אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

הונדה HRV

כללי –  כולנו זוכרים את הדור הראשון של הונדה HRV, ששווק בארת ובעולם בין השנים 1999 ועד 2006. בתום אותה שנה התקבלה החלטה בהונדה להפסיק את ייצור ה – HRV. 8 שנים לאחר מכן, היפנים החזירו לחיים את רכב הפנאי הקטן שלהם, באיחור של כמה שנים טובות, ולאחר שסגמנט רכבי הפנאי הקטנים כבר נמצא בדרך לרוויה. הדור השני של הונדה HRV  הוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בניו-יורק בשנת 2014. הוא חולק פלטפורמה משותפת לדור השלישי של הונדה גאז'. כבר בדצמבר 2013, החלו בהונדה למכור את הרכב בשוק היפני בלבד, ובשנת 2014 החלה מכירה לחלקים נוספים בעולם. אלינו הגיע ה- HRV  באיחור אופנתי והחל להימכר כמודל 2016.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – הונדה HRV משווק בארץ עם גרסת מנוע בודדת. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.5 ל' אטמוספירי, בעל הספק מירבי של 130 כ"ס שמגיעים ב – 6600 סל"ד גבוהים, ומומנט מירבי של 15.8 קג"מ, שגם הוא מגיע בסל"ד גבוה של 4600. המנוע מזווג לתיבת הילוכים רציפה. השילוב בין המנוע חובב הסל"ד לבין התיבה הרציפה, מספק יחידת הנעה לא כ"כ מאוזנת. כלומר, בנסיעה עירונית שבה כוח זמין הוא לא מצרך כ"כ חשוב, ה – HRV מרגיש נוח, אך בנהיגה בינערונית, מגבלות המנוע באות לידי ביטוי. לדוגמא, במהירות שיוט של 100 קמ"ש, מחט הסל"ד מונחת על 2000 סל"ד, רצועה שבה הכוח מאוד חסר למנוע. אמנם לחיצה על דוושת הגז תגרום למנוע ותיבה להגיב בצורה חדה ומיידית, אך המחיר יהיה בדמות רמות רעש גבוהות בתא הנוסעים.

צריכת דלק הונדה HRV – נתוני היצרן מצהירים על צריכת דלק ממוצעת של 19.2 ק"מ/ל'. צריכת הדלק האמיתית יכולה לנוע בין 13-14 ק"מ/ל'.

עיצוב – הדור הנוכחי של ה- HRV, זנח את המראה הקופסתי של הדור הקודם, והיום מדובר בהחלט במכונית נאה, עם קימורים במקומות הנכונים וקריצה לפן הספורטיבי, שכ"כ מאפיין את רכבי הונדה.

בטיחות – במבחני הריסוק של EuroNCAP, הונדה HRV קיבלה 5 כוכבי בטיחות עם 86% במבחן הגנה על נוסעים ו – 79% בהגנה על ילדים, שבמבחן עזרי הבטיחות האקטבייים, הציון היה 71%. סה"כ ציונים ממוצעים לקטגוריה. ואילו משרד התחבורה העניק ל – HRV  את הציון 3.5 נקודות.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  תא הנוסעים מקבל ציון ממוצע, בשל הקונפליקטים הרבים שבו. מצד אחד, עיצוב תא הנוסעים יפה ומודרני, ללא מחוונים מסתובבים למיניהם, דבר שנותן תחושה של קדמה וחדשנות. מצד שני, המודרניות הזו מתגלה כפחות פרקטית, משום שקיים קושי לתפעל את מערכות הרכב תוך כדי נסיעה ללא מחוונים מסתובבים, שלא לדבר על מסך המגע הלא ברור. הקונפליקטים ממשיכים גם בין המושבים הקדמיים לאחוריים. בעוד הקדמיים מצומצמים, יוצרים תנוחת ישיבה לא נוחה, האחוריים מציעים שפע של מקום ונוחות גבוהה. תא המטען בעל 431 ל' מספק בהחלט לעגלת תינוק + עגלת קניות. הונדה HRV מגיע ברמת אבזור בודדת Comfort. זה כולל מערכת שמע עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', מסך מולטימדיה ומערכת ניווט, חיבורי אודיו USB  ו – AUX, בקרת אקלים, מערכת "עצור וסע", בלם יד חשמלי, מערכת לבלימה אוטומטית במהירות עירונית, ואפילו חימום מושבים קדמיים.

נוחות והתנהגות נסיעה – ישנם שני אלמנטים שפוגעים בנוחות הנסיעה בהונדה HRV – אי היכולת של המתלים לעצור את פגעי הכביש פנימה לתא הנוסעים, ובידוד הרעשים בתא הנוסעים שלוקה בחסר. התנהגות הנסיעה טובה בסה"כ. אל תצפו ליכולת ספורטיבית, אך בהחלט ה – HRV מצגיע אחיזת כביש גבוהה ומספק ביטחון בנסיעה.

רכבים מתחריםאופל מוקה, דאצ'יה דאסטר, ניסאן ג'וק, סובארו XV, סיטרואן קקטוס, פיאט X500, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, שברולט טרקאס.

מחיר – המחיר – 138,900 ש"ח לדגם 1.5 ל' אוטומט רמת גימור Comfort. לדעתנו מחיר קצת גבוה.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט