אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מדריך לייבוא אישי

אם אתם בעלי ממון, אם בא לכם לקנות רכב שלא תראו אצל השכן, אם בא לכם על שפע של אבזור במחיר יותר נמוך משתמצאו בסוכנויות הרכב בארץ, אזי האופציה של ייבוא אישי של רכב יכולה לעניין אתכם.

Personal-Import-Car

 

נתחיל במי יכול לעשות ייבוא אישי של רכב לארץ?

לצערנו, משרד התחבורה לא קידם חוק שמסדיר ייבוא אישי של רכב, שבין היתר היה אמור להגדיר במדויק מי יכול לייבא רכב לארץ. לכן, באופן עקרוני, כל אזרח ישראלי שמחזיק רישיון נהיגה בתוקף יכול לרכוש עד 2 רכבים בחו"ל בשנה ולייבאם ארצה. ואכן צמחו להן סוכנויות רכבים ויועצים למיניהם שמציגים עצמם כמומחים לייבוא אישי של רכב מחו"ל (בעיקר מארה"ב). עצתנו לכם, שימו לב במי מדובר, נסו לברר על היועץ/הסוכנות, נסו לקרוא בפורומים ובכל אמצעי מידע נוסף שיעזור לכם לעמוד על קנקנו של היועץ/הסוכנות.

    מעוניין לרכוש רכב?

    השאר פרטים ונחזור אליך מיד עם הצעת שלא תוכל לסרב לה

     

    אילו רכבים ניתן לייבוא לארץ?

    באופן עקרוני, אפשר לייבא כל רכב, אך מטבע הדברים מיובאים ארצה בעיקר רכבי יוקרה. הסיבה לכך היא שהקופון שיבואני הרכבים הרשמיים גוזרים על חשבון הקונים, מגיע לסכומים עצומים, עשרות ולעיתים מאות אלפי שקלים. במכוניות עממיות יותר, אין היתכנות כלכלית לייבוא אישי של רכב, משום שההפרש בין מחיר היבואן הרשמי לבין מחיר הייבוא האישי, אינו גדול.

    משרד התחבורה ורשות המיסים הגדירו כמה תנאים לזהות הרכב המיובא, שאי עמידה בתנאים הללו, שוללת את הזכות לייבא את הרכב:

    • ראשית, תוצר ודגם הרכב חייב להיות מאושר לייבוא ע"י משרד התחבורה, או שהופק לו רישיון מיוחד לשם כך.
    • הרכב חייב להיות חדש או משומש, אך לא יותר משנתיים מהמועד שהוא נרשם לראשונה על הכביש במדינה שממנה הוא מיובא.
    • לרכב המיובא חייבת להיות נציגות רשמית במדינה (יבואן רשמי) שמתחייב שיש לו חלקי חילוף לטיפול ברכב. לשם הדוגמא, אם חשקתם בבנטלי מולזאן, לא תוכלו לעשות כך, משום שאין לה יבואן רשמי של רכב בארץ.

     

     

    איך בכלל מעריכים את שווי הרכב?

    אז זהו, שאין מחירון שאליו ניתן להיכנס ולדעת מראש כמה נשלם על ייבוא אישי של רכב (לא שהמחירונים כיום שווים משהו), לכן רק אחרי שתגיעו לסוכנות, תדעו כמה עליכם יהיה לשלם. בשקלול התשלום, יש צורך להכניס את מחיר הרכב בארץ המוצא, את השינוע שלו, את המיסים ושחרורו מהמכס, וכמובן את העמלה שיש לשלם לסוכנות.

    בכל מקרה, תוכלו לפנות לשמאי רכב באופן עצמאי, כגון לוי יצחק, בכדי שיבצעו לכם הערכה לשווי הרכב.

     

     

     

     

      ייעוץ בקניית רכב