סקודה יטי מגיבה להנחה של קיה ספורטז', ונוגסת במשפחתיות
התחלת השיוויק של קיה ספורטז' בגרסת Urban, כנראה פתחה מלחמת מחירים בגזרת רכבי הפנאי, שאנו הנהגים, נרוויח ממנה.
כאמור, בטלקאר, יבואנית קיה, החלו לשווק בארץ את הדגם המוזל של קיה ספורטז', עם מנוע 1.6 ל' בנזין, במחיר של 135,000 ₪ סה"כ, מחיר שנוגס בצורה גסה בפלח המשפחתיות.
בצ'מפיון, יבואנית סקודה, לא המתינו הרבה זמן והודיעו כי הם יתחילו לשווק את הסקודה יטי במחיר זהה לספורטז'. אין פה התפשרות גדולה. מדובר בדגם 1.2 ל' (105 כ"ס) טורבו בנזין TSI המוכר מדגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן, עם תיבה רובוטית DSG, שמספק ביצועים סבירים עם 12 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 173 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 15.1 שנ'. מבחינת האבזור, מדובר ברמת Ambition עם דיבורית בלוטות', מערכת שמע מקורית, בקרת אקלים ועוד.
אם תרצו לחסוך 10,000 ₪ נוספים ועדיין לנהוג בסקודה יטי, צ'מפיון תציע לכם גרסה ידנית, ברמת אבזור Ambition נעדרת בקרת אקלים ומסך מולטימדיה.
שיווק הגרסאות הבכירות של היטי – מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין TSI (122 כ"ס) ו – 1.8 ל' טורבו בנזין TSI (153 כ"ס) תימשכנה.
אל לנו להקל ראש בצעדים האלה. כבר עכשיו אנו רואים נגיסה גדולה של רכבי הפנאי הקטנים במשפחתיות הקלאסיות. גם קיה ספורטז' וגם סקודה יטי, היו יקרות ב – 20,000 ₪. נכון להיום, המכוניות הללו מוזכרות בנשימה אחת עם סוזוקי קרוסאובר, שברולט טראקס מאידך, ועם טויוטה קורולה ומאזדה 3 מצד שני.
ייתכן אף שהמגמות שהתחוללו בין רכבי הפנאי הקומפקטיים לבין מכוניות המנהלים, תחזורנה על עצמן גם במקרה הזה.