אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מאזדה 3 2017 – מתיחת פנים קלה למשפחות שאינן זקוקות להרבה מקום…

מאזדה 3 מתיחת פנים 2017/ כתב: דורון כהן

על רקע התחזקות סיגמנט הקרוסאוברים וריבוי דגמי הרכב המתחרים, נידרשים היצרנים להגביר תשומת לב בדגמי המשפחתיות האפרוריות משהו, ולהציג הצעת ערך משודרגת ללקוחות. האם מאזדה 3 , דגם 2017 עושה זאת?

שלוש שנים לאחר שהושק הדור השלישי של מאזדה 3, עוברת המכונית מתיחת פנים קלה לקראת תחילת השיווק באפריל 2017.

זהו הדור השלישי במספר של מאזדה 3, שכנראה עדיין הינה המכונית הנפוצה ביותר בישראל. מעל 345 אלף מכוניות נוסעות בכבישי הארץ מאז השקתה של מאזדה 3 הראשונה בספטמבר 2003.

Mazda-3

מאזדה חושפת את מאזדה 3 המחודשת לאחר שהעניקה לדגם מתיחת פנים הכוללת, עדכון מינורי לעיצוב החיצוני, מספר שדרוגים בתא הנוסעים ובעיקר שדרוג טכנולוגי משמעותי באמצעות מערכת GVC – GVectoring Control שנועדה להקל על הנהג את ניהוג הרכב ולהפחית את הכוחות הפועלים עליו לטובת נסיעה נוחה ונינוחה יותר.

יבואנית הרכב, חברת דלק מוטורס מסרה שה-3 החדשה תוצע בישראל הן בגרסת סדאן (ארבע דלתות) והן בגרסת האצ'בק (חמש דלתות). על פי נתוני היצרן, הדגם החדש אומנם ארוך מן ה-3 היוצאת בפחות מסנטימטר, אך בסיס הגלגלים שלה ארוך בשישה סנטימטרים.

היצע המנועים בישראל יכלול מנוע בנפח 1.5 ליטרים המפיק 120 כוחות סוס ומנוע בנפח 2.0 ליטרים המפיק 165 כוחות סוס. על פי נתוני מאזדה, צריכת הדלק הרשמית של גרסת ה-1.5 ליטרים היא 18.8 קילומטר לליטר, בין היתר הודות למערכת המדוממת את מנוע הרכב בעצירה.

Mazda-3.2

למגינת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים, הצפי הוא שהמכוניות יתייקרו בעקבות העלייה האחרונה של שער היין.

היצע האביזרים יכלול בחלק מן הגרסאות מערכת הפעלה בעברית, השולטת במערכות הניווט והסטריאו, מערכת המקרינה את מהירות הנסיעה ומערכת הניווט על שמשת הרכב. בנוסף משולבות ברכב: מערכת הבולמת את הרכב במקרה של קרבת יתר לרכב שלפנים, מערכת המאפשרת לפנסי הרכב לעקוב אחרי תוואי הכביש ומערכת המתריעה מפני סטייה מנתיב.

היצע הגרסאות יכלול שלוש רמות גימור, ששתים מהן יוצעו לרוכשי גרסת הסדאן 1.5 ליטרים ואילו כל השלוש יוצעו לרוכשי יתר הגרסאות. כל הגרסאות, גם בדגמים הבסיסיים יכללו בקרת אקלים ובקרת שיוט. בגרסת הביניים – "קומפורט" תותקנה גם מערכת תצוגה המקרינה את מהירות הרכב על השמשה ומערכת ניווט בעברית.

פרופיל וזהות:

קטגוריה: רכב משפחתי

מחיר יבואן: 135,000 ₪

צריכת דלק (על בסיס נתוני יצרן): 17.5 ק"מ לליטר

מאזדה 3 היתה תמיד מכונית משפחתית אהובה בשוק הישראלי – אבל כעת, בדור השלישי וריבוי המתחרות בקטגוריה זו, יש יותר סיבות לכך. המנוע הבסיסי, בנפח 1.5 ליטר, אמנם נשמע קטן, אך הביצועים טובים בסך הכל וצריכת הדלק טובה מאד בהתייחס לנתוני היצרן.

Mazda-3.1

עם המנוע הגדול יותר, בנפח 2 ליטר, משיגה המאזדה ביצועים מצויינים. התנהגות הכביש טובה מאוד, וכך גם נוחות הנסיעה. רשימת האבזור נדיבה, החל מאבזור הבטיחות דרך אביזרי העזר לחסכון בדלק ועד לאבזור הנוחות – ובראשו, כמובן, מערכת המולטימדיה המשוכללת שדוברת עברית. למרות היתרונות, דווקא בפרמטרים ה"משפחתיים" נותרה מאזדה 3 מאחור: המושב האחורי צפוף ביחס למתחרות, ותא המטען מציע נפח סביר בלבד ופתח ההטענה שלו צר. עדיין משפחתית מצויינת המספקת פתרונות ראויים למשפחה שאינה זקוקה להרבה מקום.

באם נבחן את השינויים בדגם החדש לעומת קודמיו:

שינויים חיצוניים:

  • רענון ועדכון הפגוש הקדמי
  • גריל קדמי חדש ורחב יותר
  • מסגרת כרום בולטת לעין
  • פנסים קדמיים עדכניים המשלבים תאורת לד
  • פנסי ערפל משודרגים
  • פנסי איתות לד על המראות

 

שינויים בתא הנוסעים:

כניסה אל תא הנוסעים מגלה לנו עיצוב מוכר של ה-3. מה בכל זאת השתנה? מאזדה התקינה גלגל הגה חדש, משופר ונח יותר. עדכנה את הגרפיקה בלוח מחוונים ובולט במיוחד הוא בלם יד חשמלי המחליף את זה המכני – ברמות הגימור הגבוהות בלבד. הסרת בלם היד אפשרה למאזדה לעצב מחדש את כל הקונסולה המרכזית בין המושבים, כולל כיסוי למחזיקי הכוסות ומשענת מרכזית חדשה – הדגמים עם בלם יד רגיל זהים לדגם היוצא. משלימים את השינוי…המושבים – חדשים ויפים למראה. מאזדה שדרגה את איכות הגימור בתא הנוסעים והוסיפה אפשרויות חדשות לשילובי צבעים, שגם ולפי מאזדה מציעים נוחות טובה יותר ותמיכה משופרת בגוף הנהג.

שינויים טכניים

כאמור, השינוי המהותי מצוי במערכת GVC- G Vectoring Control – מערכת  המבקרת את המנוע, תיבת ההילוכים והשלדה יחד ובכך מאפשרת איזון מומנטים על גלגלי הרכב ושליטה טובה יותר בכביש.

Mazda-3.3

מערכת ה- GVC היא כאמור, מערכת בקרה המשנה את מומנט המנוע בתגובה לסיבוב ההגה (זווית ומהירות זוויתית). באמצעות שינויים קטנים במומנט המערכת מעבירה משקל אל הגלגלים הקדמיים ובכך, המערכת מפחיתה מהנהג את הצורך בתיקוני היגוי קטנים בזמן סיבוב במהירות קבוע. בהתאם לפרסומי היצרן, למערכת גם השפעה על כוחות הצד הפועלים על הנהג בזמן סיבוב.

בנוסף, הושם דגש מיוחד בשיפור מערכת הבטיחות i-ACTIVESENSE, המבוססת עתה על מצלמה ולא על חיישן אינפרא אדום וכוללת: זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים ובלימה אוטונומית בטווח מהירויות גדול יותר (עד 80 קמ״ש במקום עד 30 קמ״ש בדגם המקורי).

מבחינת מערכות ההנעה, אין שינויים של ממש – לפחות לא בגרסאות הבנזין האוטומטיות הרלוונטיות לשוק הישראלי. עדיין מדובר במנועי 1.5 ליטר (120 כ"ס) ו-2.0 ליטר (165 כ"ס) המשודכים לתיבה אוטומטית 6 הילוכים.

Mazda-3.4

    ייעוץ בקניית רכב