אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סובארו אאוטבק

כללי –  הדור החמישי של סובארו אאוטבק, גרסת הסטיישן-פנאי של היצרן היפני,  מבוסס על הדור השישי של סובארו B4. בעולם היא הושקה במהלך 2014, ואצלנו בתחילת 2015. המידות גדלו במעט ביחס לדור הקודם. השילוב של מנוע בוקסר עם הנעה כפולה ממשיך גם באאוטבק, והתוצאה היא רכב שיודע לספק כמה עולמות תחת קורת גג אחת.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – סובארו אאוטבק משווק בארץ בגרסת מנוע בודדת – מנוע בנזין בנפח 2.5 ל', המספק 175 כ"ס ומומנט של 24 קג"מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים רציפה (שאפשרת בחירה בין נהגיה חסכונית לספורטיבית). השילוב בין השניים יוצר יחידת כוח סבירה בהחלט למשקלו של הרכב. נתון התאוצה מדבר על 10.2 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש, ומהירות מירבית של 210 קמ"ש. למרות העובדה שחלק נכבד מהתיבות הרציפות מסרסות את המנועים, במקרה של סובארו אאוטבק, התיבה מתנהגת בדומה לתיבת הילוכים אוטומטית, מעלה ומורידה הילוכים, ורק תחת לחץ נזכרים שמדובר בתיבה רציפה.

צריכת דלק  סובארו אאוטבק – עפ"י נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.3 ק"מ/ל'. כפי שאתם יודעים, נתוני יצרן אינם מתיישבים עם החיים האמיתיים, כך שצריכת הדלק האמיתית תעמוד על 10 ק"מ/ל', ואולי אף נמוך מזה. מדובר בצריכת דלק סבירה לרכב בעל מימדים כאלה ומשקל שחוצה את הטונה וחצי, ולכך מסייעת מערכת "עצור וסע".

עיצוב – את העובדה הפשוטה שסובארו אאוטבק היא בעצם גרסת סטיישן מוגבהת של ה – B4, אי אפשר להעלים, אבל התוצאה של המימדים הגדולים והגבהת הרכב, בתוספת הפוזה הקרבית, יוצרת לדעתנו רכב מאוד מרשים. למראה המרשים מוסיפים הצמיגים הגדולים, והחזית הבולטת המעוטרת פנסי לד. האאוטבק יודעת לקרוץ גם למשפחות בעיר, אך גם לחקלאי שרוצה להגיע לשטח בצורה נוחה.

בטיחות – סובארו אאוטבק לא נבדקה במבחני הריסוק האירופאים של EuroNCAP, אך היא נבחנה במקבילה האמריקאית, ה – NHTSA, שנתנה לה 5 כוכבי בטיחות. מעבר לכך היא מצויידת ב – 7 כריות אוויר, עזרי בלימה למיניהם, חיישני לחץ אוויר ועוד. אין בה עזרי בטיחות אקטיביים שהיינו מצפים למצוא ברכב בעלות של 200,000 ₪.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  בסיס הגלגלים הקצר יחסית, עדיין מספק מרווח ראוי ל – 5 נוסעים. הדשבורד וההגה עשירים במתגים למיניהם, שקל ללכת בהם לאיבוד, בעיקר מס' רב של כפתורים על ההגה, שלא תמיד ברור מה תפקידו של כל אחד. התחושה בתא הנוסעים טובה ונעימה, בל נשכח שמדובר במכונית מנהלים במקורה. נכון, לא מתקבלת תחושת פרימיום אירופאית, עדיין מדובר במכונית יפנית, אבל איכות החומרים הטובה, הדיפונים הרכים ומוצקות החומרים, יוצרים תא נוסעים נעים מאוד. לכאורה, נפח תא המטען, על 512 הליטרים שלו, לא גדול יותר מרכבי מנהלים  אחרים, אך העובדה שמדובר בסטיישן מוגבה, עושה את ההטענה הרבה יותר נוחה. מבחינת אבזור, סובארו אאוטבק נמכרת בשתי רמות אבזור. הראשונה, שמקבלת את האות X, מספקת מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלטות', מסך מולטימדיה, בקרת אקלים מפוצלת, כיוונון חשמלי למושב הנהג, מצלמת רוורס, העברת הילוכים מההגה, מערכת "עצור וסע", מסילות גג ומערכת לשטיפת פנסים. הגרסה הבכירה מקבלת את צמד האותיות XS, ובנוסף לרשימה מקבלים גם פתחי אוורור אחוריים בבקרת האקלים, גג שמש, מושבי עור וכניסה והנעה ללא מפתח.

נוחות והתנהגות נסיעה – כבר נאמר שסובארו היא מכונית של נהגים. גם במקרה הזה מדובר במכונית שמספקת כיף בנהיגה. זה מתחיל במנוע הבשרני ותיבת ההילוכים שכבר כתבנו עליהם. הכוח מועבר ל – 4 הגלגלים בצורה החלטית (40% לאחוריים ו – 60% לקדמיים). נכון שמדובר במכונית גדולה וכבדה, ללא שאיפות ספורטיביות, אבל משהו במתלים, אולי בהגה, עושה לנו את זה. ואיך הוא בשטח? תופתעו, לא רע בכלל. 20 ס"מ של מרווח גחון, לצד הנעה כפולה קבועה, מספקים יכולת נהיגת שטח סבירה.

רכבים מתחריםהונדה CRVיונדאי סנטה פה, מיצובישי אאוטלנדר, פורד קוגה, קיה סורנטו, שברולט קפטיבה.

מחיר – החל מ – 199,990 ש"ח לדגם 2.5 ל' אוטומט רמת גימור X, ועד 222,990 לדגם 2.5 ל' ברמת אבזור XS.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט