אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סובארו אימפרזה

סובארו WAY  – האימפרזה החדשה עם מאפיינים מוכרים מהעבר  / דורון כהן

המשפחתית של סובארו מתעדכנת, משתפרת ונראית טוב מבעבר, עם זאת שומרת על מאפייניה שהפכו לסימן ההיכר של סובארו: מנועי בוקסר ומערכת הנעה כפולה. האם זה מה שיסייע לסייע לה להתברג בצמרת הקטגוריה, עם תחילת השיווק בימים אלו?

קונצרן סובארו נוסד בשנת 1953 תחת התאגיד היפני FHI . השנה השם הזה צפוי להשתנות ל"סובארו קורפרייט". מעולם, סובארו לא הוכרה ונחשבה כיצרנית גדולה, ואלו במנהליה שטוו את דרכה לאורך השנים, מקפידים על המשך היותה "יצרנית בוטיק".

סובארו אימפרזה, אחת המכוניות הנמכרות בישראל מאז ומעולם, לא שחזרה עד כה, את הצלחת קודמתה המיתולוגית – ליאונה. שינויים בטעם השוק, תחרות קשה הרבה יותר ומחיר גבוה מדי, מנעו מהאימפרזה לחקות שיווקית את המכונית שהרגילה את עם ישראל לרכבים תוצרת המזרח, עם מרכב סדאן, מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית. גם הדור החמישי בשושלת האימפרזה מוצע בגרסת סדאן מסורתית (עם מנוע 1.6 ליטר), אך לצדו האצ'בק עם 5 דלתות ומנוע 2.0 ליטר, הנעה כפולה-קבועה ורשימת אבזור מכובדת.

שנת 2016 היתה שנה מסחרית מוצלחת בבחינת סובארו. לאור ייצורן של כ- 600 אלף מכוניות בסיכום הכללי. בישראל נהנתה היבואנית סמל"ת מעליה במכירות הרבה הודות לאסטרטגיית ההנעה הכפולה שאימצה כשהיא מוסרת ב-2016 : 1600  דגמי פורסטר, מעל 300 מכוניות מדגם אאוטבק וגולת הכותרת היא ה-XV  ממנה נמכרו 4000 יחידות. למרות הכל, ועפ"י סקר שערכה היבואנית, הדגם המזוהה ביותר עם סובארו הוא האימפרזה,  כאשר במודל 2017 ,  אסטרטגיית ההנעה הכפולה מגיעה לאימפרזה.

סובארו אימפרזה סדאן והאצ'בק החדשות, המוצעות בשוק הישראלי גדולות ומרווחות יותר, ומצויידות ביחידות הנעה מבוססות מנועי ה- FB המוכרים – מנועי בוקסר אטמוספריים, בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטר.

הדגמים החדשים מבוססים על רצפה מעודכנת שלא לומר חדשה, גם אם בשיעור צנוע. לאימפרזה החדשה המרכב קשיח משמעותית מבעבר, ויחד עם מרכז כובד נמוך יותר ותושבות מתלים חדשות – אמורה האימפרזה החדשה להציע יכולות ניהוג משופרות.

למנוע הקטן הנעה קדמית, בעוד שלגדול הנעה כפולה קבועה – ובשני המקרים מוצעות יחידות הנעה אלו עם תיבה אוטומטית-רציפה.

לזכותה של המשפחתית החדשה של סובארו שזכתה ביפן בתואר מכונית השנה 2017, סוג של גאווה לאומית, יש לומר כי היא לא וויתרה על פילוסופיית התכנון שלה. ניתן לראות את חלונות הצד עם תוספת השליש הקדמית שיחד עם קורות A צרות במיוחד מעניקים לנהג שדה ראיה שאף מתחרה לא מסוגלת לספק – דבר התורם לנינוחות ובטיחות הנהיגה. את אותה גישה ניתן לראות גם במראות הצד הגדולות שלא הוקטנו על מזבח העיצוב.

מעבר לשיפור הבטיחות הפסיבית באמצעות השלדה החדשה, שלפי סובארו בעלת יכולת ספיגת אנרגיית התנגשות גבוהה ב-40% לעומת הדגם היוצא, האימפרזה החדשה מצוידת בנוסף בדור החדש של מערכת הבטיחות המתקדמת של סובארו, EyeSight., הכוללת יכולת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה ראשית אדפטיבית (הפניית התאורה הראשית לפי מיקום גלגל ההגה), בלימה אוטו' גם בנסיעה לאחור, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

רשימת האבזור של האימפרזה החדשה כוללת בין היתר מערכת המסוגלת לבלום את הרכב באופן אוטומטי בשעת תמרוני נסיעה לאחור (רוב יצרני הרכב מציעים מערכת הפעילה רק בזמן נסיעה קדימה).

ביצועים

הביצועים שופרו במעט (זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות, קיצוץ של 1.3 שניות) אך בעיקר מורגש השיפור באופי פעולת תיבת ההילוכים המרגישה אכן טבעית יותר, ומציגה פעולה מהירה יותר.

ההנעה הכפולה – שתסייע בעיקר בתנאי אחיזה נמוכה מוכרת, אבל "הפיצוי" לכך,  הוא בצריכת דלק גבוהה יחסית של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.מנוע הבוקסר המוכר מציע צליל ייחודי, הנוכח בעיקר בהתנעת בוקר ובהאצה – ויקסום לאוהדי הדגם.

אבזור ובטיחות

נושא האיבזור בדגמי אימפרזה הקודמים היה חלש בלשון המעטה ביחס לדגמים משפחתיים דומים מיצרניות אחרות. בדגמי אימפרזה החדשים הנושא זכה לטיפול מקיף. רשימת האיבזור החלקית מגלה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 6.5 אינץ' שתומכת בטלפונים סלולאריים באנדרואיד ואפל ודיבורית BT. הדגם הבכיר יותר מצויד בחישוקי 17 אינץ' לעומת חישוקי 16 אינץ' בדגם הסדאן. כמו כן הדגם הבכיר מאובזר במנופים מאחורי ההגה להעברת הילוכים. ציוד סטנדרטי נוסף בשני הדגמים הוא מצלמה צבעונית לנסיעה לאחור, בקרת שיוט, הגה מצופה עור, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה ועוד.

בגיזרת הבטיחות האימפרזה החדשה זוכה לציון 6 של משרד התחבורה הודות ל- 7 כריות אוויר  ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית שתתריע על סטיה מנתיב והתנגשות.

כאמור, האימפרזה הפכה נאה יותר – עם יחידות תאורה חדשות וצרות מבעבר, סבכה קדמית קטנה יותר וחישוקים אטרקטיביים – בקטגוריה שמציעה מספר דגמים נאים במיוחד. גם תא הנוסעים עבר עדכון משמעותי ונראה "מזמין" יותר, עם גימור בגוונים בהירים ושימוש בערב-רב של דיפונים דמויי עור וקרבון. מרשים, אך יחד עם זאת, איכות החומרים אינה מיישרת קו עם הטובות בקטגוריה – גלגל ההגה מצופה עור גס שאינו נעים למגע, ואיכות ההרכבה בינונית.

מרחב המחייה לנוסעים מאחור טוב מעט מבעבר, תודות לגידול של 2.5 ס"מ בבסיס הגלגלים (267 ס"מ) ולמיקום גבוה יחסית של הספסל. אך מרווח הרגליים של הנוסע במרכז מוגבל עקב תעלת גל ההינע (הלא רלוונטית ל-1.6). בולטים בהיעדרם פתחי מיזוג אחוריים והפעלה בלחיצה אחת לחלונות האחוריים. תא המטען קטן מהמקובל (310 ליטר), עם נפח שקרוב לממדי סופר-מיני, למרות גלגל חלופי זמני.

נתונים:

מנוע 4 צילינדרים, בוקסר
נפח / סוג דלק 1,995 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / רציפה
אורך 462.5 ס"מ
רוחב 177.5 ס"מ
בסיס גלגלים 267 ס"מ
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.6 ק"מ לליטר
כריות אוויר 7

 

אורי להב, מנכ"ל סמל"ת: "האימפרזה מהווה את העוגן המרכזי של סובארו בישראל, מדובר באימפרזה הטובה ביותר שיוצרה עד כה. הפלטפורמה החדשה של סובארו מעניקה רמה חדשה של חווית נהיגה, דינאמיות, בטיחות ואיבזור עשיר"

מתחרים: מאזדה 3, טויוטה אוריס, פולקסווגן גולף, פיז'ו 308, אופל אסטרה, סיאט לאון

מחיר: 135 אלף שקל

כך שלסיכום….

האימפרזה החדשה טובה מקודמתה, עם תא נוסעים מודרני, מרווח ומאובזר מבעבר, ועם איכויות נסיעה גבוהות יותר. אלא שבאותה עת, גם המתחרות השתפרו, חלקן במידה רבה. נוסף על כך, תג המחיר שהוצמד לאימפרזה מעט גבוה ביחס לקטגוריה, והיא חסרה מערכות בטיחות בדומה למוצע ע"י המתחרות.

4

 

NUM3
NUM4

כללי – הדור הרביעי של המשפחתית המפורסמת של סובארו, הוצג לראשונה בשנת 2011 בתערוכת הרכב הבינלאומית בניו יורק. הוא כבר אינו מכונה "סובארו B3", כמו שנקרא הדור השלישי, אלא קיבל בחזרה את השם המקורי " סובארו אימפרזה". הדור הרביעי משווק בארץ בגרסת סדאן, בניגוד לדור השלישי שהגיע גם בתצורת האצ'בק. המימדים נותרו דומים פחות או יותר לדור הקודם, ונרשמה הגדלת בסיס גלגלים ב – 2.5 ס"מ. זה לא חדש שימי הזוהר של סובארו בארץ, כבר הרחק מאחוריה, בין היתר בגלל היצע מכוניות צר ואיכות מוצר נמוכה ביחס למתחרות. לזו מצטרפת העובדה שליבואן הקודם יפנאוטו לא הייתה מכוניות משפחתי סדאן ראויה לשמה להציע כמה שנים. מעניין אם הדור שהרביעי של סובארו אימפרזה יעזור ליבואן החדש – סמל"ת, להחזיר עטרה ליושנה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – סובארו אימפרזה המשווקת בארץ מגיעה בגרסת מנוע בודדת – 1.6 ל' בנזין ומשודכת לתיבת הילוכים רציפה, ללא אפשרות לטיפטרוניק. בקיצור, המתכון הקבוע של המשפחטומטיות היפניות, אך בביצוע פחות טוב מהממוצע. ואכן, מנוע האימפרזה הוא החלש ביותר בקטגוריה, למעט זה של סאיק 350 MG. עם הספק מירבי של 114 כ"ס ונתון מומנט שמדבר על 15.3 קג"מ, לא מדובר ביחידת מנוע מלהיבה במיוחד. ואכן גם הביצועים בהתאם, כלומר סבירים. אמנם נתון התאוצה מדבר על 11.8 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש (שזה על הגבול התחתון של הסבירות), והמהירות המירבית היא 181 קמ"ש (שזה בסדר לקטגוריה), אבל ההרגשה המתקבלת היא , שביותר מידי סיטואציות המנוע מתאמץ, לעיתים שלא לצורך.

צריכת דלק  סובארו אימפרזה – התמורה המתקבלת מיחידת ההנעה של האימפרזה, בתוספת מערכת "עצור וסע", היא צריכת דלק סבירה. הנתונים הרשמיים מדברים על צריכת דלק ממוצעת של 17.2 ק"מ/ל', עם דרגת זיהום 6. בפועל צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 12-13 ק"מ/ל'.

עיצוב – בואו נניח מעצב האימפרזה, לא יקבל ציון גבוה במקוריות. ואכן, סבוארו אימפרזה לא מציגה שום אלמנט עיצובי יוצא דופן. היא כנראה גם לא מנסה להציג. היא בסה"כ משפחתית ממוצעת, עם עיצוב פשוט שמשדר – "אני קח אותך מ – A  ל – B  בצורה סבירה, אבל אל תצפו ליותר מזה". אין שום דבר מכוער במיוחד ולא יפה במיוחד. טוב לה במקום שלה.

בטיחות – סובארו אימפרזה זכתה רק ב – 4 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של של EuroNCAP, בעיקר הודות לעובדה לציון הנמוך יחסית בהגנה על ילדים, ובציון הנמוך מאוד במבחן אביזרי בטיחות אקטיביים. מעבר לכך, היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  כיאה למכונית ממוצעת מינוס, גם תא הנוסעים מקבל ציון "ממוצע מינוס". מרווח הפנים סביר, 4 נוסעים ישונעו בו בצורה טובה, חמישי בצפיפות גדולה. המושבים נוחים, אך מעייפים אחרי נהיגה ארוכה. איכות החומרים סבירה מינוס, ובכלל מתקבל רושם של תא נוסעים מיושן. נפח תא המטען סביר לקטגוריה ועומד על 460 ל'. גדול יותר מזה של טויוטה קורולה, קטן יותר מזה של יונדאי i35. האימפרזה מגיעה בשתי רמות אבזור בלבד – Style ו – Style Plus, שתיהן קמצניות באבזור ביחס לסגמנט.

נוחות והתנהגות נסיעה – באופן מפתיע, התנהגות הכביש טובה (אם כי נזכור כי דגמי סובארו בד"כ מקבלות ציון גבוה בסעיף זה), המתלים מכויילים בצורה מאוזנת ויודעים להתמודד עם פגעי הכביש. תא הנוסעים לא אטופ ורעשי הנסיעה חודרים פנימה, כמו גם רעשי הרוח.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינההונדה סיויק סדאןטויוטה קורולהמאזדה 3מיצובישי לאנסרסקודה אוקטביהפולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, קיה פורטה, רנו פלואנס, שברולט קרוז.

מחיר – החל מ – 128,900 ש"ח בגרסת הבסיס Style ועד 129,900 ש"ח לגרסת Style Plus.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט