אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

יונדאי i10

כללי – הדור השני של העירונית הקטנה של יונדאי, פותח עוד ב – 2012 בהודו, והסתמך על הניסיון שקונצרן יונדאי-קיה צבר אצל הקיה פיקנטו, אך רק באוגוסט 2013 ה – i10 הוצגה לאחר שעברה עיצוב מחודש ע"י צוות העיצוב האירופאי של הקונצרן, בראשות תומס ברוק. הדור השני ארוך יותר ב – 8 ס"מ מהדור הקודם, ו – 6.5 ס"מ רחב יותר מהדור הקודם. הוא הגיע לארץ במהלך 2014 וזכה להצלחה גדולה. העיצוב שופר, איכות החומרים שודרגה, האבזור הועשר, ובסה"כ מדובר במכונית טובה יותר.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  יונדאי i10 וקיה פיקנטו חולקות מכלולים רבים, וגם גרסאות הנעה זהות. גרסת המנוע הבסיסית בנפח 1.0 ל' בנזין בעלת 3 בוכנות, שמפיקה 66 כ"ס, ומומנט צנוע של 9.6 קג"מ. מנוע זה משווק עם שתי גרסאות תיבת הילוכים – ידנית בעלת 5 הילוכים, ואוטומטית-טיפטרוניק בעלת 4 הילוכים. הגרסה הידנית תאיץ את הקוריאנית הקטנה ב – 14.9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש, בעוד שלגרסה האוטומטית ייקח 16.8 שנ' ארוכות. ואכן, אם החלטתם לרכוש את מנוע 1.0 ל', עדיף שתבחרו את התיבה הידנית, כי האוטומטית חלשה מידי, למרות שהחלפת ההילוכים בה מאוד נעימה. אם כל נסיעתכם מסתכמת בנסיעה בעיר, ללא עליות מיוחדות, גם הדגם האוטומט בגרסת המנוע הקטנה, יספיק לכל הצרכים. גרסת המנוע השניה, בנפח 1.25 ל' בנזין, מפיקה מעצמה 87 כ"ס ומומנט של 12.2 קג"מ. גרסה זו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד, והיא מאיצה את ה – i10 מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 13.8 שנ' סבירות. המנוע מרגיש זריז וחזק הרבה יותר מהגרסה הקטנה.

צריכת דלק – גרסת המנוע הקטנה עם התיבה הידנית, מצהירה על 21.2 ק"מ/ל' בממוצע. בחיים האמיתיים גרסה זו תצרוך בממוצע 14-15 ק"מ/ל' בערך. הגרסה האוטומטית במנוע 1.0 ל', מתקשה קצת יותר. צריכת הדלק שהיצרן מצהיר עליה עומדת על 16.6 ק"מ/ל', ובחיים האמיתיים היא תלגום 13-14 ק"מ/ל'. המנוע בנפח 1.25 ל' יצרוך 16.1 ק"מ/ל' בממוצע, אך בחיים האמיתיים יצרוך גם 13-14 ק"מ/ל'. מדובר בנתונים סבירים ביחס למתחרות, אך לא בטופ.

עיצוב – המראה שודרג בדור החדש לעומת הדור היוצא. אם הדור היוצא אופיין בעיצוב מאוד קופסתי ואפרורי, הדור החדש מציג מראה דינמי וצעיר. לכך מצטרפת הגדלת המימדים שממצבת את ה – i10 כמכונית גדולה ביחס למתחרותיה.

בטיחות – יונדאי i10 מקבלת 4 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap, בין היתר 79% בהגנה על מבוגרים ו – 80% בהגנה על ילדים ו – 71% הגנה על הולכי רגל, ה – i10 לא מגיע ל – 5 כוכבים. מעבר לכך יש לה 6 כריות אוויר, מגנוני עזר לבלימה למיניהם וחיישני לחץ אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מבחינת מרווח תא הנוסעים, אין הבדל גדול בין ה – i10 לבין חברותיה לסגמנט. סה"כ מדובר בתא נוסעים מודרני, עם חומרים מוצקים ברובם. דיפוני הדלתות הבהירות, משרים לטעמנו אווירה הרבה יותר חמימה. הקונסולה המרכזית ברורה וקלה להתמצאות. עם נפח של 252 ל' בתא המטען, יונדאי i10 מתייצבת באלפיון העליון, ביחס לחברותיה בסגמנט. מדובר בתא מטען שיכול להכיל בצפיפות עגלה לתינוק או קניות בסופר השכונתי. ה – i10 נמכר ב – 4 רמות אבזור. בל נשכח שמודבר במכונית מיני, שגם כך רמת האבזור בה לא גבוהה. הרמה הבסיסית ביותר מספקת רק 2 חלונות חשמליים, ברמה הגבוהה תנהגו על חישוקים קלים. ברמת אבזור Supreme שנמכרת בגרסת 1.25 ל', מעבר לחישוקיפ הקלים תקבלו גם דיבורית בלוטות' וידית הילוכים והגה מצופים עור.

נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה ביונדאי i10 טובה מאוד ביחס למתחרותיה. הדור השני הוא רכב בוגר יותר, שיודע להסתדר טוב יותר עם פגעי הדרכים. התנהגות הנסיעה טובה מאוד במהירויות נמוכות, אך כאשר תרצו קצת ללחוץ עליה ולהפוך את הנסיעה לקצת יותר דינמית, המתלים הרכים יגבילו אתכם, ההיגוי המעורפל לא יעביר פידבקים ברורים מהאספלט, והמרכב לא יתמודד טוב עם שינויי כיוון מהירים.דווקא בתחום הזה, ציפינו שהבגרות של הדור השני של ה – i10 יבוא לידי ביטוי, אך ביונדאי לא יישמו את הדברים, כפי שעשו בקיה פיקטנטו.

רכבים מתחריםטויוטה אייגו, סוזוקי אלטו, סוזוקי ספלאש, סיאט מי, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, פיאט פנדה, פיג'ו 107, פולקסווגן אפ, קיה פיקנטו, שברולט ספארק.

מחיר – החל מ – 59,900 ש"ח לדגם 1.0 ל' ידני Insight ועד 79,900 ש"ח ל – 1.25 ל' אוטומט Supreme.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט