אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

קיה פורטה

כללי – בדיוק 3 שנים הספיק לקיה, אולי היצרנית הכי פעלתנית בשוק הרכב העולמי, להוציא את הדור השני של המשפחתית שלהם. הדור השני הוצג לראשונה בשנת 2012 בארה"ב ואלינו הגיע בסוף 2012 בואכה 2013. במהלך שנת 2016, הפורטה עברה מתיחת פנים . מבחינת מימדים, קיה פורטה החדשה גדולה יותר מקודמתה, ומיישרת קו עם אחותה יונדאי i35. העיצוב החדש מיישר קו עם עם השפה העיצובית שהתווה פיטר שרייר לדגמי קיה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  חברת טלקר יבואנית קיה בישראל, בחרה לייבא גרסת מנוע-הילוכים בודדת, למרות שבעולם ישנן לפחות עוד 3-4 גרסאות. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.6 ל', שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת 6 יחסי העברה. ההספק המירבי המוצהר מדבר על 130 כ"ס, ומומנט של 16 קג"מ, אך אצל הקוריאניים כמו אצל הקוריאניים, נתוני ההספק לא תמיד מספרים את הסיפור האמיתי, משום שהמנוע מרגיש חלק יותר מ – 130 סוסיו. אל תטעו, מדובר ביחידת כוח סבירה בהחלט, שמתאימה לנהג הממוצע, שמתנהגת בצורה רגועה, צפויה ונינוחה. אך אם תחליטו למחוץ את דוושת הגז לרצפה, תגלו שהמנוע מאוד מורגש בתא המטען, וקצב ההתקדמות לא ביחס ישיר לקצב הדציבמלים העולה.

צריכת דלק קיה פורטה – צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 14.2 ק"מ/ל'. צריכת הדלק האמיתית לא רחוקה ועומדת על 11-12 ק"מ/ל'. קצת נמוך למכונית משפחתית, אך עדיין בגבולות הסבירות.

עיצוב –  בדומה לאחיותיה במותג הקוריאני, גם קיה פורטה נראית נאה מאוד עד מושכת. החרטום נראה מצויין, המימדים מתאימים והעיצוב הרמוני וזורם. בקיצור, אחת היפות בקטגוריה.

בטיחות – קיה פורטה לא נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap. היא חובקת 6 כריות אוויר, ועוד מנגנוני בטיחות סטנדרטיים, אך חוץ מזה, היא דלה באבזור בטיחות.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור –  בדומה לבטיחות, גם בתא הנוסעים, הקוריאנייים קצת פישלו. התרגלנו בשנים האחרונות לקפיצת מדרגה גדולה בתאי הנוסעים של דגמי קיה, ומכאן באה האכזבה היחסית. אמנם תא הנוסעים מספיק מרווח, אם כי גבוהים יחושו אי נעימות במושבים האחוריים, אבל עיצוב התא והדשבורד חסר השראה, איכות החומרים בינונית ותפעול הכפתורים מההגה מסורבל ודורש זמן הסתגלות. מנגד, איכות ההרכבה טובה. תא המטען עם 482 ל', גדול דיו. קיה פורטה מגיעה בשתי גרסאות אבזור – LX ו – EX, שתיהן לא מאובזרות מידי, ונותנות את האבזור הסטנדרטי פחות או יותר, ללא ערך מוסף שכ"כ התרגלנו להיתקל בו בקיה.

נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה טובה באופן כללי, טובה אף יותר מאחותה יונדאי i35. היא מכונית צפויה ונעימה, וללא דרמות מיוחדות, תיקח את המשפחה בנקודה לנקודה בנוחות יחסית, גם בעיר וגם בדרכים בינעירוניות. אמנם הנאה גדולה מנהיגה לא תקבלו כאן, אבל מי אמר שכל אחד מחפש ליהנות מנהיגה? לעיתים מכונית היא רק כלי תחבורה.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינההונדה סיויק סדאןטויוטה קורולהיונדאי i35, מאזדה 3מיצובישי לאנסרסובארו אימפרזהסקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, פיאט טיפו, רנו פלואנס.

מחיר – החל מ- 128,800 ₪ לדגם 1.6 ל' בנזין אוטומט ברמת אבזור LX, ועד מ- 130,800 ₪ לדגם 1.6 ל' בנזין ברמת אבזור EX.

 

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט