סובארו XV
כללי – סובארו XV היא בעצם גרסת הפנאי של הדור הרביעי של סובארו אימפרזה המשפחתית. היא הוצגה לראשונה כמכונית קונספט ב – 2011 בתערוכת פרנקפורט, ואלינו היא הגיעה בהמשך אותה שנה. ה ברור לכל שה – XV מכוונת לפלח השוק הלוהט של קרוסאוברים, אך לא ברור עד הסוף לאיזו תת קטגוריה בדיוק. היא קטנה וזולה יותר מיונדאי ix35, או מאזדה CX5 (וחברותיהן), במימדים ובמחיר היא מתאימה לקרוסאוברים העירוניים, דוגמת סוזוקי קרוסאובר, שברולט טראקס וכדומה, אך יכולות השטח שלה (שכוללות שימוש בהנעה כפולה ומרווח גחון אמיתי של 22 ס"מ) עולות על כל המתחרות שנמצאות בשתי תתי-הקטגוריות.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – סובארו XV משווק בארץ בשתי גרסאות מנוע, שתיהן בוקסר כמיטב המסורת של היצרן. הבסיסית, בנפח 1.6 ל' בנזין, מספקת 114 כ"ס ו – 15.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית ורציפה. סה"כ מדובר במנוע שעושה עבודה סבירה ברוב סיטואציות הנהיגה הפשוטות, אם כי לעיתים מורגש חוסר מסויים בכוח, בעיקר בגרסת הגיר הרציף. גרסת המנוע הבכירה של ה – XV מגיעה בנפח מנוע של 2.0 ל' בנזין, שיודעת להפיק 150 כ"ס ומומנט של 20 קג"מ. עם נתון תאוצה של 10.7 שנ' מעמידה ל – 100 קמ"ש, מדובר במנוע חזק, אם כי השידוך עם הגיר הרציף לא תמיד עובד חלק.
צריכת דלק סובארו XV – בסובארו מצהירים על צריכת דלק ממוצעת של 15.8 ק"מ/ל' במנוע 1.6 ל'. בפועל צריכת הדלק תעמוד על קרוב ל – 12 ק"מ/ל'. סביר, אך לא יותר מזה. לגבי גרסת המנוע הבכירה, היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 15.1 ק"מ/ל', אך בחיים האמיתיים הצריכה תעמוד על 10.5-11 ק"מ/ל'.
עיצוב – למרות יכולותיה המשודרגות בשטח של סבוארו XV, ולמרות גובהה והמראה הקרבי משהו, עדיין ה – XV מזכירה יותר משפחתית מוגבהת, בדומה לתחושה שהיינו מקבלים פעם מהסובארו DL 4X4. ועדיין… מדובר ברכב מאוד נאה שמעביר את המסר כראוי, וכמובן חישוקי מגנזיום מרהיבים.
בטיחות – סובארו XV משיגה ציונים גבוהים במבחני הריסוק של EuroNCAP. עם 86% במבחן שמירה על מבוגרים ו – 90% במבחן שמירה על ילדים ו – 86 % במבחן אביזרי בטיחות אקטיביים, ה – XV קיבלה את 5 הכוכבים בצדק. מעבר לכך היא מצויידת ב – 7 כריות אוויר, הסטנדרט הגבוה בקטגוריה.
תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור – תא הנוסעים מרווח ביחס למתחרים, דוגמאת קיה ספורטז'. מושבי ה – XV רכים ורחבים, אבל לא תמצאו פה תמיכה ראויה לגב. הפלסטיקה משדרת תחושה זולה למגע, אך חומרי הדיפון נראים עמידים. חלונות הצד לנוסעי המושב האחורי מאוד מועילים במבט החוצה. עם 381 ל', נפח תא המטען של סובארו XV סביר בגודלו. הוא לא קטן כמו של הספורטז', אך הוא לא גדול כמו של יונדאי ix35 או אפילו סוזוקי קרוסאובר. ה – XV מגיע בשתי רמות אבזור – הבסיסית העונה לשם Energy מגיעה עם מערכת שמע מקורית + שליטה מההגה, דיבורית בלטות', חיבורי אודיו USB ו – AUX, בקרת אקלים, מערכת "עצור וסע" ומערכת עזר לזינוק בעליה. רמת האבזור המפוארת העונה לשם המקורי Premium, מגיעה בנוסף לאבזור הבסיסי, גם בבקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חימום מושבים קדמיים, חיישני חניה + מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות והעברת הילוכים מההגה.
נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה העירונית בסובארו XV קצת נוקשה, אך היא משתפרת ככל שהמהירות עולה, ובכבישים בינעירוניים היא טובה מאוד. ההגה מנותק, אך זה לא מפחית בצורה ניכרת את ההנאה מכבישים מפותלים. התחושה בשטח היא של חוסן, מדובר במכונית חזקה, בניגוד לכמעט כל מתחרותיה. מערכת ההנעה הכפולה ומרווח הגחון הגבוה יחסית, מעניקים ל – XV יכולת שטח שתביא אתכם לנקודות נידחות ותפתיע כל פעם מחדש.
רכבים מתחרים – אופל מוקה, דאצ'יה דאסטר, טויוטה ראב 4, יונדאי ix35, מאזדה CX5, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן ג'וק, ניסאן קשקאי, פורד קוגה, פיאט X500, פיג'ו 3008, קיה ספורטז', רנו קפצ'ור, שברולט טרקאס.
מחיר – החל מ – 129,000 ש"ח 1.6 ל' ידני Energy, ועד 165,500 לגרסת 2.0 ל' גיר רציף ש"ח בגרסת Premium.