אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פורד קוגה

כללי – הדור השני של פורד קוגה, רכב הפנאי בינוני של היצרן האמריקאי (נקרא גם פורד אסקייפ), הוצג לראשונה בשנת 2012 ואלינו הגיע בשנת 2013. בשנת 2015, כחלק ממתיחת פנים, פורד קוגה קיבל מנוע חדש, וגרסת הנעה קדמית זולה יותר. הקוגה מתמודד בקטגוריה תחרותית מאוד, ולא נמצא בין המובילים.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  בשנתיים הראשונות לעלייתו ארצה, פורד קוגה עשה שימוש במנוע 1.6 טורבו בנזין של שמשמש את קבוצת פורד בדגמים נוספים, כגון פורד מונדיאו. מדובר במנוע מאוד מוצלח, שיודע שמפיק מארבעת צילנדריו הספק נאה של 180 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 6 יחסי העברה. סה"כ מדובר בשילוב מוצלח יחסית בין המנוע לתיבה. בשנת 2015, המנוע איבד 100 סמ"ק אך קיבל 2 סוסים נוספים. מדובר במנוע החדש מסדרת אקובוסט, שהולך להיות בחזית דגמי קבוצת פורד בשנים הקרובות. עם תאוצה שיורדת מ – 10 שניות מ – 0 ל – 100 קמ"ש, והמהירות מירבית של 200 קמ"ש, על משקל רכב של 1.6 טון, מדובר במנוע מצוין. מעבר לעוצמתו, מדובר במנוע שקט מאוד, שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 יחסי העברה. השילוב בין התיבה למנוע פועל מצוין.

צריכת דלק פורד קוגה – האמריקאים מצהירים על צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ/ל'. אנחנו נאמר לכם שאם רגליכם לא תהיה כבדה מידי על דוושת הגז, לא תתקשו להגיע לצריכת דלק ממוצעת של 13 ק"מ/ל'. נתון טוב מאוד בהתחשב בגודל הרכב.

עיצוב – פורד קוגה לא יסובב אחריו ראשים. שלא יובן חלילה שהוא לא נראה טוב, משום שיש בו משהו מרשים, אך העיצוב המרובע והחד של החזית, עם הגריל שכמעט ואינו קיים, קצת הורס לי את החגיגה. ישנם מתחרים הרבה יותר יפים (ע"ע יונדאי טוסון וקיה ספורטז').

בטיחות – פורד קוגה זכה לקבל ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני של EuroNcap, עם ציון מושלם של 100% בעזרי הגנה אקטיביים וציון של 94% בהגנה על מבוגרים. מעבר לזה היא מצויידת ב – 7 כריות אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – בתחילת השהות בתא הנוסעים של פורד קוגה, מתקבל רושם מוטעה כאילו מדובר בתא נוסעים צפוף, אך לאחר תקופת הסתגלות קצרה, תחושה הצפיפות עוזבת אותך, אם כי הספסל האחורי יכול היה להיות גדול יותר. סה"כ מתקבל רושם של עושר בתא הנוסעים, הוא בנוי מחומרים רכים ואיכותיים ותורם לתחושת היוקרה, אך עומס המחוונים והכפתורים למיניהם מכביד מעט. תא המטען בנפח 456 ל' – מספיק גדול לאחסן עגלת תינוק + מעט קניות בסופר. הקוגה משווק בארץ בשתי רמות אבזור – Trend ו – Titanium . שניהם עושים שימוש בצמיג ברוחב 17 אינץ', מצויידים במערכת שמע מקורית ושליטה מההגה, מסך מולטימדיה, חיבורי אודיו, דיבורית בלוטות', בקרת אקליפ עם פתחי אוורור מאחור. ברמת האבוזר Titanium  ניתם לנמצא גם גג שמשפנומי, כיוונון חשמלי של מושב הנהג, מערכת "עצור וסע" ועוד.

נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה טובה ומשלבת בין יכולת דינמית ראויה שיכולה לספק קצת פאן בנהיגה, לבין רכות מסויימת במתלים בעיקר בנסיעות עירונית. תא הנוסעים אטום בצורה טובה, ומבודד את רוב רעשי הרקע שמגיעים מהסביבה. אל תנסו לרדת איתו מהשבילים לדרכים מורכבות יותר, כי עדיין מדובר ברכב פנאי חלבי, גם בגרסת כפולת ההנעה.

רכבים מתחרים  – ג'יפ קומפאס, הונדה CRV, טויוטה ראב 4, מאזדה CX5, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן קשקאי, סובארו פורטסר, סובארו XV, פולקסווגן טיגואן, פיג'ו 3008, קיה ספורטז', שברולט קפטיבה.

מחיר – החל מ- 159,900 ₪ לדגם 1.5 ל' ידני 4X2 רמת אבזור Trend , ועד מ- 193,000 ₪ לדגם 1.5 ל' רובוטי רמת אבזור Titnium.

NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט