קיה פיקנטו
קיה פיקנטו החדשה – האם תמשיך להיות מלכת השוק הישראלי? / דורון כהן
קיה פיקנטו החדשה מציגה מתכון משופר למכוניות הסופר מיני, ומצויידת וערוכה לשמור על מעמדה כמלכת שוק זה בישראל.
הפיקנטו החדשה, דור שלישי למכונית הסופר מיני של קיה, תשווק הפעם בדגם 5 דלתות בלבד ולא כמו הדגם היוצא ששווק גם בגרסת 3 דלתות. הפיקנטו החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא, אך תהיה קשיחה יותר וקלה יותר .
עם אורך של 3,595 מ"מ, רוחב של 1,595 מ"מ, גובה של 1,485 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,400 מ"מ, הפיקנטו 2017 החדשה הינה בעלת אורך ורוחב זהים לדגם היוצא. לבסיס הגלגלים נוספו 15 מ"מ והגובה קוצץ ב-5 מ"מ לא מהותיים. באשר למרווח לנוסעים, הדגם החדש מרווח רק במעט מזה היוצא. לעומת זאת,
תא המטען, עם נפח של 255 ליטר הוא גדול ב-55 ליטר מהדגם היוצא ובעל הנפח הגדול ביותר בסגמנט
בקיה מדגישים כי הפיקנטו החדשה מציעה נסיעה שקטה יותר בזכות תוספת של חומרי בידוד, הפחתה של רעשים ורעידות מהמנוע.
מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הפיקנטו תשווק עם אותם המנועים המוכרים של הדגם היוצא: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים ו-1.25 ליטר ארבעה צילינדרים. שני מנועים אלו עודכנו לתקן יורו 6b , אך נתוני ההספק נותרו ללא שינוי. ברבעון האחרון של 2017, מתעתד להיצטרף להיצע מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו T-GDI בהספק מרבי של 100 כ"ס.
1.0 MPI: מנוע שלושה צילינדרים בנפח של 1.0 ליטר בהספק מרבי של 67 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 9.8 קג"מ ב-3,500 סל"ד. עם מנוע זה ותיבה ידנית לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 14.3 שניות ומהירות מרבית של 161 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 22.7 ק"מ לליטר, לעומת 22.2 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי (נתוני יצרן).
1.25 MPI: מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.25 ליטר בהספק מרבי של 84 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. עם מנוע זה ותיבה ידנית לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 12.0 שניות אוטו': 13.7 ש') ומהירות מרבית של 173 קמ"ש (אוטו': 161 קמ”ש). צריכת הדלק המשולבת עם תיבה ידנית עומדת על 21.7 ק"מ לליטר או 18.5 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'.
1.0 T-GDI: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח של 1.0 ליטר בהספק מרבי של 100 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.1 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.
רמת העיצוב GT Line
מבט אחד מהיר מספיק כדי להבין שזו קיה פיקנטו. קווי העיצוב הכלליים דומים לדגם היוצא אך התוצאה יפה ומרשימה יותר. הפנסים מחודדים משתלבים עם גריל "אף הנמר" של קיה, ופגוש קדמי רחב וקובייתי, מעניקים לפיקנטו החדשה חזית ספורטיבית ותחושה שהיא רחבה וגדולה ממה שהיא באמת. מהצד ניתן להבחין בפרופורציות מחמיאות ובתי גלגלים תפוחים משהו, ומאחור פנסים מעוצבים ופגוש רחב עם שילוב פלסטיקה שחורה.
איכות החומרים הינה מהגבוהות בסגמנט אך בכל אופן מדובר בפלסטיקה קשיחה ופשוטה. החלקים איתם בא הנהג במגע מרגישים איכותיים וזה מה שחשוב באמת. יש כאן תא אחסון גדול ונגיש מתחת למתגי בקרת האקלים, זוג מחזיקי כוסות הנשלפים בלחיצת כפתור, תא כפפות בגודל סביר, ותא אחסון סגור במשענת היד המתכווננת. הדלתות הקדמיות כוללות מחזיקי בקבוקים קטנים ומקום לציוד נוסף, כאשר מאחור אין תאי אחסון כלל..מעט תמוה…. אך בסה"כ סביר בהחלט.
קיה פיקנטו מציגה הנדסת אנוש ראויה לשבח, לוח המחוונים איכותי, ברור וקריא עם מסך דיגיטלי בגודל 2.6 אינץ' עבור מחשב הדרך המפורט.
מערכת המולטימדיה המקורית דוברת עברית וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' .
בטיחות
דגש מיוחד הושם על תחום הבטיחות כאשר כל גרסאות קיה פיקנטו צויידו בין היתר ב – 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות 75 קמ"ש, ומערכת התרעה והאטה של הרכב הפועלת עד למהירות של 160 קמ"ש. בנוסף כוללת הפיקנטו בקרת יציבות מתקדמת עם מערכת המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה לשמירה על היציבות בפניות, ומערכת מובילאיי .
עלויות אחזקה
קיה פיקנטו מוצעת עם שבע שנות אחריות יצרן או 150,000 ק"מ. האחריות כוללת שלוש שנות אחריות מפגוש לפגוש ועוד ארבע שנים על מנוע וגיר.
קיה פיקנטו EX | |
יתרונות | בטיחות, שימושיות, אבזור, בידוד רעשים |
חסרונות | ביצועים, צריכת דלק |
קיה פיקנטו ברמת אבזור EX הבכירה עם מנוע בנפח 1.25 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית, מוצעת לצרכן הישראלי במחיר של 79,900 ₪.
אין ספק כי מדובר במכונית שבקטגוריית רכבי הסופר מיני ערוכה לשמר את מעמדה המוביל.
כללי – הדור השני של קיה פיקנטו, נציגת קטגוריית המיני מבית קיה, הוצגה לראשונה בשנת 2011 בתערוכת המכוניות הבינלאומית בג'נבה. הפיקנטו היא אחד מהדגמים הבולטים שעוצבו ע"י צוותו של פיטר שרייר (מעצב המכוניות המפורסם שהפך את דגמי קיה ממכוניות מביכות במקרה הטוב, למה שהיא כיום). אלינו היא הגיעה במהלך שנת 2011, ומי זכתה להצלחה גדולה במכירות. כמה גדולה? בשנת 2013 הפכה להיות המכונית הנמכרת בארץ, ואת שנת 2014 סיימה במקום השני. במהלך 2015, הפיקנטו עברה מתיחת פנים.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – קיה פיקנטו נמכרת בארצנו בשתי גרסאות מנוע בנזין– הגרסה הבסיסית בנפח 1.0 ל' תלת צילנדר (66 כ"ס מומנט של 9.7 קג"מ), והבכירה בנפח 1.2 ל' (85 כ"ס ונתון מומנט של 12.3 קג"מ). שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידני (5 הילו') או תיבה אוטומטית בעלת 4 יחסי העברה. המנוע הקטן מתקשה לספק קצב ראוי ללא עבודת הילוכים מאומצת, ואם יש בכיסכם את המעות הדרושות, עדיף שתלכו על הגרסה הבכירה. הגרסה הבכירה מספקת ביצועים סבירים בהחלט, עם יציאה זריזה מהמקום, עם החלפת הילוכים חלקה ותגובה מהירה לקיק-דאונים.
צריכת דלק קיה פיקנטו – הגרסה הידנית של מנוע 1.0 ל', חסכונית במיוחד, אך אצל העם היושב בציון, היא פחות פופולארית. ומה לגבי הגרסאות האוטומטיות? גרסת המנוע הבסיסית מצהירה על 18.5 ק"מ/ל', והגרסה בנפח 1.2 ל', מספקת נתון מעבדה של 17.8 ק"מ/ל', שבחיים האמיתיים נתון זה יורד ל – 15.5-16 ק"מ/ל'. נתון טוב, אך יש טובות ממנה בסגמנט.
עיצוב – את פיטר שרייר כבר הזכרנו. כנראה שבעידן שלנו, לעיצוב החיצוני יש משקל רב בבחירת המכונית שאנו רוצים לרכוש. זה אולי מסביר חלק ניכר ממהצלחה של קיה פיקנטו. מדובר ברכב בשל ובוגר במראהו, נראה יותר גדול מרוב מתחרותיו. החזית המוכרת משאר דגמי קיה, מצליחה להיראות טוב גם אצל האחות. בקיצור, העיצוב מוצלח מאוד.
בטיחות – גרסאות הבסיס עם נפח של 1.0 ל', מקבלות 6 כריות אוויר, לעומת הגרסאות בנפח 1.2 ל' שמקבלות כרית אוויר נוספת. מעבר לכך, החל ממתיחת הפנים של שנת 2015, הפיקנטו צויידה בחיישני לחץ אוויר לצמיגים. במבחני הריסוק של EuroNcap, קיה פיקנטו קיבלה רק 4 כוכבי בטיחות בלבד, שזה מקום טוב באמצע (ציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים וילדים), בדיוק כמו האח התאום יונדאי i10, או סיטרואן C1, טוב יותר מסוזוקי אלטו עם 3 כוכבי בטיחות, ופחות טוב מסקודה סיטיגו עם 5 כוכבי בטיחות.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מרווח הפנים של הפיקנטו נותן תחושה של מכונית גדולה יותר. 2 נוסעים יישבו בצורה נוחה במושב האחורי, להכניס שלושה יהיה בלתי אפשרי, אלא אם כן מדובר בילדים. איכות תא הנוסעים טובה מאוד לקטגוריה, איכות ההרכבה מצויינת, והארגונומיה תורמת לתחושת ההתמצאות. תא המטען בנפח 200 ל' בלבד די תואם את המקובל בקטגוריה. קיה פיקנטו מגיעהב – 3 רמות אבזור – LX הבסיסית ו – EX הבכירה (רק בגרסת מנוע 1.2). רמת אבזור Sport מתייחסת לדגם עם 3 דלתות. כל שלוש הרמות מציגות אבזור רחב ביחס למקובל בסגמנט, שכולל מערכת שמע מקורית, 4 חלונות חשמליים, חיבורי אודיו AUX + USB. ברמת ה – EX תקבלו בנוסף שליטה על מערכת השמע מההגה, דיבורית בלוטות', חישוקים קלים ופנסי ערפל. ברמת Sport תקבלו גם סאנרוף.
נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה מאוד מפתיעה ביחס לציפיות. היכולת הדינמית של הרכב משרה הרבה ביטחון בנהיגה, גם במהירויות גבוהות, כך בתאוצות וכך בלימות. המתלים נוטים לצד הקשה, דבר שגורם לקיה פיקנטו להרגיש קופצנית לעיתים, לא משהו דראסטי.
רכבים מתחרים – טויוטה אייגו, סוזוקי אלטו, סוזוקי ספלאש, סיאט מי, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, פיאט פנדה, פיג'ו 107, פולקסווגן אפ, שברולט ספארק.
מחיר – החל מ- 63,800 ₪ לדגם 1.0 ידני רמת אבזור LX, ועד 81,200 עד רמת אבזור אוטומטית 81.200 ₪.