אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סוזוקי איגניס

סוזוקי איגניס –  הדור החדש של המיני קרוסאובר / דורון כהן

דגם האיגניס הינו למעשה ג'יפון קטן מימדים המבוסס על הפלטפורמה המוצלחת של דגם המיני- סוזוקי סלריו.

איגניס החדש לא ממש דומה לשום דבר אחר על הכביש. במבט מלפנים הוא נאה למדי, עם חרטום אנכי ופנסים גדולים ומעביר היטב את מסר ה"שטח". ממבט צד קצת פחות מוצלח.

קשה לקרוא לאיגניס "יפה", אבל הוא בהחלט מושך תשומת לב, בעיקר אם בוחרים צבע מעניין.

חלק ממגמת ההתפתחות והקדמה של יצרנית הרכב סוזוקי שהשיקה לאחרונה את דגם הבאלנו המחודש, זכה לאחרונה דגם האיגניס הותיק אשר שווק בישראל בין השנים 2001 ל-2006, לגרסה חדישה ומתקדמת.

כאמור, מדובר ב"מיני קרוסאובר" המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין. המימדים בינוניים של 3.7 מטר אורך, 1.66 מטר בגובה, בסיס גלגלים של 248 ס"מ וגובה של כ-1.6 מטר.

יחד עם זאת, זכה דגם האיגניס המחודש לעיצוב מתקדם אשר כולל שלל גימיקים עיצוביים מרשימים הלקוחים מקטגוריית רכבי הפנאי, עיצוב צעיר וייחודי של תא הנוסעים הכולל היצע צבעים מעניין, רשימת אבזור נדיבה ביותר אשר הופכת את האיגניס לאחת האופציות הטובות בקטגוריה, יחידות הנעה חזקות המאפשרות ביצועי כביש נהדרים ובעיקר, תג מחיר נמוך ואטרקטיבי הממצב את הרכב בין רכבי המיני לסופר מיני.

עיצובית  – האיגניס מציגה דמיון רב לרכב התצוגה שקדם לה (סוזוקי iM-4 קונספט). החזית אגרסיבית למראה ומשרה נוכחות, ובפרופיל ניתן להבחין בקו החלונות הצר, לרבות אלמנט דמוי פתחי יניקה בקורה C. האחוריים של הרכב פחות מרשימים ונראים כניסיון לעיצוב רטרו למכוניות משנות ה-80'.

תא הנוסעים מודרני ומספק תחושה צעירה בזכות שילוב נאה של צבעים, כשהעיצוב מאופיין בקווים ישרים. נראה כי קיים מרחב נדיב לנוסעים בזכות תכנון חכם של חלל הפנים. המושבים האחוריים מסוגלים לנוע על מסילה ולהגדיל את המרחב לנוסעים, על חשבון נפח תא המטען.

מנוע

האיגניס תוצע עם מערכת הנעה אחת – היברידית "מתונה משהו" המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.2 ל' למנוע חשמלי. מנוע הבנזין מספק 91 כ"ס ו-12 קג"מ והמנוע החשמלי מוסיף 3.1 כ"ס ו-5.1 קג"מ והכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים. המנוע החשמלי משמש כמנוע עזר שיפחית עומס ממנוע הבנזין בזמן האצה ויסייע בשיפור הביצועים וצריכת הדלק. הצהרת היצרן עומדת על צריכת דלק ממוצעת של 28.8 ק"מ לליטר ע"פ התקן היפני (פחות מחמיר מזה האירופאי או האמריקאי) לגרסת ההנעה הקדמית.

התוצאה היא ביצועים זריזים למדי בגרסה הידנית (הגרסה האוטומטית תקבל תיבה רציפה כמו בבאלנו), כשגם כאן יש הבדל מורגש בין גרסת ההנעה הכפולה לגרסת ההנעה הקדמית. האחרונה מגיבה טוב יותר, כאילו הבדל המשקל גדול בהרבה ממה שהוא במציאות.

בטיחות

האיגניס עושה שימוש בכריות אוויר למושבי הנהג והנוסע, בכריות אוויר צדיות ובכריות וילון (מסוג SRS), במטרה להבטיח הגנה מעולה למשתמשי הרכב. הגנה נוספת לתא הנוסעים במקרה של התנגשות קיימת הודות למבנה גוף הסופג ומפזר זעזועים ביעילות – מלפנים, מהצד ומאחור.

נראה כי גרסת ההנעה הכפולה מתקשה על כבישים משובשים, ולא רק הנוסעים מנוערים אלא גם האחיזה מתערערת.

מבחינת בטיחות מוצע האיגניס בחו"ל עם מערכות בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, שעזרו לו לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק. אולם בשלב הראשון מערכות אלו לא יגיעו לישראל.

פנים הרכב

תא הנוסעים של איגניס מעוצב בצורה נאה בהרבה ממה שציפינו לפגוש במכונית שמבוססת על קטגורית המיני. הפער מתא הנוסעים השחור והמשמים של הסלריו, עליה הוא מבוסס, אדיר. החומרים עדיין פשוטים, אבל העיצוב מקורי ושילוב גווני שחור- לבן, עם נגיעות צבעוניות בתחתית הקונסולה המרכזית ובידיות הדלתות, יוצרים תחושה צעירה ועליזה. האבזור תורם גם הוא לתחושה החיובית – מפתח חכם, מערכת מולטימדיה נאה וקלה לתפעול, בקרת אקלים ועוד, הם בהחלט פריטים חריגים במכוניות קטנות. השאלה, כמובן, היא מה מכל זה מגיע לארץ.

סוף דבר

כאמור, בשלב הראשון מוצעת בארץ רק גרסה אוטומטית ללא המערכת ההיברידית . נראה שלאיגניס יש בהחלט את מה שנדרש כדי ללכוד את לב הקהל, ולבדל את עצמו ממכוניות המיני ה"רגילות".

השיווק של סוזוקי איגניס החדשה בישראל, החל כאמור, במרץ האחרון. ובבחינת מיצוב ומנועים היא נמצאת מעל לסוזוקי סלריו (מחליפת האלטו) שצפויה להגיע גם כן במהלך השנה, וככל הנראה גם תעלה יותר ממנה – כנראה איפשהו במרווח בינה לבין הסוויפט.

לאיגניס, בניגוד לדגמים אחרים של סוזוקי , והמיוצר ביפן, אין מגרעות בולטות ומתכנניו העניקו תשומת לב לפרטים.

תג המחיר לאיגניס עומד על 85 אלף ש"ח.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט