פיג'ו 208
כללי – בפיג'ו לא מאמינים באבולוציה. הרי פיג'ו 208, היא סבתא רבא של ה – 205 האגדית. לאחריה באה ה – 206 שהצליחה לשמור משהו מחדוות הנסיעה של קודמתה בזכות הגה מצוין ומתלים מעולים, וה – 207 שהייתה עוד פחות שובבה מה – 206. במקום לכתוב על הדור הרביעי של ה – 205, אנחנו מדברים על דור הראשון של פיג'ו 208. הסופר מיני הצרפתייה הוצגה לראשונה במרץ 2012 בתערוכת הרכב הבינלאומית בג'נבה (למרות שכבר ב – 2011 החלו לייצר גרסת 3 דל'). ביוני 2012 כבר החלה ה – 208 להימכר ברחבי אירופה בגרסת 5 דל', ואלינו היא הגיעה גם במהלך אותה שנה. ביולי 2015 ה – 208 עברה מתיחת פנים שעיקרה הוא החלפת יחידת ההנעה בדמות מעבר למנוע טורבו בנזין זעיר בנפח 1.2 ל' בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 6 יחסי העברה.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – החיים של ה – 205 מתחלקים לשניים – לפני מתיחת הפנים ואחרי. לפני מתיחת הפנים, ה – 208 עשתה שימוש במנועים מיושנים ותיבות הילוכים ארכאיות, אך לאחר מתיחת הפנים, פיג'ו זרקה למערכה את מיטב הטכנולוגיה שלה. ובכן, פיג'ו 208 משווקת בארץ עם 3 יחידות הנעה – הראשונה, מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.2 ל', משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 מהלכים. המנוע סביר ובסיסי יחסית ונועד לתת פייט לדגמים הזולים בקטגוריית הסופר מיני. יחידת ההנעה השניה, היא המענייננת ביותר. מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ל', משולש בוכנות, כולל מערכת "עצור וסע", בעל הספק מירבי של 110 כ"ס ומומנט מירבי של 20.9 קג"מ. המנוע המשובח הזה משודך לתיבת הילוכים ידנית אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה, שמשלימה מערכת הנעה מצויינת, אולי אחת הטובות בקטגוריה. גרסת המנוע השלישית גרסת המנוע השלישית היא מגיעה ממשפחת לוגמות הסולר. מדובר במנוע 1.6 ל' טורבו דיזל בעל 100 כ"ס ומומנט בשרני של 26 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבות ידניות ואוטומטיות. התאוצה אמנם איטית יותר ממנוע הבנזין, ולמרות זאת מדובר במוכנית מאוד זריזה. נזכיר רק כי עד שנת 2014 נמכרה גרסת הנעה שכללה מנוע 1.6 ל' בנזין אטמוספירי משודך לתיבת הילוכים אוטומטית ישנה בעלת 4 הילוכים בלבד.אמנם הנתונים דיברו על 120 כ"ס, אבל בפועל, ובעיקר בגלל תיבת ההילוכים המיושנת, המכונית הרגישה הרבה יותר כבדה מאחיותיה החדשות יותר.
צריכת דלק פיג'ו 208 – המנוע הבסיסי בנפח 1.2 ל' ידני צורך בממוצע עפ"י נתוני יצרן, 22.2 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיים זה יירד ל 16 ק"מ/ל'. נתון לא רע בכלל. גרסת המנועים השניה, 1.2 ל' טורבו בנזין, צורכת בממוצע עפ"ע נתוני יצרן 20.8 ק"מ/ל', שהמספר האמיתי יעמוד על 14 ק"מ/ל' בממוצע. המספרים הללו ישתפרו אף יותר בגרסת הדיזל.
עיצוב – ה – 206 הייתה פורצת דרך לטעמנו בעיצוב, עם הקווים המעוגלים לצד דינמיות מעוררת. מאז חלפו מעל 15 שנה, ודווקא בעיצוב הצרפתים האמינו שצריך לפעול לפי תיבת האבולוציה, התוצאה קצת ארכאית לטעמנו ולא מספיק מושכת.
בטיחות – פיג'ו 208 מקבל 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של של ה – EuroNcap, עם ציונים סבירים בהחלט לסופר מיני. בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה, הפיג'ו 208 מקבלת את הציון 1 ברמת אבזור בטיחותי. היא כוללת 6 כ"א, מערכות עזר לבלימה, איזופיקס, חיישני לחץ אוויר ועוד.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים יחסי מרווח, ויסיע 4 מבוגרים בצורה נוחה. עיצוב תא הנוסעים אפרפר ועגמומי מעט, ואיכות החומרים לא אחידה. המושבים רכים, וכיוונון ההגה (הקטן והמזמין) לעיתים יכול להסתיר חלק ניכר מהשעונים. תא הנוסעים יחסית גדול, עם 30 ל' נוספים מעל פולקסווגן פולו ו – 10 ל' יותר מיונדאי i20. ה – 208 נמכרת עם 2 רמות אבזור – הבסיסית נקראת Access ובכירה Active. האקטיב כוללת מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', מסך מולטימדיה, חיבורי אודיו USB + AUX, 4 חלונות חשמל, פנסי לד, בקרת שיאט, חישוקים קלים ועוד. ה – Access נעדרת כמעט כל מה שהזכרנו.
נוחות והתנהגות נסיעה – אל תצפו לפיג'ו 205, אבל בכל זאת מדובר באחת המכוניות המהנות ביותר לנהיגה בסגמנט, בזכות מתלים טובים וההגה הזריז וקטן.
רכבים מתחרים – אופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, מיצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, ניסאן מיקרה, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.
מחיר – החל מ- 73,900 ₪ לדגם 1.2 ל' ידני רמת אבזור Access, ועד מ- 98,900 ₪ לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין אוטומט רמת אבזור Active.