קיה נירו
כללי – קיה לא מפסיקה להפתיע, והנירו, רכב פנאי קומפקטי בעל הנעה היברידית, מאיים להיות להיט המכירות הבא. קיה נירו הוצגה לראשונה כרכב קונספט בתערוכת פרקנפורט 2013, שהאחראי על העיצוב הוא פיטר שראייר, מעצב העל של קיה והמנכ"ל הנוכחי. אמנם הגרסה הסופית שהחלה להימכר כיום השתנתה מרכב הקונספט, אך "רוח המפקד" שורה עליה. הנירו שייך לתת קטגוריה חדשה שנקראת HUV – Hybrid Utility Vehicle, או בתרגום לעברית, רכב פנאי היברידי קומפקטי. מבחינת המימדים, היא ממוקמת מתחת לקיה ספורטז', בוודאי במימד הגובה, אך הודות לבסיס גלגלים ארוך – 2700 מ"מ, הנירו מספק מרווח פנימי מצוין. קיה נירו החלה את שיווקה בארץ בנובמבר 2016.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – קיה נירו מקבל את יחידת הנעה היברידית שמורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.6 ל' שמפיק 105 כ"ס, ומנוע חשמלי שמפיק 43.5 כ"ס, שיחדיו מפיקים 141 כ"ס ו – 27 קג"מ. הביצועים ממוצעים למשפחתית ממוצעת, אם כי צריכת הדלק היא העניין.
צריכת דלק קיה נירו – צריכת הדלק הממוצעת עפ"י נתוני היצרן, מדברת על 26.3 ק"מ/ל' בתנאי מעבדה. החיים קצת יותר מורכבים, ובעולם האמיתי הצריכה הממוצעת עומדת 17 ק"מ/ל'. נתון מצוין לקטגוריה, בטח שלא בר השוואה לבזבזנות של קיה ספורטז'.
עיצוב – לטעמנו קיה נירו היא מכונית נאה בהחלט, בדומה למרבית מכוניות קיה בדורות האחרנים. עם זאת, הודות למראה הנמוך (לטובת חיסכון בדלק) ולמימדי אורך נדיבים, המראה הג'יפוני מעט התפספס והנירו דומה יותר לסטיישן מוגבה (סטייל סוזוקי קרוסאובר), מאשר לג'יפון.
בטיחות – בדומה לספורטז', גם בנירו הקוריאנים קיבלו החלטה מושכלת להכניס שלל מערכות בטיחות אקטביות, כגון, מערכת התראה לשמירת מרחק כולל בלימה אוטומטית, מערכת התראה על סטיה מנתיב הכוללת היגוי אקטיבי. לזה נוסיף חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס, 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר ועוד, ותקבלו רמת אבזור בטיחות ברמה שאין כמותה במדרג המחירים הזה.
תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור – בסיס גלגלים ארוך של 270 ס"מ (ארוך יותר מהספורטז' ויונדאי טוסון), מספק תא נוסעים מרווח מאוד. תנוחת הישיבה גבוהה, חומרי הדיפון נעימים למגע, מסך מולטימדיה קטן, עיצוב תא הנוסעים שגרתי למדי ואינו חדשני. עם 401 ל', גודל תא המטען בינוני, בהתחשב בסוללות שתופסות מקום. הנירו מגיע ברמת אבזור בודדת, שכוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, בקרת שיוט, ריפוד משולב בעור, מראות פנים נגד סינוור, חיבורי אודיו מלאים שכוללים כונן קשיח+ USB+ AUX ועוד.
נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה טובה במרבית סוגי הדרכים, המתלים מגהצים בצורה חלקה יחסית את פגעי הכבישים. רעשי הכביש והרוח נוכחים בא הנוסעים, אך לא במידה מציקה.
רכבים מתחרים – ג'יפ קומפאס, הונדה CRV, טויוטה ראב 4, יונדאי טוסון, מאזדה CX5, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן קשקאי, סובארו פורטסר, סובארו XV, פולקסווגן טיגואן, פורד קוגה, פיג'ו 3008, שברולט קפטיבה.
מחיר – החל מ – 137,000 ₪.