים לצבא הגרמני, ואף הודתה כי העסיקה כ – 30,000 עובדי כפיה במחנות הריכוז.

מפעלי ב.מ.וו נהרסו קליל במהלך מלחמת העולם השנייה, ובשנים שלאחריה נאסר עליה למכור מכוניות. רק עשור לאחר מכן, ב.מ.וו הצליחה לחזור לקדמת הבמה, כאשר הוציאה לשוק את דגם 1500 – מכונית סלון קטנה ומתקדמת, ולאחר כמה שנים את דגמי…

לקרוא עוד
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט