מאזדה 2
כללי – הדור הרביעי (השני בישראל) של מאזדה 2, הסופר מיני המיוצרת מאז 1996, הוצג בתערוכת ג'נבה בשנת 2014, והיא מבוססת על התאמות שנעשו על בסיס הפלטפורמה של מאזדה CX5. היא ארוכה ב – 14 ס"מ תמימים מהדור הקודם, דבר שגם תרם לבסיס הגלגלים להתארך ב – 8 ס"מ. אלינו הגיע מאזדה 2 החדשה בשנת 2015, לאחר כסיסת ציפורניים אמיתית בשוק הסופר מיני. הדור הקודם עשה חייל בתחילת שיווקו בארץ, אך ככל שהשנים נקפו והוא התיישן, כך פחתו המכירות, ושוב מאזדה יכולה להציג מתחרה ראוייה על מלכת הקטגוריה.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – הדור החדש מקבל את טכנולוגיית ה – Sky-Drive של החברה. ז"א שאין מעבר למנועי טורבו קטני נפח, אלא נשארים עם מנועים אטמוספירים, ומנסים לשדרג אותם עוד קצת. במקרה הזה, מדובר במנוע בנפח 1.5 ל' שהספקו המירבי עומד על 111 כ"ס ומומנט מירבי של 14.8 קג"מ. המנוע מזווג לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. המספרים היבשים מדברים על 10.3 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. בפועל, המספרים מצדיקים את עצמם, והמנוע מתגלה כנמרץ ועירני, בעוד התיבה מגיבה במהירות לכל מה שנדרש ממנה.
צריכת דלק מאזדה 2 – צריכת הדלק הממוצעת עפ"י נתוני היצרן עומדת על 17.5 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיים, צריכת הדלק תעמוד על 13 ק"מ/ל'. סביר, אך יש טובות ממנה בקטגוריה.
עיצוב – מאזדה 2 החדשה מיישרת קו עם השפה העיצובית של הדגמים האחרונה של החברה. כמו אחיותיה הגדולות, מאזדה 3 ומאזדה 6 שבאו לפניה, גם ה- 2 נראית פשוט מצויין. אין מה להוסיף על כך.קטיביים,כגון מערכת לבלימה אוטומטית במהירות עירונית, מערכת התראה על סטיה מהנתיב ועוד. אגב, במבחן מערכות הבטיחות של משרד התחבורה, הציונים נעו בין 1 (גרסת האבזור הבסיסית) לבין 5 (בגרסאות המאובזרות).
בטיחות – בגזרת הבטיחות, היפנים קצת עשו פאדיחות. במבחני הריסוק האירופאים של EuroNCAP, מאזדה 2 מקבלת 4 כוכבי בטיחות בלבד. דווקא מפתיעה בהתחשב בעובדה שהדגמים המאובזרים יותר של ה – 2, כוללים אביזרי בטיחות במבחן סוזוקי סוויפט מקבל 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 94% במבחן שבודק שמירה על מבוגרים, 82% במבחן שבודק שמירה על ילדים, וסה"כ ציונים גבוהים לקטגוריה. בנוסף יש לה 7 כריות אוויר, ועזרי בלימה מלאים, בקרת יציבות ועוד.
תא נוסעים ומטען ואבזור – תא הנוסעים קצת צפוף במושב האחורי. איכות החומרים טובה, בטח ברמות האבזור הגבוהות, אך איכות ההרכב בינונית. העיצוב בפנים יפייפה, מסך המולטמדיה גבוה על הדשבורד, בדומה למכוניות פאר, צבע המושבים ודיפוני הדלתות משלימים אחד את השני בצורה מושלמת, והרושם בכלל הוא של מכונית פרימיום, ולא של סופר מיני יפנית. תא המטען צמח ב – 30 ל' נוספים ביחס לדור הקודם, והיום עומד על 280 ל'. מאזדה 2 מגיעה בלא פחות מ – 4 רמות אבזור, שהבסיסית ביותר נקראת Active (נטולת אבזור כמעט), ואילו המפוארת ביותר, שנקראת Pure White, עמוסה באבזור, בין היתר עם ריפודי עור, בקרת אקלים, מסך מולטימדיה, תאורת לד, ושלל אביזרי בטיחות אקטיביים.
נוחות והתנהגות נסיעה – בנסיעה עירונית, או בכלל בנסיעה רגועה, מתלי המאזדה 2 חובטים בך כהוגן, התחושה היא של מתלים נוקשים יתר על המידה. יש לכך גם יתרונות. כאשר עוברים לנהיגה יותר ספורטיבית, מרובת עיקולים, המתלים הנוקשים בשילוב עם ההגה המצוין, מתגמלים את הנהג בדמות הנאה גדולה בנהיגה.
רכבים מתחרים – אופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מיצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, ניסאן מיקרה, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.
מחיר – החל מ – 99,000 ש"ח לדגם 1.5 ל' אוטומט Active ועד 113,500 ₪ לדגם 1.5 ל' אוטומט Pure White.