אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

שברולט קרוז

כללי – לאוהבי הטריוויה, השם "שברולט קרוז" התייחס לסוזוקי איגניס בשוק היפני בלבד, שששווקה בין השנים 2001-2008. כאשר בשברולט נדרשו להחליט על שם למשפחתית החדשה, הם בחרו משום מה בשם הזה. הקרוז יושבת על משבצת אסטרגטית מאוד מבחינת ג'נרל מוטורס, בשל השיוך לקטגוריה החזקה ביותר. היא הגיע לארץ בשנתת 2009 בקול תרועה, בשל מימדיה הפיזיים הגדולים והניסיון לספק אבזור רחב. עם זאת, הנחיתות הטכנולוגית שלה ביחס למתחרות, בטח בשנים הראשונות, עלו לה ביוקר והיא איבדה נתח מכירות גדול ככל שחלף הזמן. בשנת 2010 הקרוז עברה עדכון מנוע, ובתחילת 2013 עברה מתיחת, בצירוף מרכב סטיישן, בתקווה להתחרות בצורה מוצלחת יותר בשוק. על השקת הדור השני של הקרוז, שעתיד לצאת ברבעון האחרון של שנת 2016, הודיעו כבר ב – 2013.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  שברולט קרוז החלה להימכר בארץ כאמור בשנת 2009 עם שתי 2 גרסאות מנוע בנזין – 1.6 ל' ו – 1.8 ל'. שתיהן היו חלשות ובזבזניות, ולא התמודדו בצורה מוצלחת עם המרכב הכבד יחסית. ב – 2010 גרסת ה – 1.6 ל' קיבלה עדכון תוכנה + תוספת של 12 כ"ס + תיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 6 יחסי העברה. המצב השתפר במעט בכל הקשור לביצועים. החל משנת 2011 החלה להימכר גרסה עם מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין עם 140 כ"ס ו – 20.4 קג"מ. הביצועים לא רעים לקטגוריה, אם כי רחוקים מנתוני היצרן שמצביעים על 9.4 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. המנוע קטן זריז ומתמודד עם תאוצות ביניים ויציאה מהמקום בצורה טובה. החל משנת 2015, מנוע ה – 1.4 הוא היחיד שמוצע למכירה בארץ (וטוב שכך), והותאם ליורו 6.

צריכת דלק שברולט קרוז – הס מלהזכיר את גרסאות ה – 1.6 ל' ו – 1.8 ל', שהיו שתייניות גדולות ומזהמות עוד יותר גדולות. אם נפלה כזו באמתחתכם, סורו מהר לתחנת הדלק הקרובה או למגרש הליסינג הקרוב. מנוע ה – 1.4 ל' טורבו בנזין, כאמור הותאם לתקן יורו 6, אך גם לו יש בעיית שתיינות, וממנוע מוגדש ציפינו שנתון צריכת הדלק האמיתית יהיה טוב יותר, ולא יעמוד על 10 ק"מ/ל' בערך.

עיצוב –  כשהגיעה לראשונה שברולט קרוז, היא עשתה רושם של מכונית מכובדת וגדולה יותר ממשפחתית. מימדיה הגדולים והדמיון המסויים לאחותה הגדולה שברולט מאליבו, תרם רבות להצלחה שלה בשנים הראשונות.

בטיחות – שברולט קרוז מקבלת 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap, עם ציונים של 96% במשירה על נוסעים, 84% בשמירה על ילדים ו – 71% באביזרי בטיחות אקטיביים (לא ברור על מה, כי בגרסאות שנמכרות בארץ אין שום דבר שמצדיק את הציון). מעבר לכך, יש לה רק 6 כ"א וחיישני לחץ אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – 6 שנים אחרי שהושקה, עדיין הדור הראשון של הקרוז מציע תא נוסעים מרווח, שבו שני מבוגרים ימצאו מספיק מקום במושב האחורי. איכות החומרים טובה סה"כ, ועיצוב תא הנוסעים עדיין מקורי, אם כי קצת מצועצע. תא המטען גדול יחסית, עם 469 ל', מספיק למרבית הצרכים של משפחה ממוצעת. הקרוז מגיעה בשתי רמות אבזור (נכון לשנת 2016) – LT  ו – LT Platinium. הראשונה, מציעה למשפחה מערכת שמע מקורית + שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', חיבורי אודיו USB + AUX, מושבים מחוממים מלפנים (תשקיעו בדברים אחרים יותר בסיסיים) וחיישני חניה אחוריים. גרסת ה – Platinium מציע גם מסך מולטימדיה ומערכת של MyLink, בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, מצלמת רוורס   ומראות נגד סינוור.

נוחות והתנהגות נסיעה – שברולט קרוז נמצאת בסעיף זה, בין לבין. כלומר אין לה מתלים רכים ומגהצים כמו מכוניות אמריקאיות קלאסיות ולכן בנהיגה בעיר היא מרגישה קופצנית, אך מצד שני היא מתגמלת בצורה מסויימת בנהיגה קצת יותר מהירה. ההגה עמום, וישנה אפשרות לתפעול ידני מלא של תיבת ההילוכים, דבר שלמתלהבים שבינינו, מוסיף הנאה בנהיגה.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינההונדה סיויק סדאןטויוטה קורולהיונדאי i35, מאזדה 3מיצובישי לאנסרסובארו אימפרזהסקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, רנו פלואנס, קיה פורטה.

מחיר – החל מ- 127,900 ₪ לדגם 1.4 ל' טורבו בנזין אוטומט ברמת אבזור LT,  ועד מ- 130,900 ₪ לדגם 1.4 ל' טורבו בנזין ברמת אבזור LT Platinium.

NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט