מרצדס S Class
כללי – הדור השישי של מרצדס S קלאס, ספינת הדגל המפוארת של מרצדס בנץ, הוצגה לראשונה במאי 2013. היא ממשיכה את המסורת שכבר נמשכת מאז 1972, ויוצרת גם בדור השישי את אחת ממכונות הניהוג המשובחות בעולם, אם לא המשובחת שבהן. ה – S קלאס הקודמת הייתה מכונית גדולה, אבל הדור החדש מאפיל עליה. עם אורך של 5.24 מ', ורוחב של 1.9 מ', מדובר במכונית מאוד גדולה. ב – S קלאס תמצאו את מיטב הטכנולוגיות המוטוריות והלא מוטוריות שרק תוכלו להעלות בדמיונכם.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – כיאה למכונית פאר גרמנית, גם הדור השישי של מרצדס S קלאס מציע מגוון רחב של גרסאות מנוע, למען האמת, רק בארץ היבואן משווק 4 סוגי מנועים, כולם גדולים וחזקים, כולם נוגעים בפסגת הטכנולוגיה. הבסיסי בנפח 3.0 ל' טורבו בנזין שמפיק 333 כ"ס (6.1 ש' מ – 0-100 קמ"ש ומומנט של 49 קג"מ). גרסת המנוע הבאה אחריה, גם היא בנפח 3.0 ל', אך מנוע לוגם סולר, שיודע להפיק 258 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ, דבר שמעיף את הטנק ב – 6.8 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. גרסת המנוע השלישית בנפח 5.0 ל', גם היא כמובן מוגדשת, ומפיקה 455 כ"ס (4.8 ש' מ – 0-100 קמ"ש). הגרסה הבכירה מגיעה עם יחידת מנוע בנפח 5.5! ל' מוגדשים, והוא יודע להפיק 585 כ"ס! ומומנט מחריב הרים של 91.7 קג"מ. כמה זה שווה בתאוצה לרכב ששוקל מעל 2 טון – 4 שניות מ – 0 ל – 100 קמ"ש. אגב, כל הדגמים של מרצדס S קלאס עושים שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 7 יחסי העברה.
צריכת דלק מרצדס S קלאס – ומה, אם היא לא תהיה חסכונית, אז לא תקנו?! אבל ייאמר לזכות ה – S קלאס שלמרות שמדובר בטנק שרמן, היא מציגה צריכת דלק שפויה. כמובן שלוגם הדיזל הוא החסכוני ביותר עם צריכת דלק מוצהרת של 18.2 ק"מ/ל', בעוד שבחיים האמיתיים הוא יעמוד על 13.3 ק"מ/ל' – נתון נהדר לרכב כ"כ כבד. הדגם הנמכר ביותר, ה – S400, יציג צריכת דלק ממוצעת אמיתית שגבוהה של מ – 10 ק"מ/ל. זה נהדר. אפילו ה – S63 מצהיר על 9.7 קמ"ל בממוצע, למרות שבחיים האמיתיים זה בטח יעמוד על 8 ק"מ/ל'.
עיצוב – מרצדס S קלאס היא מכונית מרשימה. המפגש הראשון איתה יגרום לכם להתרשם מהמימדים הגדולים, מהפאר הסולידי שנשפך מכל פינה, וגם מהחזית הגדולה (לאו דווקא אגרסיבית) שבקצה ניצב גאה הסמל של מרצדס.
בטיחות – רשימה חלקית של מערכות הבטיחות האקטיבית שנמצאות ברכב הזה כוללות מערכת להתראה על רכב ב"שטח מת", מערכת התראה על סטיה מנתיב, מערכת לזיהוי מוקדם של מצבי חירום, מערכת למניעת התנגשות, מערכת התראת עייפות, ועוד כהנה והכנה. מעבר לכך, היא מצויידת ב – 8 כריות אוויר. בדומה לרכבי פאר אחרים, גם מרצדס S קלאס לא נבדקה במבחני הריסוק של EuroNCAP.
תא נוסעים, תא מטען, ואבזור – דיירי תא הנוסעים ב – S קלאס, כנראה יושבים באחד מחמשת תאי הנוסעים המפוארים בעולם. ראשית, זה מרווח הפנים המדהים. אם לנוסעים מקדימה יש מקום להכל, אז הנוסעים מאחור מרגישים כאילו הם מסתובבים רגלית בטרקלין דן בנתב"ג. מושבים מתכווננים לכל זווית אפשרית, המושב האחורי הופך לכורסא מפוארת של ממש, עם הדום לרגליים וזווית שקרוב ל – 180 מעלות. דיפוני העור ברמה הכי גבוהה שרק אפשר לחשוב, ואיכות החומרים פשוט מדהימה. מעבר לכך, למרות כמות האבזור העצומה שיש בתא הנוסעים, הכל נגיש ופשוט להפעלה, ואין ספק שבכל פרט ופרט בתא הנוסעים, הגרמנים השקיעו הרבה מחשבה. תא הנוסעים נפתח באמצעות מנוף ברגל, אך נפחו קטן יותר מזה הנמצא במרצדס E קלאס, למרות שעדיין מדובר בנפח נכבד של 510 ל'. מבחינת האבזור, היריעה באמת קצרה מלהכיל את כמות האבזור שנשפך ברכב הזה, אבל עם תג מחיר שמתחיל במיליון שקל נקבל על הדרך מסך ולטימדיה ענק (12.3 אינץ'), חיישנים היקפיים, מעקכת לסיוע לחניה, וילונות שחמליים, חלון גג כפול, מסכי מולטימדיה ליושים מאחור ועוד.
נוחות והתנהגות נסיעה – מערכת מתלי האוויר מצליחה ליצור נסיעה כ"כ חלקה, כאילו התחושה היא של מכונית שנוסעת כמה סנטימטרים מעל הכביש מבלי באמת לגעת בו. ההגה מדהים, מדוייק בצורה שבלתי תיאמן, והשילוב של כל החבילה היפה הזו, יותר מכונה מוטורית משובחת שיודעת לעשות הכל על הצד בטוב ביותר.
רכבים מתחרים – אאודי A8, ב.מ.וו. סדרה 7, יגואר XJ, לקסוס LS460, מזראטי קווטרופורטה, ופורשה פנמרה.
מחיר – החל מ – 919,900 ₪ לגרסת S400 Long ועד 1,455,000 ש"ח לגרסת S63.