אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

ניסאן מיקרה

כללי – הסופר מיני של היצרן היפני, הידוע בחלקים אחרים של העולם בשם ניסאן מרץ', כבר חוגג דור רביעי בעולם, לאחר שייצורו החל כבר ב – 1982. הדור הרביעי החל להימכר בעולם בשנת 2010, ביותר מ – 160 מדינות. אצלנו בארץ הקודש, זה הדור השני שנמכר, לאחר ששיווקה בארץ החל בשנים 2003-2004. הדור הרביעי מציג שיפור כמעט בכל אלמנט, החל ממנוע חזק יותר (לא ביחס למתחרות) וחסכוני יותר, אבזור רחב יותר, מרווח פנים עדיף ועוד. בשלהי 2013 הדור הרביעי עבר מתיחת פנים.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – ניסאן מיקרה נמכרת בארץ בגרסת מנוע בודדת. מדובר במנוע תלת-צילנדר בנפח 1.2 ל' בנזין, שיודע להפיק 80 כ"ס ב – 6000 סל"ד, ומומנט של 11.2 קג"מ. המנוע משודך לשתי תיבות הילוכים – ידנית ורציפה. בשתי תיבות ההילוכים הביצועים פושרים למדי. בתיבת ההילוכים הידנית המאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש מסתיים אחרי 13.7 שנ' ואילו בתיבה הרציפה נדרשות 14.5 שנ' לכך. מעבר לביצועים הפושרים, מדובר במנוע רועש ומחוספס מאוד, שלא מספק הרבה הנאה בנהיגה.

צריכת דלק – המיקרה, או בשמה המלא ניסאן מיקרה אקו, נועדה בעיקר לחיסכון בדלק. בעוד תיבת ההילוכים הידנית מצהירה על 18.5 ק"מ/ל' בממוצע, תיבת ההילוכים הרציפה, שתמחותה בחיסכון בדלק, מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ/ל'. אגב, בחיים האמיתיים, גרסת התיבה הרציפה תעמוד על 14.5 ק"מ/ל'.

עיצוב – הדור הקודם של ניסאן מיקרה התגאה בעיצוב עגלגל וייחודי, שהזכיר לעיתים את החיפושית האלמותית. דווקא בתחום הזה בניסאן פישלו, והדור הרביעי מאבד מהייחודיות והשובבות, הפך להיות רכב באנלי עם קווי מתאר פשוטים.

בטיחות – ניסאן מיקרה זכתה ב – 4 כוכבי בטיחות בלבד במבחני הריסוק של EuroNCAP. בשמירה על מבוגרים היא קיבלה 84%, על ילדים 79%, ורק 57% באביזרי בטיחות אקטיביים. מעבר לכך, היא מצויידת ב – 6 כ"א ועזרי בלימה למיניהם.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  כאמור מרווח הפנים השתדרג ביחס לדור הקודם, וכך גם תנוחת הישיבה. עם זאת, אנו ממשיכים איכות החומרים לא טובה והפלסטיקה מאוד זולה. תא המטען גדל בנפחו ביחס לדור הקודם (265 ל'), אבל עדיין נחשב קטן ביחס למתחרות כגון יונדאי i20 (עם 301 ל'), וטויוטה יאריס (עם 286 ל'). ניסאן מיקרה נמכרת בארץ ב – 2 רמות אבזור – הבסיסית העונה לשם Visia ומאבוזרת שעונה לשם Acenta. הבסיסית מקבלת מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' וחיבורי אודיו USB  ו – AUX, וזהו בערך. ה – Acenta כבר מתגאה ברשימה יותר מכובדת של אבזור, החל מבקרת אקלים, חישוקים קלים, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה והגה מצופה עור. אבזור נאה ביחס למתחרות.

נוחות והתנהגות נסיעה – כיול המתלים על הצד הרך, סופג את פגעי הדרך בצורה טובה ונעימה, מה שבה אגב על חשבון יכולת דינמית מאוד פושרת. לחיצה כבדה על דוושת הגז, תהפוך את רמת הרעש והרעידות לקשה מנשוא ליושבי תא הנוסעים. ההגה מעורפל מאוד בעלת תגובות כהות ומשרה חוסר ביטחון בנהיגה דינמית. גם בסעיף הזה, ניסאן מיקרה נמצאת מאחורי מתחרותיה.

רכבים מתחריםאופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, טויטה יאריס, מצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.

מחיר – החל מ – 75,990 ש"ח ל – 1.2 ל' בנזין ידני בגרסת אבזור Visia, ועד 99,990 ₪ ל – 1.2 ל' בנזין רציפה בגרסת Acenta.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט