חזרתה של האימפריה הרוסית – לאדה חוזרת
מעודדת מהצלחת מותג ה – Low-cost שלה – דאצ'יה, בקראסו מוטורס רוצים להשלים את הסריה, וחתמו לאחרונה הסכם עם חברת JSC AVTOVAS הרוסית, יצרנית מכוניות לאדה, על הסכם יבוא והפצת המכוניות בישראל.
כזכור, בסוף שנות ה – 80, בסמוך כמעט לגלי העליה הרוסית, גם מכוניות לאדה עשו עליה ארצה. למזלנו העולים מחבר העמים נקלטו טוב יותר מהמותג לאדה, כי מס' שנים לאחר מכן, הופסק שיווקו בארץ.
בקראסו כאמור מכוונים למכירת דגמים זולים במיוחד, ואכן רוב דגמי החברה הם זולים ונמכרים במדינות מתפחות, אך הם גם נחותים מבחינה טכנולוגית. לאור העובדה שקונצרן "רנו-ניסאן" מחזיק באחוזים בבעלות באחוזים ניכרים בלאדה, טכנולוגיות מודרניות שנמצאות בדגמי רנו, ניסאן ואפילו בדאצ'יה, מתחילים לזלוג גם לרגבי לאדה. מתוך שבעה דגמים שמשווקים ע"י לאדה ברחבי הגלובוס, לפחות שניים מהם נחשבים לרכבים מודרניים יחסית.
לאדה XRAY – גם לאדה קפצה לתוך שוק הקרוסאוברים הקטנים הרותח, והציגה ב – 2014 מתחרה שעונה לשם XRAY – קרני לייזר, שעושה שימוש נרחב במכלולים שלקוחים מדאצ'יה סנדרו. משווק ברוסיה עם מנועי בנזין בנפח 1.6 ל' ו – 1.8 ל', ותמורת סכום של 37,000 ₪, תוכלו לרכוש אותו ברוסיה.
לאדה וסטה – מכונית הדגל של היצרן הרוסי, שייכת לקטגוריה המשפחתית. הוצגה בתערוכת מוסקבה בשנת 2015, ומצויידת במנוע בנזין 1.6 ל' משודך לתיבה אוטומטית בעלת 5 יחסי העברה. תמורת 31,000 ₪ ברוסיה, הוסטה שלכם.