אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

טויוטה אוריס

כללי – הדור השני של המשפחתית-קומפקטית של טויוטה, נחשף לראשונה בספטמבר 2012 בתערוכת הרכב בפאריס. כיצרן שמחזיק במס' הגדול ביותר של דגמים ברחבי העולם ולכל שוק משמעותי מייצר לפי הטעם שלו, בטויוטה ייעודו את האוריס לשוק האירופאי (מה לעשות, האירופאים מעדיפים אותן בתצורת האצ'בק, פרופיל נמוך, הנאה מסויימת בנהיגה וחיסכון בדלק). אגב, בשווקים אחרים בעולם, כגון יפן ואוסטרליה, האוריס משווקת כטויוטה קורולה האצ'בק. טוויטה אוריס החלה להימכר באירופה בתחילת 2013, וגם אלינו היא הגיעה ברבעון הראשון של 2013.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  כיאה ליצרני רכב יפנים, המכוניות מתוצרתם מגיעות במגוון מצומצם של יחידות כוח. אמנם במקרה זה היצרן את הטויוטה אוריס היברידית, אך חוות דעת זו תיגע רק ביחידת המנוע האטמוספירית הקלאסית. ובכן, בטויוטה לא הפתיעו ושידכו לאוריס מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' קלאסי, שיודע לספק 132 כ"ס ומומנט צנוע של 16.3 קג"מ. למרות תוספת של 8 כ"ס בלבד ותוספת שולית בנתון המומנט, המנוע החדש מרגיש זריז יותר מזה של הדגם היוצא. החידוש בא בדמות תיבת הילוכים רציפה חדשה בעלת 7 יחסי העברה, במקום הפלנטרית בעלת 4 הילוכים שהייתה בדור הקודם. השילוב של המנוע החדש עם התיבה הרציפה, יוצר יחידת הנעה טובה יותר מהנתונים היבשים הצנועים. אמנם אנו לא חובבי תיבות רציפות, ולחיצה כבדה על דוושת הגז תביא את המנוע לדציבלים רועשים במיוחד, אך במקרה של האוריס חשוב לציין כי התיבה מגיבה טוב ויודעת להתאים את הסל"ד לרצון הנהג בצורה מעוררת כבוד (שוב, יחסית כמובן לתיבה רציפה).11.1 שנ' לוקח לטויוטה אוריס להאיץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש, נתון בהחלט סביר למשפחתית, אם כי נמוך הרבה יותר מהקומפקטיות האירופאיות מוגדשות המנועים ובעלת התיבות הרובוטיות.

צריכת דלק – היתרון הגדול ביותר של התיבה הרציפה, בא לידי ביטוי בצריכת הדלק. ראשית, ישנו שיפור עצום ביחס לדור היוצא, והאוריס החדשה מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של 17.5 ק"מ/ל' (14 ק"מ/ל' לעומת הדור היוצא. גם אם לא נגיע לצריכת דלק זו בחיים האמיתיים, עדיין בנהיגה ממוצעת מחשב הדרך יציג צריכת דלק ממוצעת של 14-14.5 ק"מ/ל' – נתון מכובד מאוד.

עיצוב – גם בתחום העיצוב, טויוטה ניסתה לקלוע לטעם האירופאי. ראשית, תצורת ההאצ'בק כבר קולעת לטעם האירופאי. מעבר לכך, ניכר שיפור משמעותי ביחס לעיצוב הדור הקודם, שהיה בולבוסי מעט ולא מספיק מושך. השילוב בין הנמכת הרכב והארכתו, והטמעת שפת העיצוב החדשה של טויוטה, כולל החזית האגרסיבית, יצר מכונית בעלת עיצוב זורם ודינמי. גם פלטת הצבעים שטויוטה אוריס מציעה, בהחלט תורמת לעיצוב החדשני והמושך.

בטיחות – טויוטה אוריס נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap וקיבלה 5 כוכבי בטיחות וציונים לא רעים, גם מול מתחרות אירופאיות. יש לה 7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית ועזרי בטיחות  אקטיביים אופייניים לסגמנט.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים עבר שדרוג ביחס לדור הקודם, בכל מה שקשור לאיכות חומרים והרכבה. זה לא שמדובר בקבינה של S  קלאס, אבל בהחלט היא נמצאת בסקאלה העליונה. לצערנו, איכות החומרים לא אחידה, וככל שיורדים באנכית בתא הנוסעים, כך איכות הפלסטיקה פוחתת. הנדסת האנוש טובה ופשוטה, בדומה לדגמי טויוטה נוספים, ודי מהר מרגישים בנוח בתא הנוסעים. 360 ל' לתא המטען אופייניים לגמרי לסגמנט הקומפקטיות. גן מבחינת האבזור, אין הפתעות אצל טויוטה אוריס. היא כוללת את רשימת האבזור הממוצעת לסגמנט, שכוללת בין היתר בקרת אקלים, חישוקים קלים, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, חיבורי אודיו, דיבורית בלוטות' וכדומה.

נוחות והתנהגות נסיעה – הקשחת המתלים בדור הנוכחי של היאריס, שדרגה את התנהגות הכביש בצורה משמעותית. על הכביש היא מרגישה קלילה (לעיתים קלילה מידי) וזריזה. חרטומה תמיד יאות להפנות את המכונית בשמחה לכל מקום שהנהג יחפוץ, ללא קושי מסוים (בזכות/בגלל ההגה הקל). היא נהנית מרמת אחיזה טובה ביחס לקטגוריה, ומאפשרת ליהנות מנהיגה קצת יותר אגרסיבית מהממוצע. ייאמר לזכותה שהקשחת המתלים לא באה על חשבון גיהוץ ראוי של פגעי הכביש.

רכבים מתחריםאופל אסטרה, הונדה סיוויק האצ'בק, יונדאי i30, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר ספורטבק, סיאט ליאון, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פיג'ו 308, קיה סיד, רנו מגאן פלואנס, שברולט קרוז האצ'בק.

מחיר – 129,900 ₪ לגרסת 1.6 ל'.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט