רנו קליאו
כללי – הדור הרביעי של רנו קליאו, מעניק לה לטעמנו את התואר כסופר מיני היפה ביותר. ואם לא, לפחות כאחת היפות. 22 שנים לאחר שהוצגה לראשונה הקליאו כמחליפתה של האגדה המוטורית רנו 5, הדור הראשון, הצרפתים הציגו את הדור הרביעי לעולם, ואין כמו תערוכת פאריס 2012, בכדי להציג אותה. היא החלה להימכר בעולם בסוף 2012, ובתחילת 2013 החל שיווקה של רנו קליאו סטיישן. הקליאו דור 4 היא מכונית ארוכה ביחס למתחרות, ובטח ארוכה ביחס דור השלישי. היא החלה להימכר בארץ במהלך 2013.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – גם רנו קליאו נכנסה לחגיגת מנועי הטורבו בנזין המוגדשים, ובחרטומה תמצאו 2 יחידות כוח – הבסיסית בנפח 0.9 ל' משולש צילנדרים, ותיבת הילוכים ידנית בלבד. ההספק המירבי עומד על 90 כ"ס ומומנט של 14.3 קג"מ. הביצועים סבירים בהחלט. את המיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש היא גומעת תוך 12.2 שנ' ובמהירות המירבית המחט תצביע על 182 קמ"ש. החיסרון של מנועים קטנים כ"כ מורגש גם פה, וזה היעדר כח זמין בסל"ד נמוך. השילוב עם תיבת ההילוכים טוב, ויחסי ההעברה מתאימים כך שלא יווצרו בורות של כוח. הגרסה השניה והיותר מוצלחת לטעמנו, מושיבה בחרטום הקליאו, מנוע מוגדש בנפח 1.2 ל' בעל 118 כ"ס ומומנט ראוי של 20.9 קג"מ, מספר שהרבה משפחתיות היו מתקנאות בו. התאוצה ל – 100 קמ"ש נגמרת אחרי 9.4 שנ'. למנוע זה משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 יחסי העברה, שמעבירה את הכוח בצורה יעילה וחלקה יחסית. בקיצור, מדובר בשילוב מצויין של מנוע-תיבת הילוכים שמשאיר מאחור את כל מתחרותיה של הקליאו, להוציא את סקודה פאביה.
צריכת דלק רנו קליאו – גרסת 0.9 ל' צורכת בממוצע 21.3 ק"מ/ל', עפ"י נתוני היצרן. בחיים האמיתיים תפחיתו 30%. גרסת בה – 1.2 ל' צורכת בממוצע 18.5 ק"מ/ל', שבחיים האמיתיים ובנהיגה רגועה וללא דרמות, תעמוד על 14-15 ק"מ/ל'. צריכת דלק טובה.
עיצוב – מכל זווית שלא מסתכלים על רנו קליאו, היא מכונית יפה מאוד. זו החזית האגרסיבית, זה המימדים הארוכים, זו הצדודית המשוכה לאחור עם ידיות הדלתות אחרויות המוסלקות, סטייל אלפא רומיאו ג'ולייטה, בקיצור, מכונית יפה.
בטיחות – 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, קיבלה רנו קליאו בדור הרביעי, עם ציונים גבוהים של 88% הכנה על נוסעים, 89% על ילדים ו – 99%! במבחן אביזרי בטיחות אקטיביים. ככל הנראה, לא מדובר בדגמים שהגיעו ארצה, אחרת קשה להסביר 4 כ"א בלבד.
תא נוסעים תא מטען, ואבזור – תא המטען מרווח יחסית, בעיקר בחלקו הקדמי, משום שהמושב האחורי, למרות אורכה של הקליאו, לא מספק נוחות לאנשים גבוהים. להוציא את מסך המגע הגדול, עיצוב תא הנוסעים לטעמנו לא מיישר קו עם העיצוב החיצוני. איכות החומרים סבירה, אל לא יותר מכך. נפח תא המטען עומד על 300 ל', מספר מכובד לקטגוריה. רנו קליאו מגיעה ב – 3 רמות אבזור – Expression Pack, Collection, GT Line (הסדר לפי רמת המחיר). בכולם תקבלו מערכת שמע מקורית ויציאות אודיו AUX ו – USB, ומפתח חכם שבעזרתו ניתן לפתוח ולהניע מבלי לעשות שימוש במפתח. ברמות האבזור הגבוהות תקבלו גם בקרת אקלים, חישוקים קלים ועוד. בקיצור, יכלו עוד קצת לפנק.
נוחות והתנהגות נסיעה – נוקשות המתלים מתאימה למכונית ספורטיבית טהורה, ולא לסופר מיני שמתחפש לקליאו ספורט. נוקשות המתלים פוגמת בצורה ניכרת בנוחות הנסיעה, בעיקר בעיר, פחות בנסיעות בינעירוניות. למרות שבמהירויות הללו, רעשי הנסיעה/מנוע פגעו בנוחות הנסיעה. דווקא גרסת ה – 0.9 ל' פחות נוקשה, ולכן נוחות הנסיעה בה טובה יותר.
רכבים מתחרים – אופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, מיצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, ניסאן מיקרה, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סקודה פאביה, סוזוקי סוויפט, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו , שברולט סוניק.
מחיר – החל מ – 84,990 ₪ ל – 0.9 טורבו בנזין ידני ברמת אבזור Expression pack, ועד 111,990 ₪ ל – 1.2 טורבו בנזין רובוטית ברמת אבזור GT Line.