סיטרואן C1
כללי – הדור השני של המכונית העירונית של סיטרואן, הוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בג'נבה בשנת 2014. סיטרואן C1 היא אחות תאומה של פיג'ו 108 וטויוטה אייגו, וכל השלוש נבנו באותו פס ייצור ובאותה מפעל בצ'כיה. לקראת סוף שנת 2014, ה – C1 עשתה עליה ארצה. בארץ היא נמכרת גם בגרסת גם בגרסת Airscape מדליקה עם גג נפתח.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – בניגוד לעולם, שבה סיטרואן C1 משווקת עם שתי גרסאות מנוע בנזין, בנפח 1.0 ל' ו – 1.2 ל', היבואן קיבל החלטה לגייר רק את הגרסה הבסיסית. כאמור, מדובר במנוע בנזין בנפח 1.0 ל', תלת-צילינדר, שהוא בעצם בגרסה משופרת של מנוע הדור הקודם, שסיפק 68 כ"ס, שבדור החדש התווסף לו סוס נוסף, וכעת הוא מפיק 69 כ"ס ומומנט של 9.7 קג"מ. לפחות בכל הקשור לתיבת ההילוכים, היבואן לא הגביל אותנו, ולכן סיטרואן C1 נמכרת בארץ בגרסה הידנית ובגרסה הרובוטית, שתיהן בעלות 5 הילוכים. מטבע הדברים במנוע כ"כ קטן נטול מגדש טורבו, בכדי לקבל תאוצות סבירות, עלינו למחוץ את דוושת הגז עד הרצפה, או אז מאיץ הצרפתייה בקצב סביר, לא לפני שהוא טורח להעביר את מחאותיו בקול רם מידי. אבל בסה"כ, יחידת הכוח לא נופלת מרוב המתחרות.
צריכת דלק – היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 24.3 ק"מ/ל' בגרסה הידנית, ו – 23.8 בגרסה הרובוטית. בחיים האמיתייים, הגרסה הידנית של סיטרואן C1, תציג נתון צריכת דלק ממוצע אדיר של 20 ק"מ/ל'. לגבי הגרסה הרובוטית, היא נתונה יותר לחסדי אופי הנהיגה, אך בהחלט מסוגלת להציג צריכת דלק קרובה למספרים הללו, שבנהיגה אגרסיבית מאוד היא תרד לסביבות ה – 15 ק"מ/ל'. לפחות בהוצאות צריכת הדלק את יכולים להיות רגועים.
עיצוב – בסיטרואן תמיד ידעו לתת ערך מוסף למכוניות שלהם, שבעיקר הגיע בסעיף העיצוב. לטעמנו, סיטרואן C1 היא מכוניות יפה על גבול השיקית. החזית מיישרת קו עם שפת העיצוב של האחיות הגדולות לבית סיטרואן, שילוב הצבעים נעשה בטוב טעם. בקיצור, מכונית מגניבה לצעירים.
בטיחות – סיטרואן C1 זכתה ב – 4 כוכבי בטיחות בלבד, במבחני הריסוק של EuroNCAP, שהיא משיגה ציון של 80% בלבד בשמירה על מבוגרים וילדים. בנוסף, בלמיה מתוגברים במערכות ABS ו – EBD (ללא BAS), מצויידת ב – 6 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר.
תא נוסעים, תא מטען, ואבזור – יש לזכור כי מדובר במכונית עירונית קטנה, שנמכרת במחיר נמוך, כך שאין לצפות לסטנדרטים גבוהים ומרווחים פנימיים גדולים. בסיס הגלגלים לא השתנה בהרבה מהדור הקודם, והוא עומד על 2.34 מ' בלבד, קטן גם במושגי מכוניות מיני, דבר שמספק מרווח מספיק לשני אנשים מבוגרים במושבים הקדמיים, גם הגבוהים שבינינו (אחחח כמה שאנחנו מקנאים), ימצאו מספיק מקום לרגליים. לגבי המושבים האחוריים, יהיה קשה להכניס יותר משני נוסעים, ובכניסה נא למדוד שגובהם אינו עולה על 1.70 מ'. החלל הפנימי שודרג ביחס לדור הקודם. אמנם הפלסטיקה בסטנדרט אחד עם הנהוג בסגמנט, אבל שילוב הצבעים, עם קונסולה שנצמאת במרכז וחופנת את בקרת המדיה, יוצר תא נוסעים מגניב וצעיר ברוחו. תא המטען זעיר עם 196 ל'. לא להגזים בקניות לחג. מבחינת אבזור, בסיטרואן ניסו לספק את המקסימום, במסגרת התקציב המאוד מוגבל. אז הם חסכו ב – 2 חלונות חשמליים אחוריים, ובטח שלא תצפו לפגוש בבקרת אקלים או בחישוקים קלים, אך בתמורה תקבלו חבילת מולטימדיה טובה שכוללת מערכת שמע מקורית + שליטה מההגה, מסך 7 אינץ' מפתיע באיכותו, דיבורית בלוטות', חיבורי אודיו, מערכת עזר לזינוק בעליה, ופיצ'ר נחמד שמצגי את תצוגת הסמרטפון על מסך המולטימדיה.
נוחות והתנהגות נסיעה – למרות מימדיה הקטנים, סיטרואן C1 יודעת לספק איכות נהיגה סבירה בכבישים בינעירוניים, ובמהירות שיוט של 100 קמ"ש, החיים די רגועים שוקטים בתא הנוסעים. אך המגרש הביתי של ה – C1, הוא ברחובות הרעיוניים, או אז, מימדיה הצנומים, המתלים שמשככים את פגעי הדרך (בכל זאת סיטרואן) וההגה החשמלי שמקל על החניות הצפופות ביותר, יוצרים עכבר עיר משובח ומומלץ.
רכבים מתחרים – יונדאי i10, סוזוקי אלטו, סיאט מי, סקודה סיטיגו, פיג'ו 108, פולקסווגן אפ, קיה פיקנטו, שברולט ספארק.
מחיר – החל מ – 59,400 ₪ לגרסת 1.0 ידנית רמת אבזור Feel, ועד 77,400 ₪ לגרסת 1.0 ל' רובוטית גג נפתח Airscape.