שברולט טראקס
כללי – נציגתה של שברולט בקטגוריית הפנאי-שטח הקטנים, הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית של פאריס בשנת 2012, והחלה להימכר בעולם שנה לאחר מכן. היא מבוססת על פלטפורמת "גאמה" של ג'נרל מוטורס, המשמשת בין היתר שברולט אבאו ושברולט סוניק, וכמובן את אחותו התאומה אופל מוקה. שברולט טראקס נכנסה לקטגוריה אולי הכי חמה בשנים האחרונות, ובשנים שהיא פה הצליחה להימכר במספרים יפים, אם כי לא היא לא הצליחה לאיים על רב המכר סוזוקי קרוסאובר.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – הטראקס משווקת בארץ עם 2 גרסאות מנוע בנזין – הראשונה, מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין, בעוד המנוע השני הוא מנוע בנזין אטמוספירי רגיל בנפח 1.8 ל'. שניהם מפיקים 140 כ"ס, אך היתרון של הגרסה המוגדשת ברור, לאור המומנט העדיף וצריכת הדלק הטובה יותר (הרבה יותר טובה). שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית זהה בעלת 6 יחסי העברה, אך בעוד שהשידוך עם מנוע ה – 1.4 ל' מוצלח, עם מנוע ה – 1.8 ל' הרבה פחות טוב. אגב, שורת הביצועים גם לא משקרת, בעוד שמנוע ה – 1.8 ל' מאיץ במשך 10.9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש, מנוע ה – 1.4 ל' עושה זאת בשניה אחת פחות.
צריכת דלק שברולט טראקס – נתון היצרן של מנוע ה – 1.4 ל' עומד על 14.7 ק"מ/ל', בעוד שבחיים האמיתיים הנתון עומד על 12 ק"מ/ל' (לא כפי שציפינו). מנוע ה – 1.8 ל' צורך עפ"י היצרן 13.1 ק"משל', שבחיים האמיתיים נתון זה עומד על 9 ק"מ/ל'. שתיינית!
עיצוב – לטעמנו, שברולט טראקס היא מכונית יפה. היא עושה רושם של מכונית הרבה יותר גדולה ומאסיבית, ומזוויות מסויימות אפשר להתבלבל עם שברולט קפטיבה.
בטיחות – שברולט טראקס נהנית מ – 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, עם ציונים יחיסת גבוהים. במבחן הההגה על מבוגרים היא מקבלת 94%, על ילדים 85% ועל מערכות הגנה אקטיביות היא מקבלת ציון של 81%. היא מאובזרת ב – 6 כ"א, חיישני לחץ אוויר, איזופיקס ועוד.
תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור – תא הנוסעים מרווח יחסית, כל זמן שלא תכניסו מבוגר חמישי. איכות ומגע החומרים סבירה מינוס. עיצוב התא נאה למדי. תא המטען בעל 365 ל' הוא מהקטנים שבחבורה. אמנם גדול יותר מזה של ניסאן ג'וק, אך סוזוקי קרוסאובר ורנו קפצ'ור משאירים אותו מאחור בגודל תא המטען. בדומה לדגמים נוספים בשברולט, גם בטראקס עושים שימוש באותיות LS ו – LT בכדי לסמן את רמות האבזור. ב – LS הבסיסית תקבלו מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', כניסת USB, מזגן רגיל וזהו בערך. תמורת 8,000 ₪ נוספים תקבלו בנוסף מסך מולטימדה, חישוקים קלים, מושבים עם בד בשילוב עור, פנסי ערפל, מצלמת רוורס והגה מצופה בעור. לא מספיק אבזור ל – 140 אלפ"ש.
נוחות והתנהגות נסיעה – כיול המתלים על הצד הקשה, קשה מאוד, וזה אומר שהנוסעים מרגישים את פגעי הכביש יופי ,יופי. בשבילי קק"ל זה יכול להועיל, אבל בנסיעה עירונית זה פשוט לא מספיק. תוסיפו לזה מושב נהג קשה במיוחד, שלא לצורך, והציון בפרק הנוחות יורד. המצב מחוץ לעיר משתפר. נזכיר לטובה את תנוחת הנהיגה הגבוהה, שמאוד תורמת לראות החוצה. ההגה מאוד עמום, לא משהו שיספק לכם ביטחון בנסיעה מהירה בפיתולים. רעשי המנוע והדרך חודרים ללא קושי לתא הנוסעים.
רכבים מתחרים – אופל מוקה, דאצ'יה דאסטר, ניסאן ג'וק, סובארו XV, סוזוקי קרוסאובר, סיטרואן קקטוס, פיאט X500, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור.
מחיר – החל מ – 129,900 ש"ח לדגמים 1.4 ו – 1.8 ל' אוטומט רמת גימור LS, ועד 138,900 לדגמים 1.4 ו – 1.8 ל' אוטומט ברמת גימור LT. יקר קצת!