יצרן רכבים אמריקאי והמותג הראשי של ג'נרל מוטורס GM. את החברה הקימו לואיס שברולה (נהג מירוצים ממוצא צרפתי) וויליאם דוראנט, ממייסדי GM ,שפרש ממנה שנתיים לאחר שהקימה. חברת שברולט הוקמה ב – 3 לנובמבר 1911, ובעזרתה חזר לשלוט ב – GM, 7 שנים מכן, כאשר שברולט רכשה את מניותיה של GM , ודורנט מונה לנשיא החברה הממוזגת. ב – 1919 דורנט הודח שוב מראשות GM, ע"י אלפרד סלואן, שטבע את הסלוגן "מכונית לכל ארנק ולכל מטרה", כאשר הוחלט ב – GM ששברולט יהיה מותג עממי שיוביל את ההתמודדות כנגד "פורד מודל T", שהייתה המכונית הפופולארית ביותר בארה"ב של אותם הימים . בשנת 1929 שברולט הצליחה לחלוף על פני המתחרה מפורד, והפכה לראשונה לרכב המוביל אצל הדוד סם.
גם בעשורים הבאים דגמי שברולט התחרו אל מול דגמי פורד ופלימות' – המותג העממי של קרייזלרף ונודעו כ"שלושת הזולות.
בשנות ה – 50 וה – 60 עלתה השפעתה של שברולט בצורה משמעותית על שוק הרכבים האמריקאי. בשנת 1953 הושקה לראשונה שברולט קורבט, מכונית ספורט בעלת 2 מושבים וגוף עשוי פיברגלאס. 4 שנים לאחר מכן שברולט הציגה את מנוע הזרקת הדלק הראשון מתוצרתה. בשנת 1963 כל מכונית עשירית שנמכרה בארה"ב, הייתה מתוצרת שברולט. בסוף שנות ה – 60 ותחילת ה – 70 שברולט אימפלה הייתה אחת מהמכוניות המצליחות באותן השנים. בשנת 1967 החברה השיקה את השברולט קמארו הספורטיבית, המתחרה הגדולה לפורד מוסטנג. הקמארו יוצרה עד שנת 2002, וחזרה לייצור שוב בשנת 2009.
רכבי…
ט נמכרים בשווקים רבים ברחבי העולם, לעיתים תחת מותגים שונים. לשם הדוגמא, בשווקי אוקיאניה, מכוניות שברולט נמכרות תחת חברת הבת "הולדן". כחלק מניסיון החברה בשני העשורים האחרונים להפוך למותג גלובאלי, ובתום שנים רבות בהן שברולט כמעט ולא הייתה קיימת בשווקים האירופאיים, החברה ניסתה לבנות את תדמיתה מחדש באמצעות דגמים שיוצרו ע"י דייהו הדרום קוריאני, שהייתה בבעלות GM. המותג שברולט שווק כמכונית עממית באירופה, בעוד שהמותגים הוותיקים שהיו שייכים ל – GM אירופה – אופל (באירופה) וווקסהול (בבריטניה), שווקו כמכוניות יוקרתיות יותר. למרות זאת, האירופאים לא התרשמו יתר על המידה משברולט, וב – 2013 הודיעה החברה כי תפסיק לשווק את דגמיה ביבשת, למעט שברולט קמארו ושברולט קורבט.
בשנת 2011 רכשה GM את דייהו באופן מלא, והמותג "דייהו" הפסיק להתקיים והוחלף ע"י "שברולט".
למרות הפיכתה למותג גלובאלי, עדיין השוק החזק ביותר של שברולט נמצא בצפון אמריקה, בה היא משווקת מגוון רחב מאוד של רכבים, ממכוניות פרטיות ומכוניות ספורט, ועד מיניואנים, טנדרים ורכבי פנאי. המותג שברולט לעיתים משמש כמילה נרדפת לג'נרל מוטורס ולמוצריה.
במשך עשורים רבים, ובדומה לשוק האירופאי, המותג שברולט כמעט ולא היה קיים בארץ. זכורה לנו השברולט קוואליר הלא מוצלחת משנות ה – 90, שהייתה סממן אחרון לפני המהפך הדרום קוריאני. ואכן המהפך המוצלח בשוק העולמי, לא פסח גם על ארצנו הקטנטונת, ובתחילת שנות ה – 2000 החלו לזרום אלינו דגמי שברולט שמיוצרים בדרום קוריאה. מהלכים שיווקים מוצלחים ותמחור נכון הצליחו להחדיר את המותג לשוק הישראלי, ומאז ועד היום שברולט היא אחד המותגים החזקים בארץ. בין יתר הדגמים שזוכים להצלחה בארץ, ניתן למנות את המכונית הקטנה שברולט ספארק, המשפחתית שברולט קרוז, המאליבו למנהלים שבינינו. ברכבי הפנאי נזכיר את שברולט קפטיבה והטרוורס, שלאחרונה הצטרפה אליהם אחות קטנה שעונה לשם שברולט טראקס.
> ארץ ייצור שברולט – ארה"ב (מפעלים גם בדרום קוריאה, מצרים, אוסטריה, ספרד, צרפת, קולומביה, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, בריטניה, יפן, פולין, ויאטנם, ברזיל, הונדגריה, אקוודור, מקסיקו, תאילנד, ארגנטינה דרום אפריקה, ונזואלה ואינדונזיה).
> יבואנית שברולט בארץ – חברת "UMI".
> נתוני מכירות לרכבי שברולט בישראל:
- שנת 2007 – 10715 (מקום 5).
- שנת 2008 – 13680 (מקום 4).
- שנת 2009 – 11492 (מקום 5).
- שנת 2010 – 9734 (מקום 7).
- שנת 2011 – 13937 (מקום 5).
- שנת 2012 – 7903 (מקום 10).
- שנת 2013 – 6680 (מקום