אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

טויוטה קורולה

כללי – הדור ה – 11! למכונית הנמכרת בעולם, הוצג ב – 2013 בארה"ב ומיד לאחר מכן גם באירופה. אצלנו אגב היא נמכרה לפני כולם. כנראה שהתחרות הרבה מצד היצרנים הקוריאנים גרמה למהנדסי טויוטה לשנות את הדיסקט, וליצור קורולה קצת יותר מענינת מהדור הקודם. המידות גדלו בצורה משמעותית (ארוכה ב – 8 ס"מ ורחבה ב – 10 ס"מ), ונושקים למימדים של משפחתית גדולה/מנהלים. העיצוב הפך לקרבי ודינמי יותר, ויחידת ההנעה שודרגה. ככה משיקים דור חדש.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  בטויוטה עדיין לא זזו מנפח המנוע הקלאסי למשפחתיות, וכך גם בדור ה – 11 טויוטה קורולה מקבלת מנוע בנזין בנפח 1.6 ל'. ביחס לדור הקודם, המנוע הנוכחי מספק 8 כ"ס נוספים (132 כ"ס) ומומנט סביר של 16.3 קג"מ. המנוע משודך לשתי תיבות הילוכים – ידנית בעלת 6 הילוכים, שיודעת להאיץ את הקורולה ב – 10 שנ' בלבד מ – 0 ל – 100 קמ"ש (לא רע), והאוטומטית-רציפה, שיודעת בעיקר לחסוך בדלק ולסרס כל רצון ליהנות מהרכב. היות והתיבה האוטומטית-רציפה היא הרלוונטית בארץ, נוסיף כי סה"כ מדובר בתיבה נעימה מאוד שמעביר הילוכים בצורה חלקה ונעדרת דרמות, כל זמן כמובן שרגל ימין אינה כבדה על דוושת הגז. מהרגע שתמחץ את הדוושה לרצפה, המנוע יקפיץ את מחט הסל"ד לגבולות האדומים, מה שיגרום למנוע לצרוח ולרכב להאיץ בתוך 11.1 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. כפי שכתבתנו באוריס, מדובר בנתון סביר, אך בכל מהלך תאוצה, המשפחתיות המוגדשות תשארנה אבק לקורולה.

צריכת דלק – באופן פרדוקסלי, הגרסה הידנית צמאה יותר לבנזין מהגרסה האוטומטית. בעוד שגרסת ההנעה בעלת התיבה הידנית מצהירה על 16.6 ק"מ/ל', הגרסה האוטומטית מצהירה על 17.8 ק"מ/ל'. זו בדיוק הגדולה של התיבה הרציפה, היא כ"כ מסרסת את הרצון של הנהג לאמץ את המנוע, עד שהנסיעה הופכת להיות מאוד חסכונית, אפילו יותר מהגרסה הידנית. כמה הגרסה האוטומטית חסכונית – לדעתנו צריכת דלק האמיתית הממוצעת תעמוד על 14-14.5 ק"מ/ל' – מצוין!

עיצוב – אין ספק שהמרכיב הבולט ביותר בין הדור היוצא לנכנס, הוא העיצוב, שקודם לכן היה מאוד דהוי ואפרורי, ועכשיו הפך להיות הרבה יותר מושך. זה בעיקר בזכות שפת העיצוב החדשה של טויוטה, שעושה שימוש בהרבה קווים חדים. ראשית, החזית המחודדת, שכוללת עיטורים מודרניים כגון שימוש בכרום ונורות לד, מוסיפה הרבה למראה האגרסיבי. הזנב דווקא קצר, דבר שמוסיף למראה הדינמי. ובאופן כללי, הגידול במימדים תרם רבות למראה ולנוכחות.

בטיחות – טויוטה קורולה החדשה השיגה 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap, עם 94% הצלחה בהגנה על מבוגרים ו – 82% בהגנה על ילדים. סה"כ ציונים טובים. היא כוללת 7 כריות אוויר, וקיבלה 5 כוכבי בטיחות, מגנוני עזר לבלימה ואפילו חיישני לחץ אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – לתא הנוסעים בטויוטה קורולה החדשה אין מה להתבייש ביחס למשפחתיות גדולות, בכל הקשור למרווח הפנים. בסיס הגלגלים שגדל ב – 10 ס"מ נוצל במלואו להגדלת החלל לרווח הנוסעים. לזה מצטרפת הרצפה השטוחה מאחור, דבר שמקל להכיל 3 מבוגרים מאחור. הדשבורד השחור, בשילוב של המתגים הפשוטים, משדר תחושה זולה וארכאית. סה"כ די פשוט להתמצא בתא הנוסעים ודי מהר מרגישים בבית. תא המטען בנפח 452 ל' גדול דיו לרוב השימושים, למרות שניתן לפגוש תא מטען גדול יותר בין המתחרות. הקורולה מגיעה בשתי רמות גימור – הרמה הבסיסית, שכנראה תשתמש את חברות הליסינג, מקבלת את השם SUN וזולה ב – 2000 ₪ מרמת האבזור המפוארת (חחח), שמקבלת את צירוף האותיות GLI . מבחינת האבזור, ה – GLI  מקבלת בקרת אקלים מפוצלת לעומת מזגן רגיל, חישוקים קלים, רוחב צמיג גדול יותר, פנסי ערפל ומראות צד מתקפלות.

נוחות והתנהגות נסיעה – טויוטה קורולה התחדשה בכיול מתלים רך יחסית ובמהלך בולם ארוך יחסית, בכדי לטפל בפגעי הכביש בצורה ראויה. ואכן, הקורולה החדשה נוחה ונעימה לנסיעה, דבר שבא קצת על חשבון היכולות הדינמיות הפושרות, למרות שברמת האבזור הגבוהה, הצמיגים הרחבים מגדילים את האחיזה. ההגה אינו מתקשר מספיק.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינה, הונדה סיויק סדאן, יונדאי i35, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר, סובארו אימפרזה, סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, קיה פורטה, רנו פלואנס, שברולט קרוז.

מחיר – 124,900 ₪ לגרסת 1.6 ל' ידני  GLIועד 130,990 ש"חל לדגם GLI.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט