חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס (GM). רכבי קאדילק נמכרים ב- 34 מדינות ברחבי העולם. קאדילק נחשב למותג המכוניות השני הוותיק באמריקה, ואחד המותגים הוותיקים בעולם המוטורי.
קאדילק נוסדה בשנת 1902 בידי שניים מפליטי חברת המכוניות הראשונה של הנרי פורד, וזאת לאחר שהתגלעו חילוקי דעות בין הנרי פורד והמשקיעים שלו. פורד עזב את החברה שלו יחד עם כמה מהשותפים המרכזיים. בייקר ווליאם, הספונסר הראשי של פורד, שכר את שירותיה של חברת מהנדסי רכב בראשותו של הנרי ללנד, בכדי להעריך את שווי הנכסים והמכונות לקראת סגירת החברה. במקום זאת, ללנד הצליח לשכנע את ווילאם להשקיע בייצור מכונית שתהיה מבוססת על מנוע מתוצרת ללנד. וכך באוגוסט 1902 קמה חברת קאדילק, שנקראה על שמו של החוקר הצרפתי שפעל במאה ה – 17, מקים העיר דטרויט – אנטואן קאדילק.
שתי המכוניות הראשונות מתוצרת קאדילק נקראו Runabout ו – וTonneau, והושלמו כבר בשנת 1902. מדובר היה ברכב דמוי כרכרה דו מושבית ללא סוסים, מונעים במנוע מילנדר בודד שמפיק 10 כ"ס. שני הדגמים היו דומות מאוד לפורד מודל A , שהושקה בשנת 1903. דגמי הקאדילק הוצגו בתערוכת המכוניות בניו יורק ב – 1903, והרשימו את הקהל הרחב, שכבר בזמן התערוכה נרשמו כ – 2000 הזמנות.
7 שנים לאחר מכן, GM רכשה את קאדילק, זאת לאחר שהאחרונה הניחה את היסודות לייצור המוני. בשנים הללו, קאדילק הציגה התקדמות טכנולוגית מעוררת השראה, שהציגה במכוניותיה מערכות חשמליות למיניהן, הילוכים ידניים…
מד וגג פלדה. קאדילק אף פיתחה 3 מנועי V8.
כבר בתחילתה קאדילק בנתה את המוניטין שלה כיצרנית רכבי יוקרה ופאר, בעלי מימדים מפלצתיים ומנועים עתירי סמ"ק. בשנת 1915 קאדילק הציגה מנוע V8 שמפיק 70 כ"ס ומביא את המכונית למהירות מירבית של 110 קמ"ש, מהירות אסטרונומית באותם הזמנים. בשנת 1928 קאדילק השיקה את תיבת ההילוכים הידנית. שנתיים לאחר מכן החברה השיקה מנוע מפלצתי חדש בנפח 7.4 ל' בתצורת V16 שמפיק 165 כ"ס, שנחשב לאחד מהמנועים העוצמתיים של אותם השנים בשוק האמריקאי.
לצד שגשוגה של הכלכלה האמריקאית פוסט מלחה"ע השניה, גם קאדילק החלה את תור הזהב שלה. זה החל בשנת 1949, שלראשונה קאדילק חצתה את המיליון יחידות שנמכרו מראשית הקמתה, ואף שברה שיא עצמי של ייצור מכוניות בשנה אחת, כאשר חצתה את קו ה – 100,000 יחידות, הישג שהיא חזרה עליו בשנתיים שלאחר מכן.
בשנים הללו דגמי החברה הפכו אף להיות מוקצנים יותר, בכל הקשור למימדים המפלצתיים, הסנפירים המפורסמים ולמנועים העצומים, לצד כמובן נוחות, פאר ויוקרה שקאדילק ניחנה בהם. דגמים כגון קאדילק קופ דה-וילה או קאדילק אלדוראדו של אותן השנים, היו באורך של מעל 5.5 מ' שקלו מעל 2 טון והונעו בידי מנועי V8 בעלי נפח של 5.5 ל' ומעלה.
בדומה ליצרני רכב ברחבי העולם, משבר הנפט ב – 1973 סימן את תחילת התדרדרותה של קאדילק, שרכביה אף פעם לא הצטיינו בחיסכון בדלק. מחירי הדלק בעולם חייבו את החברה להיערך מחדש, ופגעו בה כלכלית בצורה קשה. הנהג האמריקאי חיפש אלטרנטיבות צנועות יותר, שתחייבנה אותו להיכס בתדירות נמוכה יותר לתחנות הדלק. דגמי החברה הפכו להיות קטנים יותר וברובם התבססו על פלטפורמות וחלקים שיוצרו בחברת האם GM והיו משותפות לשאר מותגי החברה. אחד מסימני ההיכר הגדולים של דגמי החברה – ההנעה האחורית, נעלם כמעט לחלוטין באמצע שנות ה- 90 . בשנים הללו החברה סבלה מהתערערות קשה במעמדה, שלראשונה מזה חצי מאה, לינקולן, מותג היוקרה של פורד המתחרה הגדולה, עבר במכירות את קאדילק.
לקראת תחילת המאה ה – 21, שינו בקאדילק גישה. זה החל בהצגת רכב פנאי, לראשונה בהיסטוריית החברה, שענה לשם קאדילק אסקלייד. זה המשיך בהצגתה של פילוסופיית עיצוב חדשה שנקראת "אמנות ומדע", שמאמינה בשילוב צורות חדות וקצוות חדים, שאחת המטרות המוצהרות במהלך זה, היא לבדל את דגמי קאדילק משאר מותגי קונצרן GM. לצד שפת העיצוב החדשה, בקאדילק החלו לחזור למקורות, ולעשות שימוש שוב בהנעה אחורית, לצד גרסאות סדאן בעלות הנעה כפולה-קבועה. קאדילק CTS שהושקה בעולם בשנת 2002 (ואף שווקה בארץ) וקאדילק XLR רודסטר, היו חלוצות העיצוב "אמנות ומדע", להן הצטרפו גרסאות קצה חזקות במיוחד שהתהדרו באות V בסוף שמן,, כגון הקאדילק CTS-V, שהמטרה הברורה מצד האמריקאים הייתה להציע אלטרנטיבה זולה יותר ליצרניות הפאר הגרמניות – אודי, ב.מ.וו ומרצדס.
בארץ קאדילק מעולם לא זכתה להצלחה גדולה, והייבוא לא תמיד היה סדיר לאורך השנים. לאורך העשור האחרון שווקו בארץ כ – 4 דגמים בלבד – קאדילק CTS (סדאן), קאדילק CTS קופה, קאדילק CTS-V, וקאדילק STS. מס' אקזמלרים מקאדילק אסקלייד נמכרו בארץ בייבוא אישי.
> ארץ ייצור קאדילק – ארה"ב (מפעלים גם בקנדה, מקסיקו וסין).
> יבואנית קאדילק בארץ – חברת "UMI".
> נתוני מכירות לרכבי קאדילק בישראל:
- שנת 2007 – 63 (מקום 34)
- שנת 2008 – 134 (מקום 32).
- שנת 2009 – 93 (מקום 32).
- שנת 2010 – 133 (מקום 32).
- שנת 2011 – 250 (מקום 32).
- שנת 2012 – 205 (מקום 32)
- שנת 2013 – 239 (מקום