אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט החדשה – יפנית טהורת גזע / דורון כהן

סוזוקי הינה יצרנית קטנה מאד במונחים עולמיים, ולמרות שדגמי סוזוקי האחרים מיוצרים באתרים שונים בעולם, סוזוקי סוויפט תמשיך להיות מיוצרת ביפן בלבד, ותוצע אצלנו על פי דיווחי היבואן, חברת מכשירי תנועה, החל מיוני 2017.

סוזוקי סוויפט פותחה על בסיס פלטפורמה חדשה לגמריי, למרות המראה החיצוני הדומה לדגם היוצא.

סוזוקי סוויפט שייכת לקטגוריית ה"סופר מיני", ולאורך השנים היתה המכונית הקטנה והאהובה. Swift זכתה בפרס "רכב השנה" 63 פעמים ברחבי העולם .

בעולם נמכרו עד כה, יותר מ-2 מיליון יחידות מדגמי סוזוקי סוויפט, והרכישה נחשבת למומלצת במיוחד בקטגוריית המכוניות הקטנות.

בדגם הנוכחי של הסוזוקי סוויפט הושם דגש על רמת בטיחות גבוהה, בדירוג של 5 כוכבים – הגבוהה ביותר במבחן הבטיחות של ארגון EURO-NCAP.

סוזוקי ספייפט הינה, דור רביעי לשושלת שראשיתה ב-2000, וכעבור כ – שש שנים לאחר מכן, הוצג הדגם הנוכחי.. הפלטפורמה החדשה מאפשרת אורך בסיס של כ-245 ס"מ, גדול בכ -12 ס"מ מהדגם הקודם. אורך המרכב וגובהו קוצרו ב-1 ס"מ (384 ס"מ ו-150 ס"מ בהתאמה) ורוחבו נותר ללא שינוי (169.5 ס"מ). הדגם החדש קל מקודמו בכ-100 ק"ג.

מנועים והילוכים

הסוויפט החדשה מוצעת עם מנוע 1.2 ליטר, בדומה לדגם הנוכחי, אך זה כולל כעת מערכת הזרקת דלק כפולה ואת המערכת המיקרו-היברידית של סוזוקי, הנעזרת בסוללת ליתיום-יון ומסייעת למנוע הבנזין בעיקר במומנט בסל"ד נמוך ובינוני . למנוע זה הספק של 91 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 12 קג"מ ב-4400 סל"ד, ואליו תשודך תיבה ידנית (5 היל') או אוטומטית-רציפה. צריכת הדלק, לפי נתוני היצרן עם התיבה הרציפה היא 27.4 ק"מ לליטר. גרסת מנוע זו מוצעת בארץ עם הנעה קדמית.

הגרסה החזקה בהיצע, שלא בהכרח תוצע ע"י היבואנית בארץ, תצויד במנוע טורבו-בנזין מסדרת Booster jet של היצרנית – 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 102 כ"ס ו-15.3 קג"מ בשידוך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

ביצועים

הסוויפט החדשה הינהבעלת מנוע זריז וקומפקטי המאפשר ביצועים חזקים יחסית לקטגוריית המיני  ומערכת היגוי ספורטיבית לחוויית נהיגה אחרת.

הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת פליטת מזהמים נמוכה ובכך תורמת לשמירה על איכות הסביבה וצריכת דלק חסכונית.

מערכות בטיחות מתקדמות

סוזוקי סוויפט מספקת בטיחות ראויה לציון  להגנה על הנהג והנוסעים ברכב, באמצעות שלדת פלדה מחושלת, 7 כריות אוויר להגנה על הראש, הברכיים ולצדי המושבים הקדמיים, ובנוסף מנגנון תמיכה לצוואר ולראש במקרה של פגיעה אחורית. כרית האוויר הממוקמת לצד הנהג ניתנת לנטרול, לצורך חיבור מושב בטיחות לתינוק.

עיצוב ואבזור

למרות שקווי המתאר הבסיסיים דומים לדגם הקודם, השינויים בעיצוב יצרו דגם שנראה שונה.  הפאנלים הקידמיים, הפגושים ויחידות התאורה חדשות והחזית נראית מובלטת משהו….. ידיות הדלתות האחוריות מוטמעות בקורה, שבחלקה העליון מקטע שחור המספק תחושה  ואפקט של "גג צף".

תא הנוסעים חודש ושודרג. לצד חלקים פנימיים מוכרים מהדור היוצא (מושבים, דיפוני דלתות, בסיס ידית ההילוכים), תצוגת המחוונים עוצבה מחדש, עם מסך מגע , כולל קישוריות למכשירי ה – Apple Car Play ו-Android Auto, כאשר גם פקדי בקרת האקלים ופתחי האוורור בקצה העליון של הקונסולה המרכזית חדשים.

יתרונות:

  • צריכת דלק נמוכה
  • זריז
  • אמין

חסרונות:

  • תא מטען קטן
  • לא מתאים למשפחה
  • שדה ראיה מוגבל

תמורה לכסף

סוזוקי סוויפט החדשה תהא כפי הנראה הצלחה נטולת התחכמויות. קהל היעד שלה אינו מעוניין במנועי טורבו אופנתיים, תיבות הילוכים עתירות טכנולוגיה או עיצוב מפוצץ. טוב לו עם השקט הנפשי שמספקת הסוויפט בזכות אמינות גבוהה, צריכת דלק חסכונית ושוק יד שניה מבטיח. מי שמעדיף את הגרסה הידנית  – יחס עלות/תועלת מושלם.

 

NUM3
NUM4

כללי –  הסופר מיני המפורסמת של סוזוקי, נמצאת כבר בשלהי הדור השלישי שלה. היא החלה את שיווקה בעולם כבר ב – 2010, אך אלינו הגיעה רק במהלך שנת 2011. היפנים ניסו לשמור על העיצוב שהצליח כ"כ בדור הקודם, ולכן השינויים בתחום זה היו קטנים. למרות זאת, בדור השלישי סוזוקי סוויפט גדלה במימד האורך ב – 9 ס"מ ומגיעה ל – 3.85 מ', ובסיס הגלגלים צמח ב – 5 ס"מ תמימים ומגיע ל – 2.43 מ'.  הסוויפט גם אכלה טוב והשמינה במעט ל – 1.1 טון. הדור השני מאוד הצליח בארץ ובעולם, וגם בדור השלישי ההצלחה המשיכה, אם כי כניסת מתחרות חזקות, כגון יונדאי i20 וסיאט איביזה הפכו את התחרות קשה יותר.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – הדור הקודם עשה שימוש במנוע 1.5 ל' בנזין, בהספק של 102 כ"ס ומומנט של 13.5 קג"מ. אך בדור השלישי הסוויפט מצויידת במנוע קטן וחסכוני יותר בנפח של 1.25 ל' המוכר מהסוזוקי ספלאש. מדובר במנוע בנזין שמפיק 94 כ"ס ומומנט צנוע של 12 קג"מ. הביצועים באופן טבעי פחות טובים לעומת הדור הקודם.  אז למי שהתרגל לצאת מהמקום בסחרור גלגלים, יכול לשכוח מזה. לסוזוקי סוויפט החדשה לוקח להאיץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 13.5 שנ' (לעומת 11.7 שנ' בדור הקודם). גם תאוצות הביניים בהתאם. למנוע האנמי מצטרפת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 יחסי העברה בלבד. כל זמן שאתם מתניידים בצורה רגועה, יחידת הכוח תעשה עבודה טובה, חלקה ושקטה. אך אם ברצונכם להכביד את הרגל על דוושת הבנזין, או אז תיבת ההילוכים תמשוך כל אחד מארבעת ההילוכים עד 6000 סל"ד, תוך עליית המנוע לדיצבלים קשים מנשוא. ב – 2012 הצטרפה להיצע גם תיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים. במקרה זה באופן טבעי הביצועים השתפרו במעט.

צריכת דלק  סוזוקי סוויפט – למעבר למנוע קטן יש גם יתרונות. ואכן סוזוקי סוויפט חדשה שיפרה את צריכת הדלק בצורה ניכרת לעומת הדור הקודם. אם בדור הקודם היצרן הצהיר על צריכת דלק של 15.4 ק"מ/ל', הדור החדש של סוזוקי סוויפט מצהיר על 17.8 ק"מ/ל'. בפועל הסוויפט תצרוך ליטר בנזין בכל 13 ק"מ בממוצע.

עיצוב – בדומה לדגמים מוצלחים אחרים בעולם הרכב, גם במקרה הזה מהנדסי סוזוקי קיבלו החלטה מוסכלת לא לבצע יותר מידי שינויים לאור העיצוב המוצלח. ואכן רבים יתקשו למצוא את ההבדלים בין הדור השני לדור הנוכחי. סוזוקי סוויפט החדשה ממשיכה את העיצוב העגלגל, אם כי נרשמה הארכת מכסה המנוע, הארכת הפנסים הקדמיים והאחוריים , שינוי צורת המראות, ועוד פרטים שוליים כאלה ואחרים. סה"כ התוצאה יפה ועדיין מודרנית, אם כי כבר פחות שובבה מהדור הקודם.

בטיחות – סוזוקי סוויפט מקבל 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאים של EuroNCAP, עם ציונים של 94% במבחן שבודק שמירה על מבוגרים, 82% במבחן שבודק שמירה על ילדים, וסה"כ ציונים גבוהים לקטגוריה. בנוסף יש לה 7 כריות אוויר, ועזרי בלימה מלאים, בקרת יציבות ועוד.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  תא הנוסעים שופר בכל המרכיבים. צמיחת בסיס הגלגלים הגדיל את מרווח הפנים בצורה ניכרת, העיצוב נותר שמרני אך נרשם שדרוג בפונציוניות ובקלות התפעולית. שיפור ניכר נרשם גם באיכות החומרים, אך באיכות ההרכבה סוזוקי סוויפט עדיין לא נמצאת בכיתה של האירופאיות, כגון סקודה פאביה או רנו קליאו. תא המטען הוא נחשב לעקב אכילס של היפנית, ועם 211 ל' לפני קיפול מושבים אחורי, תתקשו מאוד להכניס עגלת תינוק, או תגבילו את הקניות בסופר. סוזוקי סוויפט מגיעה בשתי רמות אבזור, שתיהן שוות באבזור הבטיחות, אך ההבדל בא בפינוק. הבסיסית שעונה לשם GLS  ונמצאת בקבוצת שווי 1, מאוד ספרטנית והאבזור בה זו מילה גסה. רמת האבזור הגבוהה מקבלת את שילוב האותיות GLX, וברמת אבזור זו תקבלו חישוקים קלים, בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים ובערך זהו. אכזבה!

נוחות והתנהגות נסיעה – כושר הספיגה של המתלים מצויין, והיא מתגלה כמגהצת מהמורות משובחת. לגבי יכולת דינמית, סוזוקי סוויפט איבדה הרבה מהשובבות שאפיינה את הדור הקודם. ההגה הפך להיות כבד יותר ופחות מדויק, והוא מתקשה להתמודד עם שינויי כיוון חדים. בקרת היציבות מספקת חופש פעולה יחסית רחב.

רכבים מתחריםאופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, מיצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, ניסאן מיקרה, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.

מחיר – החל מ – 78,990 ש"ח לדגם 1.25 ל' ידני רמת גימור GLS, ועד 101,990 לדגם 1.25 ל' ברמת אבזור GLX.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט