אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מיצובישי לנסר

כללי – הדור החמישי של מיצובישי לאנסר, המשפחתית המפורסמת, הוצג לראשונה בשנת 2007 בתערוכת הרכב הבינלאומית בדטרויט (לאחר שדגמי קונספט הוצגו כבר שנתיים קודם לכן). אלינו היא הגיעה במהלך 2009. אכן כן, הוא כבר שנים רבות בשוק, כמעט ללא שינוי, ובעוד יצרניות רכב מתחרות כבר עברו דור ואולי אפילו יותר, הלאנסר נותרה כפי שהיא. דור החמישי מהווה קפיצת מדרגה ביחס לדור היוצא. היא מרווחת יותר, מודרנית ונוחה יותר, והעיצוב קרבי שלה מוסיף לה נקודות רבות. במהלך 2012 היא עברה מתיחת פנים שהתבטאה בעיקר בשינוי יחידות ההנעה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  עם נחיתתה של מיצובישי לאנסר בארץ הקודש, היא החל להיות משוווקת בשתי גרסאות מנוע, שתיהן במנועי בנזין – הבסיסית יותר, בנפח 1.5 ל' (שזה 100 סמ"ק מתחת לסטנדרט המקובל בארצנו), הפיקה 109 כ"ס, עם נתון מומנט של 14.6 קג"מ חלשים מהמקובל. גרסת המנוע הבכירה הייתה בנפח 1.8 ל', שסיפקה נתון של 143 כ"ס ו – 18.2 קג"מ. אמנם היה מדובר בגרסה חזקה יותר, אך גם רועשת יותר וצמאה לבנזין הרבה יותר. לאחר 3 שנים שבה נמכרו שתי הגרסאות הללו, מישהו בכלמוביל התעורר והבין שיש צורך לחזור לסטנדרט המקובל בין מכוניות השמש העולה. ואכן, במהלך 2012 הופסק הייבוא של מנועי ה – 1.5 ו – 1.8 ל', הובארץ החלה להימכר גרסת ה – 1.6 ל'. מדובר במנוע שמפיק 117 כ"ס ו – 15.7 קג"מ. לא הרבה יותר טוב, אך לפחות מדובר במנוע שיש לו רזרבות נשימה ארוכות יותר, בדיוק מה שהיה חסר למנוע 1.5 ל' הקודם. אך הביזיון הגדול ביותר בגרסת מנוע זו, היא העובדה שהיא משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית מיושנת עם 4 יחסי העברה בלבד. נו שויין.

צריכת דלק מיצובישי לאנסר – לצד ביצועים חלשים במנוע ה – 1.5 ל', צריכת הדלק סבירה, אך לא יותר מזה.  צריכה הממוצעת עפ"י נתוני יצרן עומדת על 14.3 ק"מ/ל', ובחיים האמיתיים סביר להניח שתעמוד על 11-12 ק"מ/ל'. מנוע ה – 1.8 ל' נחשב לבזבזן ורועש והוא צורך בממוצע עפ"י נתוני יצרן כ – 12.7 ק"מ/ל, שבחיים האמיתיים זה יהיה פחות מ – 10 ק"מ/ל'. מנוע ה – 1.6 ל' שכאמור החל להימכר החל מ – 2012, צורך בממוצע כ – 14.3 ק"מ/ל', שבחיים האמיתיים הלאנסר תצרוך 11 ק"מ/ל' בממוצע. גם בהיבט הזה, מיצובישי לאנסר אינה עומדת בסטנדרטיים הקיימים כיום.

עיצוב – כאשר היפנים הציגו את הדור החמישי של מיצובשי לאנסר בתחילת דרכה, היא בהחלט עשתה רושם, ונראתה שונה מעדר הליסינג היפני/קוריאני שהשתלט על כבישי הארץ. החזית הקרבית סטייל מיצובישי לאנסר אבולושן, עשתה לנו את זה. אבל השנים חלפו, ויצרנים נוספים יצרו חזיתות אגרסיביות וטרפזיות, וגם הייחוד הזה נעלם ללאנסר.

בטיחות – מיצובישי לאנסר הצליחה בסופו של דבר לגרד 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה – EuroNcap , אבל זה היה בקושי. עם 81% בשמירה על מבוגרים, 34% בשמירה על הולכי רגל, ו – 71% במבחן עזרי בטיחות, איך נאמר זאת, היא לא הייתה התלמידה הטובה ביותר בכיתה. ייאמר לזכותה שהיא מצויידת ב – 7 כריות אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – למרות הרושם שמדובר במכונית גדולה מרווח הפנים סביר, אך לא יותר מכך. תא הנוסעים בנוי מפלסטיקים זולים למראה ולמגע. תא המטען בגרסת הסדאן גדול יחסית, בניגוד אגב למיצובישי לאנסר ספורטבק, שבשל תצורתה מאבדת נפח תא מטען יקר. הלאנסר מגיעה ברמת אבזור בודדת Instyle. רשימת האבזור דלה מאוד וכוללת בסה"כ בקרת אקלים ומערכת שמע מקורית בעלת שליטה מההגה. הרבה פחות מהמקובל בעידן הנוכחי בסגמנט המשפחתיות.

נוחות והתנהגות נסיעה – דווקא בסעיף הזה, מיצובישי לאנסר מתעלה על עצמה. בתחום הדרך העירונית מתלי הלאנסר מספיק רכים כדי להתמודד עם מרבית המהמורות שניתקל בהן. בידוד הרעשים בתא הנוסעים גרוע, ונוסיף לזה את המנועים הרועשים, ותשכחו משיחה נעימה ושקטה בזמן תאוצות. גם בנסיעה בינעירונית הלאנסר יודעת להתנהג, ולא יוצאת מגדרה גם בכבישים משובשים ובמהירויות גבוהות יחסית. למרות ההגה האנמי מידי, הלאנסר נותנת קורטוב של הנאה מנהיגה, יודעת לשמור על נתיב הנסיעה, ומסוגלת לעמוד בהטיות חדות, בצורה טובה יותר מרוב המשפחתיות.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינה, הונדה סיויק סדאן, טויוטה קורולה, יונדאי i35, מאזדה 3, סובארו אימפרזה, סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, רנו פלואנס, שברולט קרוז.

מחיר – 125,000 ש"ח לרמת אבזור יחידה Instyle.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט