אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סקודה ראפיד

כללי – סקודה ראפיד, התאומה הצ'כית של סיאט טולדו, היא משפחתית קטנה מבית סקודה, שהחלה את דרכה בשנת 2012, ומטרתה היא להציב מכונית ראויה מצד אחד, אך כזאת שהעלותה אינה גבוהה יחסית, ולכן היא תהיה דלה יחסית באבזור. הראפיד עונה לכל הפרמטרים הללו שמתכנניה חשבו עליהם – היא עושה שימוש בגרסאות ההנעה המוכרות והטובות של קונצרן פולקסווגן, היא קצרה ב – 9 ס"מ ופחות מאובזרת מאחותה הגדולה סקודה אוקטביה, ולכן היא גם זולה ממנה ביותר מ – 20,000 ₪. אגב, היא הפכה להיות להיט ליסינג בשל שווי השימוש הנמוך שלה ביחס למשפחתיות.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  גם במקרה הזה, המנועים המצויינים של קונצרן פולקסווגן, באים לשירות סקודה. הראפיד עושה שימוש בגרסאות המנוע המוכרות, שהבסיסית בנפח 1.2 ל' טורבו בנזין, מספקת 90 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ. הביצועים טובים יותר מכל משפחטומטית שמויה בשוק, עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 11.3 שנ'. הגרסה הבכירה מגיעה בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין, עם 125 כ"ס ומומנט של 20.4 ש'. הביצועים טובים מאוד, עם תאוצה של 8.9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש והמהירות מירבית של 205 קמ"ש. מעבר למספרים, מדובר במנוע הפופולארי ביותר של מותגי פולקסווגן, והוא בשימוש בין היתר של אאודי A1 ופולקסווגן גולף. הוא בשרני וחזק, מספק המון כוח כבר מסל"ד נמוך, ובהחלט מספק חוויית נהיגה טובה. שני המנועים כמובן משודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. השידוך הזה פועל טוב במיוחד אצל מנוע ה – 1.4 ל'.

צריכת דלק סקודה ראפיד – בסקודה מצהירים על צריכת דלק ממוצעת של 21.3 ק"מ/ל במנוע 1.2 ל', ו – 20.8 בגרסת המנוע 1.4 ל'. כמובן שהחיים האמיתיים מספקים נתונים אחרים, אך שתי הגרסאות בהחלט יכולות להתגאות בצריכת דלק טובה, בהתחשב בעובדה שמדובר במנועים מודרניים מאוד, שעושים שימוש במערכת "עצור וסע" ובתיבת הילוכים רובוטית בעלת 7 יחסי העברה. צריכת דלק אמיתית לשני המנועים עמוד על על 14-15 ק"מ/ל' בממוצע, המון תלוי בכובד רגל ימין של הנהג.

עיצוב –  גם סקודה ראפיד לא תגרום לצ'כים לשנות את ה – DNA  של החברה, שאומר דבר אחד – סולידיות. הראפיד דומה במבט ראשון לאוקטביה, ועושה רושם של מכונית בעלת מימדים רחבים יותר מאשר גוטדלה האמיתי. העיצתוב לדעתנו נאה ומכובד.

בטיחות – למרות הרצון להוזיל את העלויות, ההוזלה כמעט ולא באה על חשבון סעיף הבטיחות. אמנם כבר רוב המשפחתיות מגיעות עם 7 כריות אוויר, בניגוד לשישייה של הראפיד, אך בכל היתר בסקודה לא חסכו. גם . במבחן הריסוק של EuroNcap, סקודה ראפיד השיגה ציונים גבוהים עם 94% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים. הציון הסופי שהראפיד קיבלה הוא 5 כוכבי בטיחות.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – כבר הזכרנו את העובדה שלמרות שמדובר לכאורה במשפחתית קטנה, מבחינת המימדים המצב בכלל לא כך. תא הנוסעים מרווח דיו, יותר אפילו מכמה משפחתיות בגודל מלא. המושב הקדמי מספיק מרווח, אך אינו תומך מספיק טוב במותניים. בריות עם רגליים ארוכות לא יתקשו לשבת גם בספספל האחורי, אם כי ייתכן וראשם ייגע קלות בתקרה. עיצוב תא הנוסעים אמנם מודרני, אך הפלסטיקים מרגישים קשים ולא נעימים למגע. שתי גרסאות המנוע נמכרות ברמת אבזור אחת – Ambition, שכוללת מזגן רגיל (לא בקרת אקלים), מערכת שמע עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', מסך מגע יציאות USB + AUX ועוד. שתי הגרסאות כאמור מצויידות במערכת "עצור וסע" לחיסכון בצריכת הדלק. כמסורת מכוניות סקודה, גם הראפיד מתגאה בתא מטען ענק תא המטען ענק, 530 ל' נפחו, והוא גדול הרבה יותר גם ממשפחתיות גדולות ומכוניות מנהלים.

נוחות והתנהגות נסיעה – החיסכון בפיתוח סקודה ראפיד, בא לידי ביטוי במתלים הפשוטים שהיא צויידה בהם. בניגוד למתלים המתקדמים הנמצאים בפולקסווגן ג'טה ובגולף , הראפיד לא זכתה לקבל אותם ונאלצה להספק כאמור במתלים הפשוטים. בהדבר בא לידי ביטוי בעיקר במהמורות עירוניות קשות, אך ככל שהמהירות עולה, התחושות הללו כמעט שאינן מורגשות. ההיגוי טוב וחד יחסית, כך שהראפיד יכולה לספק גם הנאה בנהיגה.

רכבים מתחרים –  יונדאי i25, מאזדה דמיו, סיאט טולדו, סאיק MG350, סיטרואן C  אליזה, סקודה ראפיד, פיג'ו 301, קיה ריו, שברולט סוניק סדאן.

מחיר – החל מ- 108,990 ₪ לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין רובוטי רמת אבזורAmbition , ועד 135,800 ש"ח לדגם 1.6 ל' טורבו דיזל ידני ברמת אבזור Elegance.

NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט