אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

ליסינג מימוני לעסקים

ראשית, מה זה ליסינג?

ליסינג, או בשמו העברי, חכירה, הינה שיטת מימון לקניית רכב, שבה חברת הליסינג נותנת אפשרות מימון ללקוח, בין אם מדובר בלקוח פרטי ובין אם מדובר בלקוח עסקי/מוסדי.

 

מה זה ליסינג מימוני?

בליסינג מימוני, הלקוח מקבל מחברת הליסינג הלוואה לקניית רכב, שבתקופת הליסינג (בד"כ 30-60 חודשים), הלקוח כביכול שוכר/חוכר את הרכב מהחברה.

 

בליסינג מימוני, בניגוד לליסינג תפעולי, הוצאות הרכב (אחזקה, טיפולים שוטפים, ביטוח וכו'), חלות במלואן על הלקוח.

בתום תקופת הליסינג, עומדות בפני הלקוח 3 אפשרויות – הראשונה, להחזיר את הרכב לחברה. השנייה, לשדרג את הרכב לחדש יותר, כך שמחיר הרכב ששולם עד כה, יכול להוות את המקדמה על הרכב החדש. האפשרות השלישית היא לשלם את יתרת מחיר הרכב ולהעבירו לבעלותו המלאה.

 

leasing-for-business

 

ליסינג מימוני לעסקים – שיטת הליסינג תקפה גם למגזר העסקים, ואף החלה ממנו. חברות הליסינג מבצעות מספקות מסלולי ליסינג גם לבעלי העסקים, שעיקרון חלוקת המימון דומה למגזר הפרטי.

ליסינג מימוני לעסקים מתאים יותר לעסקים קטנים, שאין להם צורך ואת היכולת הכספית לעשות שימוש בליסינג התפעולי לעסקים, שכידוע כולל בתוכו הוצאות מלאות של הרכב. עסק קטן, שכולל מס' מכוניות בודדות, יכול לבצע בעצמו את כל המטלות שכרוכות באחזקת הרכב, מה עוד שמדובר ברכבים חדשים, כך שמטלות שכמעט ולא קיימות מטלות לאחזקה.

בנוסף, עצם העובדה שרכישת הרכב מתבצעת בשיטת ליסינג מימוני לעסקים, מאפשרת לבעל העסק לשלוט על הוצאותיו טוב  יותר, לחלק את העלות על פני 36 חודשים (או קצת יותר), ובכך לשלוט טוב יותר על ההוצאות. במידה ובעל העסק החליט להוריד תקן עובד, או בשל צמצומים מחליט כי עובדים מסויימים לא יהיו זכאים לקבלת רכב מהעבודה, בשיטת ליסינג מימוני הוא יכול להחזיר את הרכב לחברה, בתום תקופת הליסינג, מבלי להתחייב על קניית יתרת שווי הרכב (כמובן שהמקדמה וחודשי הליסינג כבר שולמו, ולא ניתן לקבל החזר בגינם).

 

    מעוניין לרכוש רכב?

    השאר פרטים ונחזור אליך מיד עם הצעת שלא תוכל לסרב לה

     

    יתרון נוסף שבעל עסק קטן נהנה ממנו בשיטת ליסינג מימוני לעסקים, הוא העובדה שבתום תקופת הליסינג לא תיפול עליו מלאכת מכירת הרכב, הכ"כ מרגיזה, אלא כאמור, הוא פשוט יחזיר את הרכב לחברה.

    חשוב לציין שליסינג מימוני לעסקים ניתן לבצע גם מול בנקים וחברות מימון (כגון חברות כרטיסי אשראי וכו'), ולא רק מול חברות ליסינג. על היתרונות והחסרונות שכל גוף מעניק, ניתן לקרוא במאמרנו מימון לרכב. אך בהקשר זה נזכיר כי מגוון הרכבים בחברות הליסינג מוגבל יחסית (אם כי במגמת שיפור מתמדת). הלוואת ליסינג מבנקים וחברות מממנות אחרות, יותירו בידי בעלי עסקים קטנים את האפשרות לבחור מבין מגוון רחב יותר של דגמים שמתאימים להם, ותוך כדי ליהנות משיטת ליסינג מימוני לעסקים.

      ייעוץ בקניית רכב