אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סיאט לאון

כללי – הדור השלישי של סיאט לאון, הקומפקטית הספרדייה, הוצגה לראשונה בעולם ב – 16 ליולי 2012, בתערוכת הרכב הבינלאומית בפריס. היא מבוססת על פלטפורמת MBK  המודולרית של קונצרן פולקסווגן, שמשמשת דגמים רבים, בין היתר את פולקסווגן גולף, סקודה אוקטביה ואאודי A3 . ביחס לדור הקודם, הלאון החדשה דווקה התקצרה ב – 5 ס"מ, אך האריכה ב – 6 ס"מ את בסיס הגלגלים, ורזתה ב – 100 ק"ג.  אלינו הגיעה סיאט לאון בשנת 2013, והיא נמכרת בארץ בגרסת 3 ו – 5 דלתות.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  בדומה לדגמים רבים של קונצרן פוקלסווגן, גם סיאט לאון נהנית מגוון רחב של מנועים. בתפקיד המנוע הבסיסי נמצא המנוע המוכר בנפח 1.2 ל' טורבו בנזין (כמובן) המפיק 105 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ. הביצועים מדברים על 10.2 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 191 קמ"ש. בגרסת הביניים ניתקל בעוד מנוע מוכר, בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין, המפיק 122 כ"ס, ומומנט של 20.4 קג"מ. הביצועים משתפרים, וגרסת מנוע זו מקצצת 1.1 שנ' במיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש. גרסת המנוע הבכירה בנפח 1.8 ל' טורבו בנזין. מדובר בחיה אמיתית שמאיצה ב – 7.2 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. כל אחת מגרסאות המנוע משודכות לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים DSG. כל שלושת המנועים טובים וחזקים, ומספקים את הכוח כבר בסל"ד מאוד נמוך.

צריכת דלק סיאט לאון – מנועי הטורבו בנזין של סיאט לאון חסכוניים. נתוני היצרן מצהירים כי מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין יצרוך 1 ל' בנזין לכל 20.4 ק"מ. כמובן שבחיים האמיתיים זה שונה, וצריכת הדלק תעמוד על 13-14 ק"/ל'. גרסת הביניים בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין, תצרוך עפ"י היצרן כ – 19.2 ק"מ/ל' בממוצע, שבחיים האמיתיים צריכת הדלק תעמוד תעמוד על 13 ק"מ/ל'. הגרסה החזקה בנפח 1.8 ל' טורבו בנזין תצרוך בתנאי מעבדה 17.5 ק"מ/ל', שבתרגום לרחוב הישראלי יהיה 1 ל' בנזין על כל 12 ק"מ. לא רע למנוע כזה.

עיצוב – אנחנו אוהבים את העיצוב של הסיאט לאון. נכון, החרטום שלה נראה כמו סיאט איביזה שהתנפחה בחדר כושר. אז מה? אאודי A3 לא נראית כמו אאודי A1 שהתנפחה?! סקודה אוקטביה לא נראית כמו סקודה ראפיד מנופחת?! ואנחנו יכולים להמשיך ולהביא כמה דוגמאות שתרצו. דווקא בלאון העיצוב נראה יותר שלם והרמוני מאשר אצל האיביזה. אגב, הטוסיק זכה לטיפול יסודי יותר, והתוצאה יפה.

בטיחות – סיאט לאון עוברת את מבחני הריסוק של ה – EuroNcap בהצטיינות. עזבו שהיא מקבלת 5 כוכבים, יש הרבה מכוניות שמקבלות 5 כוכבים, אך היא מקבלת 94% במבחן השמירה על מבוגרים ו – 92% בשמירה על ילדים. הלאון מצויידת ב – 6 כריות אוויר (עוד אחת לא היה מזיק) ובחיישן ניטור ללחץ אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – כאמור, הארכת בסיס הגלגלים ב – 6 ס"מ, תרם רבות למרווח הפנים שבדור הקודם צפוף. בדומה לרכבי סיאט אחרים, גם בלאון הפונקציונליות וקלות התפעול הייתה "נר לרגלי המהנדסים" הספרדים. הפלסטיקה הרופפת של הדור הקודם, התחלפה באחת איכותית יותר, שמיישרת קו עם איכות החומרים הנפוצה בקבוצת פולקסווגן. פחות אהבנו את הצבע השחור ששולט בתא הנוסעים. נפח תא המטען בסיאט לאון הוא 380 ל', נמצא בחלק העליון של הספקטרום ביחס למתחרים. סיאט לאון נמכרת בשתי רמות גימור – Style ו – FR.  שתי רמות הגימור מגיעות עם מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, כניסות אודיו, מסך מולטימדיה (לא מספיק גדול לטעמנו), דיבורית בלוטות', בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, חישוקים קלים ומערכת "עצור וסע". ה – FR בנוסף מוסיף גג שמש פנוראמי ומושבים שכוללים בד, 8 רמקולים ומנופי העברת הילוכים מההגה ועוד.

נוחות והתנהגות נסיעה – מעבר לעיצוב החיצוני עם הנגיעות הספורטיביות, סיאט לאון משתדלת להחדיר אלמנטים ספורטיביים למשוואה, גם בכל הקשור ליכולת נהיגה. ראשית, זה מתחיל בתנוחת הישיבה שמכניסה אותך למצב רוח קרבי, ובגלגל ההגה הקטן. אם נתעלם מהעובדה שמדובר במכונית משפחתית-קומפקטית, הלאון מציעה גם קורטוב של הנאה מנהיגה, אפילו בגרסאות החלשות ביותר. בנסיעה על כבישים ראויים, המתלים שותלים את המכונית באדמה, אך במפגש עם כבישים משובשים, השלמות שהייתה קודם תיפגע במעט. מכל מקום, ביחס לסגמנט, סיאט לאון מספקת הנאה מנהיגה.

רכבים מתחרים –  אופל אסטרה, הונדה סיוויק האצ'בק, טויוטה אוריס, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר ספורטבק, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, פיג'ו 308, קיה סיד, רנו מגאן פלואנס, שברולט קרוז האצ'בק.

מחיר – החל מ – 116,900 ש"ח לגרסת 1.2 ל' טורבו בנזין ידני Style 5 דל', ועד 160,500 לגרסת 1.8 ל' טורבו בנזין FR.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט