אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

רנו פלואנס

כללי – בדור השלישי של רנו מגאן, התקבלה החלטה אצל הצרפתים להפריד בין תצורת ההאצ'בק לתצורת הסדאן, כך שכל תצורה תקבל שם משלה. ההאצ'בק, שמאוד פופולארית במערב אירופה נותרה עם המותג "מגאן", בעוד שתצורת הסדאן (שמאוד פופולארית במזרח אירופה, ישראל ודרום אמריקה, קיבלה את השם "פלואנס"). היא הוצגה לראשונה באוגוסט 2009 ומבוססת על פלטפורמת C  של קונצרן רנו-ניסאן. רנו פלואנס מיוצרת במפעל רנו בטורקיה. בשל מימדיה הגדולים, היה ניסיון של היבואן לשווק את הדגם הבכיר בסגמנט המנהלים, אך המהלך כשל. בעידן שהויזואליות היא חזות הכל, המראה הבולבוסי משהו של הפלואנס לא הרשים מספיק, וההצלחה שלה בארץ הייתה בהתאם, למרות שיש לה הרבה מה למכור. אגב, הרכב רושם הצלחה יחסית בציי הליסינג.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  רנו פלואנס נמכרת בארץ ב – 3 גרסאות מנוע – השתיים הראשונות מנועי בנזין, ואילו הגרסה השלישית לוגמת דיזל. נתחיל במנועי הבנזין. הבסיסית ביותר,מחזיקה במנוע 1.6 ל' בנזין שמפיק 115 כ"ס ו – 15.9 קג"מ. הביצועים ממוצעים מאוד ביחס למשפחתי יפני/קוריאנית, ועומדים על נתון תאוצה של 11.9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 175 קמ"ש. הגרסה הבכירה מתהדרת במנוע 2.0 ל' בנזין ו – 140 כ"ס, אך נתון מומנט של 19.9 קג"מ, ונתוני תאוצה של 10.1 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש,מספרים לנו את האמת, שכיום יש כבר מנועי טורבו בנזין בנפח 1.2 שמציגים ביצועים טובים הרבה יותר. הגרסה המוצלחת לטעמנו היא הגרסה הלוגמת סולר. אמנם מדובר בנפח מנוע הקטן ביותר – 1.5 ל' טורבו בנזין, אך השילוב של המנוע הבשרני בעל מומנט של 24.5 קג"מ עם תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת המצמד הכפול, עושה את ההבדל בין גרסאות הבנזין האנמיות והבזבזניות, לבין גרסת הסולר החזקה והחלקה, וכמובן עם צ'ופר של חיסכון עצום בדלק.

צריכת דלק רנו פלואנס – מנוע ה – 1.6 ל' צורך בממוצע 15.6 ק"מ/ל' עפ"י נתוני יצרן. היצרן גם טוען שמנוע ה – 2.0 ל' צורך בממוצע 13 ק"מ/ל'. אין בנמצא נתוני צריכה אמיתיים, מה שבטוח שפחות כדאי להסתכל על דגמי הבנזין של הפלואנס, כאשר יש יחידה כ"כ יעילה וחסכונית במדור הדיזל. עפ"י נתוני היצרן, מנוע הטורבו דיזל בנפח 1.5 ל' צורך 22.7 ק"מ/ל', בעוד שבחיים האמיתיים הצריכה לא רחוקה מנתון זה ועומדת על 19.5 ק"מ/ל'. נהדר!

עיצוב –  תלוי את מי שואלים. ישנם שיאמרו שמדובר במכונית נאה סה"כ, ישנם שיאמרו שהיא נראית כמו לווייתן מגודל וכבד ומזכירה את הדור הראשון של סיטרואן C5, מה שבטוח הוא שרנו פלואנס היא מכונית בעלת נוכחות גדולה.

בטיחות – עד כמה שזה מדהים, ה – EuroNcap לא טרח מעולם לבחון את הפלואנס במבחן הריסוק, אולי משום שזה דגם  שנפוץ יותר במזרח אירופה, אבל זו כמוסן סתם השערה. מעבר לכך, הפלואנס  מיישרת קו פחות או יותר עם מתחרותיה, היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר (לא שמעו על 7 כ"א), חיישני לחץ אוויר ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – כנראה שמדובר בתא הנוסעים המרווח ביותר בקטגוריית המשפחתיות. כיאה למכוניות שמיועדות למדינות קצת פחות מפותחות, איכות החומרים וההרכבה קצת לוקות בחסר ביחס למקובל. תא המטען ענק עם 530 ל'. רנו פלואנס מגיע עם 3 רמות אבזור – Comfort , Ambience ו –  Privilege. בכל רמות הגימור תקבלו מערכת שמע מקורית + שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור וכניסת USB. אך ב – Privilege תפונק עוד קצת (אם כי לא הרבה יותר), ותקבל גם חישוקים קלים, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים וכניסה והנהעה ללא מפתח. בקיצור, לא מפנקים החבר'ה בצרפת, וכך קשה להתמודד עם הקוריאניים והיפנים.

נוחות והתנהגות נסיעה – כמו צרפתית קלאסית, מתלי הפלואנס רכים כמו מיטת מים, ויודעים לספוג את כל פגעי הכבישים שאתם רק חולמים עליהם. כמובן שזה בא על חשבון יכולת דינמית אנמית מאוד והגה מעורפל כמו אחרי לילה שלם של שתיה אלכוהול.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינההונדה סיויק סדאןטויוטה קורולהיונדאי i35, מאזדה 3מיצובישי לאנסרסובארו אימפרזהסקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, קיה פורטה, שברולט קרוז.

מחיר – החל מ- 122,900 ₪ לדגם 1.5 ל' טורבו דיזל גיר רציף ברמת אבזור Comfort,  ועד מ- 133,990 ₪ לדגם 1.5 ל' טורבו בנזין ברמת אבזור Ambience.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט