אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סיטרואן C4

כללי – הדור השני של המשפחתית קומפקטית של סיטרואן, הוצג לראשונה בשנת 2010 בתערוכת הרכב הבינלאומית של פאריז, ובספטמבר אותה השנה החלה להימכר ברחבי העולם. אלינו הגיעה סיטרואן C4 במהלך 2011, ובשנת 2015 עברה מתיחת פנים, שכללה בין היתר החלפת יחידת ההנעה. בניגוד לעיצוב פורץ הדרך של הדור הראשון, הפעם החליטו הצרפתים ללכת על בטוח, והדור השני ממשיך אבולוציונית את הדור הקודם, בתוספת צנועה של כמה ס"מ במימדים.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – בשל היעדר תקציבי פיתוח, בקונצרן פיג'ו-סיטרואן הסתפקו במנועים ותיבות הילוכים מיושנות (למרות ששת"פ של פיג'ו וב.מ.וו סיפק כמה יצירות מוטוריות מעניינות). כמה מיושנות? עד דגמי 2014, ה – C4 נמכרה בגרסת הבנזין שלה על תיבת הילוכים AL4 העתיקה בעלת 4 הילוכים! נכון שמנוע הטורבו בנזין בשנים שקדמו למתיחת הפנים (בנפח 1.6 ל',  156 כ"ס, תיבה רובוטית, שפיתוחו משותף כאמור עם ב.מ.וו), סיפק נתונים מצויינים, אך זה לא מספיק (אגב, גם גרסת הטורבו דיזל מצויינת).  אך כידוע, העם בציון לא מסמפט מנועי דיזל, כך שטבלת המכירות לא הציגה מספרים גבוהים. אך לא עוד. סיטרואן החלה באופן רשמי את עידן מנועי הטורבו בנזין קטני הנפח (באיחור רב), אך כמו שאומרים, מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. סיטרואן C4  החדשה מצויידת במנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 סמ"ק, משולש בוכנות, שמפיק הספק נאה של 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. המנוע החדיש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק מבית אסיין היפנית, שלה 6 יחסי העברה. על הנייר, הנתונים מצויינים. המנוע הזריז והקטן מאיץ את הסיטרואן C4 מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 10.8 שנ'. התחושה מהירה וטובה מהרגע הראשון, ושיא הכוח מגיע בסל"ד נמוך. ככל שתמשכו את מחט הסל"ד גבוה יותר, המנוע יאבד אוויר. תיבת ההילוכים האוטומטית לא מספיק מלוטשת. אמנם בסיטרואן ביצעו קפיצת דור קדימה עם החלפת התיבה, אך לצערנו הם היו 2 דורות אחורה. אמנם מדובר בתיבה סבירה מאוד, אך היא לא בליגה של הרובוטיות כפולות המצמדים, כמו שיש לדוגמא בפולקסווגן גולף.

צריכת דלק סיטרואן C4 – צריכת הדלק הממוצעת בהתאם לנתוני היצרן, עומדת על 20.4 ק"מ/ל'. היות והחיים הם לא מעבדה, צריכת הדלק האמיתית תעמוד על 15 ק"מ/ל' לערך. גרסאות הבנזין הקודמות היו שתייניות גדולות יותר, אך גם הן היו חסכוניות ביחס לסגמנט, בעיקר הגרסה המוגדשת.

עיצוב – הדור הראשון של סיטרואן C4 הייתה נאמנה לעיצובים האוונגרדים של היצרן. הדור השני התמתן בצורה ניכרת והיום, הצרפתייה דומה יותר לגרמנייה. בדומה לאחותה, פיג'ו 308, שניסתה להידמות לאאודי A3, גם ה – C4 עשתה הכל לשדר סולדיות ומוצקות גרמנית. גם מתיחת הפנים שהגיעה אלינו בשנתון 2015, נותרה בקו הזה, וההבדל קטן עד שולי, ובא לידי ביטוי בעיקר בתוספת פנסי לד ועוד שינוי מזערי בפנסים האחוריים. התוצאה יפה לטעמנו, ובעיקר מכובדת.

בטיחות – סיטרואן C4 זכתה ב – 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, עם ציון גבוה במיוחד בעזרי בטיחות אקטיביים (עושה רושם שהגרסה שנבחנה ב – EuroNCAP לא זו שנמכרת בארץ).  היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר בלבד בלמיה מתוגברים במערכות ABS  ו – EBD ו – BAS.

תא נוסעים, תא מטען, ואבזור – תא הנוסעים של סיטרואן C4  ממשיך את הקו הגרמני שנתקלנו בו במראה החיצוני. לא עוד פלסטיקים מתקרקשים ומחוונים שקשה לדעת מראש את מטרתם, אלא תא נוסעים עם חומרי דיפון ראויים לשמם, מסך מגע גדול במרכז הקונסולה, והתמצאות ברורה ופשוטה בתפעול הרכב. גרמני, כבר אמרנו?! נפח תא המטען עומד על 380 ל', לא גדול למשפחתית, אך סביר בהחלט למכונית קומפקטית. סיטרואן C4 מגיעה ברמת אבזור בודדת בלבד – Comfort, שכוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי סגסוגת, חיישני גשם, מערכת "עצור וסע" בלם יד חשמלי, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', מסך מולטמדיה וחיבורי אודיו.

נוחות והתנהגות נסיעה – אם נתעלם מהוויברציות שהמנוע מייצר בעמידה, סיטרואן C4  היא מכונית נוחה מאוד לנסיעה. ראשית, המושבים מאוד נוחים לנסיעה, המתלים מכויילים עם אוריינטציה רכה, דבר שמייצר כושר ספיגה מצויין בעיר, מבלי שזה יבוא על חשבון היכולת הדינמית מחוץ לעיר.

רכבים מתחרים – אופל אסטרה, הונדה סיוויק האצ'בק, טויוטה אוריס, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר ספורטבק, סיאט לאוןפולקסווגן גולף, פורד פוקוס, פיג'ו 308, קיה סיד, רנו מגאן פלואנס, שברולט קרוז האצ'בק.

מחיר – החל מ – 123,900 ₪ לגרסת 1.2 ל טורבו בנזין Comfort.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט