פורד פיאסטה
פורד פיאסטה החדשה – אכן? הסופר מיני המתקדמת בעולם / דורון כהן
פורד פיאסטה החדשה, מצויידת במכלולים שכמותם ניתן למצוא במותגי יוקרה. לא בכדי מכנה אותה היצרנית פורד כ"סופר מיני המתקדמת ביותר בעולם" והאמת חייבת להאמר: אין זו הגזמה כלל…"
מפרט המכונית בגרסאות המאובזרות כוללות בין השאר: מערך חיישנים ובו שתי מצלמות, שלושה רדארים ו -12 חיישנים אולטרה סוניים המספקים מערכת "טרום תאונה" שדומיה ניתן למצוא במותגי יוקרה, וכן מערכות בקרת שיוט וחניה אוטומטית, כולל הפעלת בלמים, המסוגלת לבצע חניה עצמאית מלאה.
הפיאסטה החדשה עושה עלייה מחודשת לארץ לאחר היעדרות ממושכת מהשוק המקומי.
כפי שנמסר מהיבואנית , חברת דלק מוטורס, בימים האחרונים נחתו בישראל הפיאסטות הראשונות לטובת הליכי תקינה . זהו למעשה צעד אחרון לפני תחילת שיווק הסופר–מיני של פורד שיחל בראשון למאי 2017.
מנוע ותיבת הילוכים
מדובר בגרסה השביעית למכונית הסופר מיני. בשלב הראשון יגיע לישראל דגם בודד שמצויד במנוע בנפח 1.4 ליטרים שמפיק 95 כוחות סוס.
המכונית תצויד בתיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים ותצויד קרוב לוודאי בבקרת יציבות אלקטרונית (ESP).
עיצוב ונוכחות
יש לציין כי העיצוב החיצוני מעודכן ונעים, כך גם תא הנוסעים נאה, מאובזר ואיכותי. המרווח מלפנים טוב ומאחור די בינוני, רמת הבטיחות גבוהה עם שבע כריות אוויר כסטנדרט והיא נהנית מנוכחות מבטיחה על הכביש.
יחד עם זאת, מתיחת הפנים של פורד אינה דרמטית. זו בוצעה בעידון ואלגנטיות של מעצב מודרני במיוחד, והיא בדיוק מה שפורד רצתה שיקרה: קצת הרמות עפעפיים, מתיחות של מכסה המנוע, בתי תאורה ארוכים יותר וחרטום ספורטיבי שמזכיר, כן מזכיר מאד יצרנית מכוניות העל אסטון מרטין. לגיטימי? לא בהכרח…מקובל? לעיתים קרובות…אך בעולמות הרכב זה כנראה מותר, כל עוד מוסיפים לכך פרשנות אישית.
תא נוסעים ומטען
הכניסה אל הקבינה של הפיאסטה לא טומנת בחובה הפתעות גדולות או אוצרות מרחיבי אישונים. מה שכן, ישנה תחושה שהיצרן ייחס לכך חשיבות לא מועטה. ראשית, אין תלונות על הנדסת האנוש. פורד השכילה לשלב חומרים איכותיים יותר והידקה את הפינות ובזכות כך הבידוד השתפר גם הוא. הליטוש הכללי בולט במיוחד בדפנותיה של מערכת השמע והבקרה המרכזית, אך פחות בדיפוני הדלתות או בחיבורים ליד המושבים ומתגי החלונות.
תא הנוסעים איכותי, שקט ומאובזר. המרווח מלפנים מצוין אך מאחור סביר בלבד. תא המטען גדול, אך שפת ההטענה גבוהה. בדגם הידני הבסיסי מושב הנהג אינו מתכוונן לגובה – חשוב לשים לב לעניין לפני הקנייה.
הפיאסטה אינה מצטיינת בכל מה שקשור למרווחים פנימיים או הסעת חמישה אנשים בגודל מלא. זה לא הרוחב דווקא שמגביל את יכולת השינוע אלא גובה התקרה במושבים האחוריים והקימוט פנימה של קורות C האחוריות. גם תא המטען אינו מהגדולים שמצאנו עם 281 ל' (בהחלט מעבר לסביר ביחס למתחרות) והמושבים לא מתקפלים לרצפה שטוחה לחלוטין (עד 961 ל').
ובמספר משפטים …..
הפיאסטה התברגנה וכאילו נולדה מחדש. הפיאסטה החדשה היא דוגמא קלאסית למכונית בעלת פוטנציאל שמצד אחד מחזיקה מנועים המשרתים אותה נאמנה, ומאידך ספגה מפלה בגלל רכיב משבש כמו תיבת הילוכים שאין לה מקום בעשור הנוכחי.
למרות זאת, פורד פיאסטה היא מכונית "מזמינה" בזכות ריבוי התכונות שמרכיבות את זהותה: התכנון היסודי וההשקעה בתא הנוסעים, הבטיחות (7 כריות אוויר), החשיבה על הפרטים הקטנים, איכות הנסיעה וכמובן שהעיצוב הנאה. אסטון מרטין כבר אמרנו?
גורם בדלק מוטורס מעריך שמחירה של פיאסטה יהיה קרוב למחירה של מאזדה 2, כלומר בסביבות ה – 108 אלף שקל..
יש להניח כי הפיאסטה החדשה אמורה לזכות בתשומת ליבכם המירבית. מגיע לה…..