אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

טויוטה יאריס

כללי – הדור השלישי של היאריס, הסופרמיני של טויוטה, הוצג לראשונה כבר ב – 2010 ביפן (תחת השם "טויוטה וויטז"), החל להימכר במהלך 2011 בעולם ואלינו הגיעה כמודל 2012. ישנם שווקים ברחבי העולם שטויוטה יאריס נמכרת גם בתצורת סדאן, אך אלינו תמיד היא הגיעה בתצורת האצ'בק. במהלך 2013 (אצלנו ב – 2014) טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים, שכללה בין היתר הטעמת השפה העיצובית החדשה של טויוטה, שדרוג תא הנוסעים, שינוי באופי הנהיגה ועוד. כנראה שבסיגמנט כ"כ תחרותי בטויוטה לא הרגישו בנוח עם הדגם היוצא, ומיהרו שנתיים לאחר מכן להוציא מתיחת פנים. בשנת 2012 החל להימכר גם הדגם ההיברידי של היאריס, שעונה לשם הלא מאוד מקורי – טויוטה יאריס היבירידית.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  היאריס נמכרת בעולם ב – 4 גרסאות מנוע בנזין בנפחים – 1.0 ל', 1.2 ל', 1.3 ל' ו – 1.5 ל'. אלינו הגיעה רק הגרסה בנפח 1.3 ל', שהיא בעלת הספק מירבי של 99 כ"ס, ומומנט צנוע של 12.7 קג"מ. למנוע משודכות 2 תיבות הילוכים  – ידנית בעלת 6 הילוכים ותיבה רציפה. באופן טבעי התיבה הידנית מוציאה מהמנוע ביצועים טובים יותר, כך שבעוד שלגרסה הרציפה לוקח להאיץ את הרכב מ – 0 ל – 100 ב – 12.3 שנ', הגרסה הידנית תקצר את הזמן הזה ב – 6 עשיריות השניה. כל זמן שהנסיעה נינוחה, גם במהירויות שיוט וגם בנסיעה בעיר, מנוע היאריס עושה את העבודה בצורה טובה ושקטה מאוד. מהרגע שתמעך מטה את דוושת התאוצה, רעש המנוע יתגבר בצורה משמעותית ולא נעימה לאוזן. סה"כ מדובר ביחידת מנוע סבירה.

טויוטה יאריס צריכת דלק – בטויוטה מצהירים על צריכת דלק ממוצעת הפנטסית של 19.6 ק"מ/ל' ודרגת זיהום 3, בשתי גרסאות תיבת ההילוכים – הידנית והרציפה.  האמת רחוקה מזה. צריכת הדלק בפועל יכולה להגיע ל – 15 ק"מ/ל' בנהיגה נינוחה בדרכים בינעירוניות בלבד, ותרד ל – 11 ק"מ/ל' בנסיעה עירונית. עדיין מדובר בנתונים יפים.

עיצוב – אין ספק שמתיחת הפנים ב – 2014 הפכה את העיצוב מהקצה אל הקצה. העיצוב טרם מתיחת הפנים היה תפל מעט, ללא שום דבר מושך. מתיחת הפנים שינתה את הקונספציה והפכה את היאריס למכונית שמסובבת ראשים אחריה, עם חזית מאוד נועזת בצורת X, ובכלל הרבה תעוזה ודינמיות שהתווספו בנגיעות קטנות וגדולות.

בטיחות – טויוטה יאריס מקבלת 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap. יש לה 7 כריות אוויר, עזרי בטיחות אקטיביים (קיבלה ציון של 86% בסעיף זה, בדומה לטויוטה אוריס), חיישן לניטור לחץ אוויר ועוד. באופן כללי, בסעיף הבטיחות היא עומדת בסטנדרטים הגבוהים הנהוגים אצל המתחרות.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מתיחת הפנים שדרגה את תא הנוסעים בצורה משמעותית. אמנם גם לפני כן היאריס נהנתה מתא נוסעים יחסית מרווח (לא לנסות להכניס 3 מבוגרים מאחור), אך הוא היה קודר, עם קונסולה מיושנת וגוונים לא מזמינים. מתיחת הפנים עשתה מהפיכה, החל מהחלפת הדשבורד לאחד מודרני, עם מסך מגע 7 אינץ' (ברמת האבזור הגבוהה), איכות הרכבה טובה ואיכות חומרים סבירה בהחלט. תא המטען בנפח 286 ל' הוא מהקטנים שבסגמנט, מספיק בקושי לעגלת תינוק או לרשימת קניות גדולה.

נוחות והתנהגות נסיעה – מתיחת הפנים הכניסה בין היתר קשיחות מסויימת במתלים של היאריס. בטויוטה מתעקשים שמדובר במתלים חדשים לגמרי ולא בהקשחה מסוימת ביחס לדגם הקודם, אך בין אם כך ובין אם כך, עדיין יכולות הנהיגה שודרגו, וזה ייאמר לזכותה. לזה נוסיף את ההגה המתוגבר חשמלית, שמאפשר הפניית החרטום בצורה מהירה ומדוייקת, והיאריס רושמת שדרוג אמיתי ביכולות הדינמיות. שלא תטעו, לא מדובר באיזשהי יכולת ספורטיבית, אך היא בהחלט תיקח אתכם מנקודה לנקודה בנוחות יחסית.

רכבים מתחריםאופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, מצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, ניסאן מייקרה, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.

מחיר – מ – 89,900 ש"ח לגרסת 1.3 ל' ידני Sol ועד 107,900 ש"ח לגרסת 1.3 גיר רציף Sky.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט