אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

יונדאי i30

כללי – הדור השני יונדאי i30, המשפחתית- קומפקטית, ואחת המכוניות החשובות של היצרן הקוריאני, הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט ב – 2011 . כקריצה לשוק האירופאי, הדור השני של ה – i30 עוצב במרכז החברה בגרמניה. המכונית החלה להימכר בדרום קוריאה לקראת סוף 2011, ואלינו הגיעה ב – 2012. מבחינת המימדים, אין שינויים דרמטיים, למעט העובדה שהדור החדש ארוך ב – 6 ס"מ. אלינו הגיעה ה – i30 בשנת 2012, ובניגוד לדור הקודם, שהיה להיט מכירות, הדור השני הצליח קצת פחות.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  ה – i30 משווקת בעולם עם 6 גרסאות מנוע, אך אלינו הגיעו רק 2 יחידות מנוע בנזין בלבד – הראשונה בנפח 1.4 ל' שמפיקה 100 כ"ס ומומנט מירבי של 14 קג"מ צנועים. גרסת מנוע זו מחוברת לתיבת הילוכים ידנית בלבד בעלת 6 הילוכים. גרסת המנוע השניה היא היותר מעניינת. מדובר במנוע 1.6 ל' שמפיק 135 כ"ס ומומנט של 16.7 קג"מ. גרסת מנוע זו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. מבחינת יחידות הכוח שהגיעו ארצה, ביונדאי אין בשורה גדולה. עדיין נותרנו עם מנועי 1.4 ו – 1.6 ל', שעושים עבודה סבירה, אך ממשיכים להיות נחותים משמעותית מיחידות הכוח המוגדשות, אך בהחלט מספקים את אנשי הליסינג במדינתנו. חבל שבארץ לא מייבאים את היחידות לוגמות הסולר, שמוצלחות בהרבה מיחידות הבנזין.

צריכת דלק יונדאי i30 – גרסת המנוע הקטנה עם התיבה הידנית, מצהירה על 17.8 ק"מ/ל' בממוצע. אנחנו מניחים שצריכת הדלק האמיתית בגרסה זו תהיה יחסית גם טובה, ותעמוד על 14 ק"מ/ל' בממוצע. לגבי גרסת ה – 1.6 ל' האוטומטית, היצרן מצהיר על 14.9 ק"מ/ל' בממוצע. בפועל צריכת הדלק האמיתית תעמוד על 11-12 ק"מ/ל' בממוצע. סביר ביחס למתחרות.

עיצוב – כאמור, על העיצוב של הדור השני של יונדאי i30 אחראית השלוחה הגרמנית של היצרן, ואין ספק שהיא עשתה עבודה טובה. הדור החדש נראה הרבה יותר זורם ובשל לשוק האירופאי, ביחס לדור הקודם, שעם מראה קופסאתי התקשה לקצור הצלחה באירופה.  המראה מתבסס על שפת העיצוב החדשה של דגמי החברה, שביונדאי נוהגים לכנות "פיסול זורם". הפנסים המשוכים לאחור והגריל החדש, בתוספת הפרופיל הנמוך והאחוריים התפוחים, משלימים מראה נאה מאוד.

בטיחות – במבחני הריסוק של EuroNcap יונדאי i30 השיגה ציונים גבוהים. היא מקבלת ציון של 90% בהגנה על מבוגרים ועל ילדים, ו – 86% בסעיף עזרי בטיחות. הציונים הללו מביאים את ה – i30 ל – 5 כוכבי בטיחות. מעבר לכך, יונדאי i30 מצויידת ב – 7 כריות אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – אין ספק שהשידרוג ניכר ניכר גם בתא הנוסעים. אמנם עושה רושם שמרווח הפנים נותר כפי שהיה קודם (למרות שביונדאי מתעקשים שהוא גדל), והקונסולה ומראה הקונסולה המרכזית קצת צעקני, אך לעומת זאת איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד, והחומרים עצמם מרגישים רכים, למרות הצבע האפור השולט. עם 378 ל' בתא המטען, יונדאי i30 נמצאת קצת מתחת למרכז הסקלאה. ה – i30 מגיעה בשתי רמות אבזור – Inspire ו – Premium, שתיהן נעדרות בקרת אקלים, אך תמורת 1000 ש"ח נוספים בלבד, ברמת האבזור Premium אתם תקבלו יציאות אודיו, חישוקים קלים, בקרת שיוט והגה מצופה עור.

נוחות והתנהגות נסיעה – כיול המתלים ביונדאי i30 יצר מכונית מאוד נוחה לנסיעה עירונית, שיודעת מצד אחד לספוג בצורה טובה מהמורות למיניהן, אך מצד שני יודעת גם להתמודד בצורה ראויה עם נהיגה אגרסיבית יותר. ההגה החשמלי לא יותר מסביר, וגם 3 רמות קשיחות שב – i30 מציעים, לא תורמות כמעט להגברת הפידבקים מהכביש . י

רכבים מתחריםאופל אסטרה, הונדה סיוויק האצ'בק, טויוטה אוריס, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר ספורטבק, סיאט לאון, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, פיג'ו 308, קיה סיד, רנו מגאן פלואנס, שברולט קרוז האצ'בק.

מחיר – החל מ – 104,500 ש"ח לדגם 1.4 ל' ידני Inspire ועד 132,800 ש"ח ל – 1.6 ל' אוטומט Premium.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט