אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סיטרואן קקטוס

כללי – סיטרואן קקטוס החל להסתובב בראשם של המהנדסים הצרפתיים כבר בשנת 2007 כמכונית קונספט, אך הוא קרם עור וגידים רק במהלך 2014. הקקטוס שייך לקטגוריה המתפתחת העולם – רכבי פנאי עירוניים, דוגמת אופל מוקה, סוזוקי קרוסאובר וחבריהם. הוא מתבסס על הפלטפרומה של סיטרואן C3 ושל סיטרואן DS3. רבים יטענו שסיטרואן הולכת בשנים האחרונות על בטוח, בכל הקשור לפיתוח מכוניות ובעיקר לעיצובן (ראה ערך C3 וסיטרואן C4), אך אין ספק שבכל הקשור לסיטרואן קקטוס, הצרפתיים חזרו למקורות – רכב חדשני, עם גימיקים צעקניים, ומראה שלא מותיר אף אחד אדיש.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  סיטרואן קקטוס עושה שימוש ביחידת ההנעה המוכרת לנו מה – C3 ומפיג'ו 208, עם מנוע בנזין משולש בוכנות בנפח 1.2 ל', שיודע להפיק 82 כ"ס ומומנט צנוע של 12 קג"מ. למנוע משודכת תיבה ידנית בעלת 5 הילוכים. הביצועים סבירים ועומדים על נתון של 12.9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש, ומהירות מירבית של 167 קמ"ש. למרות המנוע הקטן, ובזכות משקל הרכב הנמוך (פחות מטונה), ותיבת ההילוכים הידנית, יחידת ההנעה מסיעה את הקקטוס ממקום למקום בצורה סבירה מאוד. בתנאי נסיעה קשים יותר (עליה או רכב מלא), תיאלצו לעבוד עם תיבת ההילוכים בצורה אינטנסיבית יותר בכדי לייצר קצב נסיעה  סביר.

צריכת דלק סיטרואן קקטוס – היתרון הגדול במנוע קטנטן תלת-צילנדר מתבטא בצריכת דלק נמוכה. סיטרואן קקטוס, צורך בממוצע כ – 21.7 ק"מ/ל', עפ"י נתוני יצרן. בפועל צריכת הדלק לא רעה בכלל ותעמוד על 16-17 ק"מ/ל' בממוצע.

עיצוב – כבר כתבנו שהקקטוס גורמת לנו לסובב את הראש אחריה. זה לא שמדובר באיטלקייה יפייפיה דוגמת אלפא מיטו, אבל המראה המרובע והפשוט, עם רצועות הגומי על הדלתות (כנגד שפשופי חנייה), עם פנסי הלד הצרים  ושילוב הצבעים המיוחד, יוצר ברייה מוטורית מאוד מודכת.

בטיחות – במסגרת הניסיון לחסוך בעלויות, בסיטרואן קצת שכחו את נושא הבטיחות. במבחני הריסוק של EuroNcap, הקקטוס קיבלה 4 כוכבים בלבד, עם ציונים של 82% בהגנה על מבוגרים ו – 79% בהגנה על ילדים. ציפינו ל – 5 כוכבי בטיחות. מעבר לכך היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר, מערכות עזרי בלמים, חיישני לחץ אוויר ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – לא תהיו מופתעים אם נספר לכם שהעיצוב היחודי של סיטרואן קקטוס, ממשיך גם בתוך תא הנוסעים. כחלק מגישת המינימליזם, חסרים בקקטוס כמה אלמנטים שהתרגלנו להימצאותם, כגון מד סל"ד, פתח אוורור ימני ליד הנוסע (רק 3 פתחי אוורור), חלונות אחוריים שאינם נפפתחים מטה, אלא כלפי חוץ (כמו בסיטרואן 4 לוותיקים שבינינו), וכן חוסר במתג פיזי של המזגן (שליטה דרך צג המולטמדיה). מעבר לכך, מרווח הפנים סביר מאוד, ו – 4 מבוגרים ישהו בו בנוחות. איכות החומרים משתנה כמו זיקית, ונעה בין טובה מאוד לזולה למראה ולמגע.  248 ל' של תא המטען, מספקים נפח אחסנה סביר.

נוחות והתנהגות נסיעה – הסיטרואן קקטוס עושה שימוש נרחב באלמנטים שמעוררים בנו את בלוטות הנוסטלגיה, וכך גם בכל הקשור לנוחות והתנהגות נסיעה. המושבים נוחים מאוד, ורעשי הרקע נמצאים רק ברקע. הודות למתלים הרכים, יכולת הגיהוץ מצויינת, והקקטוס מתגלה כאחד הרכבים היותר נוחים לנסיעה שיש לנו בשוק (מזכיר דגמי סיטרואן אלמותיים). עם זאת, המתלים הללו לא אמורים לעודד אתכם לקחת את הרכב הזה אל הקצה בכל הקשור להתנהגות דינמית.

רכבים מתחריםאופל מוקה, דאצ'יה דאסטר, ניסאן ג'וק, סובארו XV, סוזוקי קרוסאובר, פיאט X500, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, שברולט טרקאס.

מחיר – החל מ – 89,400 ש"ח לגרסת 1.2 ל' Fun.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט