אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פולקסווגן ג'טה

כללי – הדור השישי של פולקסווגן ג'טה הוצג לראשונה ביוני 2010. היא מיוצרת במקסיקו ומיועדת לשוק הצפון אמריקני, שבו היא זוכה להצלחה רבה במשך שנים. נהוג לחשוב שהג'טה היא פולקסווגן גולף עם ישבן, והיו אף שנים שזה היה נכון, אך בדור השישי ישנה הפרדה גדולה הרבה יותר בין שני שתי האחיות. ההפרדה תמיד נשמרה גם בתדמית, כשהגולף נהנהתה מתדמית נחשקת יותר, בעוד הג'טה תמיד הייתה האחות הבוגרת והרצינית. אך מעבר לענייני תדמית, הדור החדש האריך בצורה ניכרת את בסיס הגלגלים, שינה את מראהו, והוא מוכן יותר מתמיד לתת פייט לשאר המשפחתומטיות. האם יצליח?

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  פולקסווגן ג'טה עושה שימוש ביחידות ההנעה המוכרות והכ"כ מוצלחות של קונצרן פולקסווגן. גרסת הבסיס בנפח 1.2 ל' טורבו בנזין, מפיקה מעצמה 105 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ (10.9 שנ' בתאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש, ומהירות מירבית של 190 קמ"ש). הגרסה החזקה מגיעה בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין מפיקה 122 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ (9.8 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 202 קמ"ש). שתי הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים רובוטית בעלת 7 יחסי העברה. השילוב בין המנועים לתיבת ההילוכים, כרגיל נהדר. עוצמת המנועים המוגדשים מורגשת כבר בטורים נמוכים, והסחיבה חזקה וליניארית עד ל – 5000 סל"ד. אילו תחושות שנהגי יפניות/קוריאניות נעדרות טורבו ותיבה רובוטית, לעולם לא ירגישו. בארץ שווקה עד שנת 2015 גם גרסת דיזל, שעושה חייל בציי המוניות. גרסה זו מגיעה עם מנוע 1.6 טורבו דיזל בעל 105 כ"ס ומומנט מירבי של 25.4 קג"מ. הביצועים גם הם לא רעים ללוגמת סולר. היא גומעת את המיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 11.7 שנ' בלבד ומהירות מירבית של 190 קמ"ש. גרסה זו משודכת לתיבה ידנית ותיבה רובוטית כפולת מצמדים.

צריכת דלק פולקסווגן ג'טה – עפ"י נתוני היצרן, גרסת ה – 1.2 ל' טורבו בנזין צורכת בממוצע 17.2 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיים הנתון יצנח ל – 13 ק"מ/ל'. אי שם באמצע הקטגוריה. גרסת ה – 1.4 צורכת עפ"י נתוני היצרן בממוצע 16.6 ק"מ/ל', שבפועל נתון זה יעמוד על 11-12 ק"מ/ל'. שתי הגרסאות מספקות נתוני צריכת דלק ממוצעים לקטגוריה, אבל מספקות הרבה יותר מבחינת הנאה. גרסאות הדיזל חסכוניות יותר וצורכות בממוצע בפועל 16-17 ק"מ/ל'.

עיצוב –  לטעמנו העיצוב של הדור החדש נראה טוב יותר. המעבר מקווים עגולים לקווים קצת יותר מחודדים, והגידול שחל במימדי המכונית, הכניס לג'טה השמרנית גם קורטוב של סטייל, שמזכיר במשהו את אחותה הגדולה – פולקסווגן פאסאט.

בטיחות – פולקסווגן ג'טה מקבלת 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap, עם 94% במבחן ההגנה על מבוגרים ו – 86% בהגנה על ילדים. היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר ומערכת התראת על עייפות הנהג. ניתן לקבל גם מערכת Blind Spot להתראה על רכב ב"שטח מת" במראות, בתוספת תשלום.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים הוארך בעקבות הגדלת בסיס הגלגלים. מרחב הפנים מצויין וישנו שפע של מקום ליושבים מאחור. נשמעו ביקורות על איכות החומרים בתא הנוסעים, ושהם אינם עומדים בסטנדרטים שהורגלנו אליהם מפולקסווגן. תא המטען על 510 ליטריו עצום בגודלו. הג'טה מגיעה ברמת אבזור בודדת שעונה לשם Trendline. היא כוללת בדגמי הבנזין מערכת שמע עם שליטה מההגה, דיבורית בלטות', בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, בקרת שיוט (אופציה לחישוקים קלים). סה"כ אבזור די דל.

נוחות והתנהגות נסיעה – למרות שמדובר במכונית משפחתית, פולקסווגן ג'טה מספקת הנאה מנהיגה. המתלים שלה מכויילים בצורה מאוזנת בין שיכוך פגעי הכביש, לבין נהיגה אגרסיבית. התחושה מההגה נהדרת ביחס למשפחתיות אחרות, כמו אופל אסטרה ברלינה.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינההונדה סיויק סדאןטויוטה קורולהיונדאי i35, מאזדה 3מיצובישי לאנסרסובארו אימפרזה,   סקודה אוקטביה, פורד פוקוס, קיה פורטה, רנו פלואנס, שברולט קרוז.

מחיר – החל מ- 131,300 ₪ לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין רובוטית 4,5 דל' רמת אבזור Trendline, ועד מ- 137,900 ₪ לדגם 1.4 ל' טורבו בנזין רובוטית 4,5 דל' רמת אבזור Trendline.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט