שברולט ספארק
כללי – שברולט ספארק, נציגת קטגוריית מיני של שברולט, מיוצרת ע"י החטיבה הדרום קוריאנית של ג'נרל מוטורס, ומוכרת בעולם גם כדייהו מטיס. הדור השני לספארק (או הרביעי למטיס, תלוי מאיזה מקום את על הגלובוס), הוצג באפריל 2015 בתצוגת הרכב הבינלאומית בניו יורק. הדור הקודם נחת אצלנו בשנת 2011, אך לא זכה להצלחה יוצאת דופן, בין היתר בשל חוסר בשלות והיעדר תיבת הילוכים אוטומטית. בדור השני היבואן לא עשה את אותה הטעות, והוסיף לצידה של התיבה הידנית גם תיבה אוטומטית.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – בין יתר השינויים, הדור השני של שברולט ספארק, זכה לצמד מנועים חדשים. המנוע הבסיסי, משולש הצילנדרים, נותר בנפח 1.0 ל', אך מקבל חיזוק של 6 סוסים קוריאניים נוספים, שמעמידים אותו על 74 כ"ס, ומומנט צנוע של 9.7 קג"מ. הביצועים נותרו פושרים עם תאוצה של 15.5 שניות ארוכות מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית תיאורטית של 170 קמ"ש (בירידה). אגב, המנוע הבסיסי משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. המנוע הבכיר לעומתו, מביא נדוניה של 98 כ"ס (שיפור רב לעומת מנוע 1.2 ל' ו – 82 כ"ס), ומומנט ראוי של 13.1 קג"מ. כל זה משודך לתיבה רציפה, לטובת חיסכון בדלק ועידון בנסיעה. יחידת ההנעה הזו היא שדרוג עצום לעומת הדור הקודם, שאפסן בקרבו מנוע רועש ומאוד גס, ותיבת הילוכים של שנלקחה מטרקטור פרגיסון מודל 82.
צריכת דלק שברולט ספארק – מנוע ה – 1.0 ל', שכאמור משודך לתיבה ידנית בלבד, צורך בממוצע כ – 20.4 ק"מ/ל' בתנאי מעבדה. הגרסה הבכירה, שמשודכת כאמור לתיבה רציפה, שידועה בתרומה שלה לחיסכון בדלק, מציגה נתון יצרן שעומד על 18.2 ק"מ/ל'. בפועל, ניתן להגיעה לצריכה שתעמוד על 15-16 קילומטרים נסיעה לכל 1 ליטר דלק. די דומה לנתונים שמעמידות המתחרות, כגון יונדאי i10, או סיטרואן C1.
עיצוב – אולי הפרט הבולט ביותר בדור החדש של שברולט ספארק, שהיא פחות בולטת, וזה ייאמר לזכותה. כחלק מתהליך הבשלות שהמכונית עברה, גם העיצוב התעדן והפך להיות הרמוני יותר, הזוויות פחות חדות, ובכלל מתקבל הרושם של מכונית שניתן להתייחס אליה ביותר כבוד.
בטיחות – נכון לכתיבת שורות אלה, שברולט ספארק טרם נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תהליך בשלות הרכב בדור השני, לא פסח גם על תא הנוסעים. אמנם מרווח הפנים לא השתנה כמעט, הודות לעובדה שמדובר בפלטפרומה זהה לזו שבדור הקודם, אך הוא בהחלט דומה למרווחים שמאופיינים בקטגוריית מיני. מעבר לזה, חלל הנוסעים שודרג. לא עוד פלסטיקים מצועצעים ודשבורד אופנועי וזול למראה. בדור הנוכחי, איכות החומרים טובה הרבה יותר, והעיצוב הפך הרבה יותר נעים והגיוני. דווקא תא המטען לא מיישר קו עם השדרוג, ועם 185 ל' בלבד, הוא נחשב לקטן, אפילו ביחד לחברים בקטגוריה. מבחינת אבזור, בשברולט עשו קפיצת מדרגה. בדומה לדגמים אחרים של הקבוצה, גם הספארק מקבלת 3 רמות גימור – LT, LT+ ו – LTZ. כבר ברמה הבסיסית ניתן למצוא מערכת שמע מקורית, חיבורי אודיו מלאים, דיבורית בלוטות'. ברמה השניה תקבלו כבר שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מסך מולטימדיה וחישוקים קלים.ברמת LTZ ניתן לקבל בנוסף בקרת אקלים, חישוקים קלים, אופציה לגג נפתח, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה טובה בסה"כ, ובטח אינה ברת השוואה ביחס לדור הקודם. שברולט ספארק מרגישה יציבה, מגהצת במפרים גדולים בצורה טובה יותר מאשר פגעי כביש קטנים. בידוד הרעשים קפץ מדרגה, ואם בדור הקודם היה כמעט בלתי אפשרי לשוחח עם הנוסע שלצידך במהירויות בינעירוניות, בדור הזה תוכלו לשוחח בצורה נינוחה גם עם הנוסעים מאחור.
רכבים מתחרים – טויוטה אייגו, סוזוקי אלטו, סוזוקי ספלאש, סיאט מי, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, פיאט פנדה, פיג'ו 107, פולקסווגן אפ, שברולט ספארק.
מחיר – החל מ- 60,900 ₪ לדגם 1.0 ידני רמת אבזור LS, ועד 82,500 ₪ לדגם 1.4 ל' אוטומט ברמת אבזור LTZ.