אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פיג'ו 308

כללי – הדור השני של פיג'ו 308, המשפחתית הקומפקטית של היצרן הצרפתי המפורסם, הוצגה  לראשונה במהלך 2013, וקיבלה את הסגנון שהוכתב משפת העיצוב החדשה (קדמו ל – 308, גם פיג'ו 208 ופיג'ו 508). שנה לאחר שהדור השני יצא לאוויר העולם, ה – 308 זכתה בתואר מכונית השנה באירופה, ובמגוון תארים נוספים במדינות רבות ביבשת. יחידת הנעה המוצלחת, לצד מראה סמי-פרימיומי ופרקטיות גבוהה, העניקו מכונית המיוחדת הזו את הכבוד לה היא הייתה ראויה. גם אלינו הגיעה ה – 308 במהלך שנת 2013. בעולם הרכב המודרני שבו קרנן של המשפחתיות-הקומפקטיות יורדת פלאים לצד עלייתם של רכב הפנאי הקטנים והקומפקטיים, גם מכונית מוצלחת כמו פיג'ו 308 מתקשה להיות להיט מכירות. פיג'ו 208 מוצעת למכירה גם בתצורת סטיישן.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  בשנים האחרונות פיג'ו הסתערה במלוא המרץ על אופנת מנועי הטורבו הזעירים, והוציאה תחת ידיה כמה מאוד מוצלחים. יחידת ההנעה של ה – 308 כוללת מנוע טורבו בנזין משולש צילנדרים בנפח 1.2 ל', בעל הספק מירבי של 130 כ"ס ומומנט מירבי של 23.4 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בעלת 6 יחסי ההעברה (סופסוף נזנחה תיבת ההילוכים הארכאית AL4). הביצועים טובים מאוד, עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 9.8 שנ' בלבד. התחושה בנהיגה גם היא טובה. המנוע לא מתקשה לייצר כוח בכל סל"ד כמעט, ולמרות מיעוט הצילנדרים הוא פועל בצורה חלקה. תיבת ההילוכים טעונת שיפור ביחס לרובוטיות, אך בכללי מתקבלת חבילה מוטורית מוצלחת.

צריכת דלק פיג'ו 308 – עפ"י נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת של ה – 308 עומדת על 19.2 ק"מ/ל'. צריכת הדלק האמיתית תעמוד על 14 ק"מ/ל' (עפ"י נתוני אתר www.spritmonitor.de). נתון טוב ביחס למתחרות.

עיצוב – אין ספק שבכל הקשור לעיצוב, בפיג'ו זנחו את המראה הצרפתי, לטובת מראה גרמני סולידי. לי הוא הזכיר מעט אאודי A3 בדורות הקודמים, לאחרים מרצדס A קלאס, אבל המגמה היא בהחלט קומפקטית פרימיום. בין אם אהבנו ובין אם לא, אין ספק שמדובר בשדרוג ביחס לדור הקודם, כי מבחינתנו העיצוב הרבה יותר זורם והרמוני, ומתאים לאמירה שישנה פה מכונית בוגרת שגיל ההתבגרות כבר מאחוריה.

בטיחות – במבחני הריסוק של של ה – EuroNcap, פיג'ו 308 קיבלה 5 כוכבי בטיחות, עם ציונים גבוהים יחסית. אבזור הבטיחות די סטנדרטי, עם 6 כ"א, עזרי בלימה, איזופיקס וחיישני לחץ אוויר. לא תמצאו שלל מערכות בטיחות אקטיביות, ולכן הציון שניתן ל – 308 בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה, ההוא 1 ברמת אבזור בטיחותי.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים יחסית מרווח. אני חייב לומר שאני לא אוהב את המגמה שמעצבי פיג'ו נקטו בה, של סילוק כפתורים מתא הנוסעים וריכוז תפעול הרכב מתוך מסך מגע אחד. נתקלנו בזה גם באחות הקטנה ה – 208. לדעתנו זה יוצר מראה סטרילי מידי, וגם אם מדובר בפלסטיקים איכותיים. המושבים מיישרים קו עם הסטנדרט המקובל בקטגרויה, שמבחינת הצרפתיות מדובר בירידה ברמה. תא המטען עם 470 ל' נפח, נחשב לענקקק ביחס לקטגוריה. ה – 308 משווקת בארץ בשתי רמות אבזור – Active ו – Premium. שתיהן מספקות רמת אבזור סטנדרטית למקובל בקטגוריה, עם דיבורית בלוטות', חיבורי אודיו USB + AUX, בקרת אקלים מפוצלת ועוד שטיקים קטנים.

נוחות והתנהגות נסיעה – אמנם המתלים מכויילים על הצד הקשה, אך הנסיעה בפיג'ו 308 מאוד חלקה ונעימה. היכולת הדינמית טובה וההגה מתקשר עם הנהג בצורה טובה. בידוד הרעשים מצוין.

רכבים מתחרים –  אופל אסטרה, הונדה סיוויק האצ'בק, טויוטה אוריס, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר ספורטבק, סיאט לאון, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, קיה סיד, רנו מגאן פלואנס, שברולט קרוז האצ'בק.

מחיר – החל מ- 128,900 ₪ לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין אוטומט רמת אבזור Active, ועד מ- 139,900 ₪ לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין אוטומט רמת אבזור Premium.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

ייעוץ בקניית רכב

אלבר
אוויס
באדגט
אלדן
הרץ
שלמה סיקסט