אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מאזדה 3

כללי – הדור השלישי של מאזדה 3 (ידועה כמאזדה אקסלה ביפן), הוצג לראשונה דווקא באוסטרליה ביוני 2013. לקראת סוף אותה שנה הגיעה גם אלינו המאזדה 3, וכראוי למשפחתית כ"כ מצליחה בשוק השיראלי, היא יצרה באזז אדיר. גם בדור השלישי, מאזדה 3 משווקת בשתי תצורות – סדאן והאצ'בק, שלעצמה מהמכוניות היפות שיש לנו בשוק. השינוי מהדור הקודם הוא עצום, והוא בא לידי ביטוי קודם כל במראה החדש והמצוין, אך גם ביחידות המנוע ובאבזור העשיר, שהיה מאוד ספרטני בדור היוצא. מעבר לכך, אין גידול במידות, כמו שקורא בד"כ בדור חדש, ודווקא הדור היוצא ארוך יותר, לעומת הדור החדש שרחב יותר. מאזדה 3 ממשיכה את הצלחתה הגדולה בשוק הישראלי, והתחרות שלה מול המתחרות תמשיך להיות  קשה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  מאזדה 3 משווקת בארץ בשתי גרסאות מנוע – הבסיסית בנפח 1.5 ל' בנזין לא כ"כ שגרתית, והיפנים באמת חרגו מהנורמה שהייתה מקובלת עליהם במשך שנים רבות עם מנוע  בנפח 1.6 ל' קלאסי (היחידה שהעזה לחרוג הייתה מיצובישי עם הלאנסר מהשנים האחרונות, והיא לא קצרה הצלחות רבות). ובכן, גרסת המנוע הבסיסית בנפח 1.5 ל', מספקת 120 כ"ס ב – 6000 סל"ד, ומומנט סביר של 15.3 קג"מ שמתקבל ב – 4000 סל"ד גבוהים. לא מדובר בקוטל קנים, אלא במנוע יפני ממוצע ולא מסעיר, שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית(טובה מאוד) בעלת 6 יחסי העברה, עם ביצועים בינוניים של 11.6 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. אין ספק שלגרסת ההנעה הזו אין מה למכור יותר מידי מול גרסאות טורבו בנזין בנפח מנוע נמוך הרבה יותר. וחבל, כי הגיע הזמן שהיפנים יתקדמו לטכנולוגיות מודרניות יותר. גרסת המנוע הבכירה מוגשת בנפח 2.0 ל', בעל 165 כ"ס ו – 21.4 קג"מ שמתקבלים ב – 4000 סל"ד. בגרסה זו הביצועים כבר טובים הרבה יותר, והיא מריצה את היפנית החטובה ב – 8.9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. גם גרסה זו משודכת לתיבת ההילוכם האוטומטית בעלת 6 הילוכים. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים מייצר האצות ביניים חזקות וגמישות יחסית, דבר שמספק תחושה של רכב זריז ונמרץ.

צריכת דלק מאזדה 3 – הדור השלישי מציג שדרוג גדול בצריכת הדלק, בשתי גרסאות המנוע. עפ"י נתוני יצרן, דגם ה – 1.5 ל' צורך בממוצע 18.1 ק"מ/ל', ובחיים האמיתיים אפשר להמר על צריכת דלק אמיתית של 13 ליטרים לכל קילומטר. לגבי המנוע הבכיר, במאזדה מצהירים על  צריכת הדלק  ממוצעת של 17.5 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיים כנראה זה יהיה נמוך יותר בצורה משמועתית.

עיצוב – אין ספק שבתחום העיצוב היפנים הפעם עשו עבודה טובה. מאזשה 3 החדשה נראית מצוין (הייתי מהמר שמכל מתחרותיה היא נראית הכי טוב לטעמנו). היא מושכת את העין מהשניה הראשונה, עם החזית האגרסיבית והקווים הספורטיביים, היא נראית טוב מכל זווית. המאזדה 3, בניגוד לדור הקודם שלא עשה לנו את זה, חזרה להיות מכונית נחשקת.

בטיחות – מאזדה 3 משיגה 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה – EuroNcap, עם ציונים גבוהים בשמירה על מבוגרים ועל ילדים, ובציון בינוני במבחן עזרי בטיחות אקטיביים. היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר, חיישני לחץ  אוויר, מנגנוני עזרי בלימה, ומערכת בלימה אוטומטית במהירות עירונית.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מאזדה 3 עשתה צעד גדול בסעיף זה. אבל דווקא נתחיל מהפחות טוב. ציפינו במכונית עם בסיס גלגלים רחב שכזה למרווח פנים אחורי קצת יותר גדול. כנראה שזו הפשרה המחייבת למותניים הצרים והסקסיים שהיא קיבלה מאחור. לזה נוסיף את הריפוד השחור והפלסטיקה הפשוטה ברובה, שיוצרים אווירה מעט אפרורית. עם זאת, באלמנטים רבים תא הנוסעים שדרג עצמו. זה מתחיל מלוח המחוונים עם התצוגה העילית, וכמובן הקונסולה המרכזית ומסך המגע המצויין שיוצא מהדשבורד בסגנון גרמני-פרימיום, ובסה"כ נוצרת אווירה הייטקית של מכונית ששווה קצת יותר ממשפחתומטית. זה מוביל אותנו לסעיף האבזור, שסופסוף ניתן ברוחב לב במאזדה, שידועה בקמצנותה האבזורית. ה- 3 נמכרת בשתי רמות אבזור – Active (הבסיסית) ו – Comfort, שכבר ברמה הבסיסית ניתן ליהנות ממערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלטות', בקרת אקלים, מצלמת רוורס ועוד. הגרסה היוקרתית תספק גם חישוקים קלים, מערכת ניווט GPS, חיישני תאורה וגשם והדובדבן שבקצפת – מסך תצוגה עילית של נתוני הנהיגה, כמו במכוניות היוקרה. תא המטען סביר בנפחו (על הסקאלה הנמוכה של הקטגוריה), ופתח ההטענה בו צר ולא נוח.

נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה במאזדה 3 שודרגה פלאים. ראשית, המנוע החרישי והבידוד משרים אווירה רגועה ושקטה בתוך תא הנוסעים. כיול המתלים מספק נוחות רבה ליושבים מאחור, ועדיין להשאיר יכולות דינמיות מסויימות שיניקו לכם כיף בנהיגה (טוב יותר ממרבית המתחרות). לזה מצטרף הגה כבד יחסית שמשנה את כיוון הרכב בצורה מדוייקת ויודעת להעביר פידבקים מהכביש.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינה, הונדה סיויק סדאן, טויוטה קורולה, מיצובישי לאנסר, סובארו אימפרזה, סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, קיה פורטה, רנו פלואנס, שברולט קרוז.

מחיר – החל מ – 128,000 ש"ח לדגם 56 ל' אוטומט Active בתצורת סדאן והאצ'בק, ועד 142,000 ש"ח ל – 2.0 ל' אוטומט Spirit.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט