אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

דאצ'יה דאסטר

כללי –  דאצ'יה דאסטר הוא ג'יפון/קרוסאובר קטן שאחראי יותר מכל הדגמים, על הצלחת המותג הרומני. הדאסטר החל להימכר בעולם במהלך שנת 2010, והיה מיועד לשווקי הרכב הזולים, כגון השוק הרוסי, האיראני ועוד. אך להפתעת כולם, הדאסטר עשה חייל גם בשוק האירופאי העשיר והשבע, בזכות עיצוב אופנתי, יחידות הנעה מודרניות ומחיר סביר. אלינו הגיע הדאסטר במהלך 2015 ומאז הוא נמכר במספרים יפים. הוא מוצע בשתי גרסאות הנעה – קדמית וקדמית + כפולה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – דאצ'יה דאסטר משווקת בארץ בשתי גרסות מנוע – 1.2 ל' טורבו בנזין ו – 1.5 ל' טורבו דיזל. מנוע הבנזין משמש את מיטב דגמי רנו. מדובר במנוע בעל 125 כ"ס ומומנט של 20.5 קג"מ. הביצועים משכנעים עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 10.4 שנ'. גם מנוע הדיזל נחשב למנוע מודרני. הוא בעל 109 כ"ס ומומנט בשרני של 24 קג"מ, שמופיע בסל"ד נמוך. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 11.4 שנ'.  את האמת, שני המנועים משכנעים, שניהם חזקים ומספקים את הכוח ברצועה רחבה שמתחילה בסל"ד נמוך. מנוע הדיזל קצת רועש ורוטן מעל 3,000 סל"ד. אגב, שני המנועים משודכים לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים נעימה ופשוטה לתפעול.

צריכת דלק דאצ'יה דאסטר – היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 15.9 ק"מ/ל' בגרסת הבנזין. בפועל, צריכת הדלק תהיה 11.8 ק"מ/ל'. לעומתו, מנוע הדיזל חסכוני יותר ומצהיר על 22.7 ק"מ/ל', שבתרגום לחיים האמיתי זה 15.5 ק"מ/ל'.

עיצוב – בדאצ'יה ניסו לשוות לדאסטר מראה מזמין לשטח, ולדעתנו הצליחו. החרטום מאסיבי ובולט לעומת הישבן השמנמן משהו, אבל זה לא מפריע לדאסטר להיות בולט.

בטיחות – כמו שכבר הבנתם, הרומנים לא מתעכבים יותר מידי בסעיף זה. דאצ'יה דאסטר מקבל 3 כוכבי בטיחות בלבד, במבחני הריסוק של EuroNCAP, שבמבחן אביזר בטיחות אקטיביים, הוא מקבל את הציון הכושל 29%. יש לו 4 כריות אוויר בלבד. ייאמר לזכותו שיש לו חיישני לחץ אוויר.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  תא הנוסעים של הדאסטר מחזיר אותנו לקרקע המציאות הכואבת. אין מה לעשות, במחירים כאלה, תהיינה פשרות. ובכן, מדובר בתא נוסעים מיושן וגס למראה ומגע, עם שלל מתגים שלא קשורים האחד לשני, לא  בחינה עיצובית ולא מבחינה פונקציונלית. המושבים לא נוחים בעליל. תא המטען לעומת זו, מצוין בגודלו ומכיל 450 ל'. ישנן 3 רמות אבזור – Ambiance,   Laureateו – Prestige. בשתי הרמות הבסיסיות, קשה למצוא אלמנט שייקרא "חבילת אבזור, למעט מערכת השמע המקורית + שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' ויציאות אודיו USB + AUX. ברמת Prestige תזכו לקבל גם מסך מולטימדיה מערכת ניווט, 4 חלונות חשמל (בניגוד ל – 2 שיש ברמות האבזור האחרות, חישוקים קלים וחיישני חניה אחוריים. אם תחשקו באבזור נוסף, יש כיד הדמיון.

נוחות והתנהגות נסיעה – כיול המתלים בדאצ'יה דאסטר רך כמו צרפתיות אחרות. זה כיף בשטח, אבל קצת בעייתי בכביש. הדאסטר לא אוהב נהיגה ספורטיבית מרובת פניות. המתלים הרכבים גורמים לו להתנדנד כמו שיכור על אניה. בנהיגה יומיומית נינוחה, הדבר לא מורגש, להיפך, הרכות מאוד כיפית בנהיגה רגועה. בידוד הרעשים טוב, תנוחת הישיבה סבירה מינוס.

רכבים מתחריםאופל מוקה, ניסאן ג'וק, סובארו XV, סוזוקי קרוסאובר, סיטרואן קקטוס, פיאט X500, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, שברולט טרקאס.

מחיר – החל מ – 89,900 ש"ח לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין ידני רמת גימור Ambiance, ועד 127,490 לדגם 1.5 ל' טורבו דיזל 4X4 ברמת אבזור Prestige.

NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט