אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פיג'ו 508

כללי – פיג'ו 508 הושקה בשנת 2011, והיא נחשבת לספינת הדגל של היצרן הצרפתי, ומחליפה שתי מכוניות קודמות לה שבאו משתי קטגוריות שונות , פיג'ו 407 ופיג'ו 607 – הראשונה שייכת לקטגוריית מנהלי והשניה לקטגוריית פרימיום. מבחינת מימדים, הפיג'ו די דומה לנהוג בקטגוריה, עם אורך של 4830 מ"מ ובסיס גלגלים של 2817 מ"מ. ה – 508 חולקת פלטפורמה ומכלולים זהים עם הדור השני של סיטרואן C5, והן אף חולקות קווי ייצור משותפים במפעלים. אלינו הגיעה ה – 508 במהלך שנת 2011, שבאפריל 2015 נחת בארץ הדגם במחודש שעבר מתיחת פנים של אמצע החיים, שהתבטאה בשדרוג המנוע, שינויי קוסמטיקה ועוד.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  המעבר של פיג'ו למנועים קטני נפח מוגדשים, עשה רק טוב לחברה. ה – 508 הייתה אחת החלוצות בזה, שבשנת 2011 כבר הצטיידה עם מנוע 1.6 טורבו בנזין משובח (פרי פיצוח משותף לפיג'ו ולב.מ.וו.), בעל הספק מירבי של 156 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ. מתיחת הפנים בשנת 2015 הביאה לשדרוג נוסף של המנוע, שקיבל עוד 9 סוסים (למרות שנתון המומנט לא השתנה), דבר שקיצץ עוד 3 עשיריות השניה בתאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ושיפר את צריכת הדלק (מערכת "עצור וסע"). מכל מקום, השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 6 יחסי ההעברה, יוצר מערכת הנעה מצויינת, שובבה מעט, עם נסיעה חלקה, בעלת כוח זמין בכל סל"ד כמעט.

צריכת דלק פיג'ו 508 – נתוני צריכת הדלק של היצרן מדברים על 17.2 ק"מ/ל' בממוצע. בחיים האמיתיים אפשר צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 12 ק"מ/ל'. מי היה מאמין עד לפני כמה שנים שמכונית מנהלים במימדים כאלה תצרוך כ"כ מעט?!

עיצוב – טרום מתיחת הפנים, ה – 508 עוד דמתה לערכי פיג'ו הקלאסיים, אך העיצוב המחודש קרב אותה לגרמניות. קצת יותר עוצמה בגריל, קצת יותר אלגנטיות עם פנסי הלד, קצת יותר סולדיות עם הסרת אלמנטים עיצובים מיותרים של חלקי כרום. התוצאה יפה ומושכת, עם קורטוב של שובביות.

בטיחות – ציונים גבוהים במבחני הריסוק של של ה – EuroNcap (5 כוכבים), בשמירה על הנוסעים ובאבזור בטיחות אקטיבי (אף עפ"י שציון רמת האבזור של משרד התחבורה העניק רק נקודה אחת ל – 508), לצד ציון נמוך מאוד בשמירה על הולכי רגל. מעבר לכך, 6 כ"א, איזופיקס ועוד, אך מקומם של חיישני לחץ אוויר נעדר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – בסיס גלגלים של 2871 מ"מ יוצר תא נוסעים מרווח מאטוד שלא יקשה על 3 מבוגרים להתרווח בו. הנדסת האנוש אצל הצרפתיות אף פעם לא היה בראש סדר העדיפויות, וגם בספינת הדגל של פיג'ו אנו נתקלים בדברים לא מוסברים, לדוגמא העומס הבלתי אפשרי של כפתורה על ההגה. תא המטען גדול ועמוק עם 515 ל'. פיגו' 508 משווקת בארץ ב – 3 רמות אבזור – Access, Active ו – Premium. לא תמצאו באף אחת מרמות האבזור אלמנטים יוצאי דופן ביחס לקטגוריה, אם כי רמת האבזור הבסיסית עניה מעט מהמצופה, וברמות המפוארות יותר ניתן למצוא כיוונון חשמלי חלקי למושבים, חיישני חניה, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

נוחות והתנהגות נסיעה – המושבים מרווחים ונוחים מצד אחד, אך חובקים בצורה טובה מצד שני, דבר שמאוד מקל בנסיעות ארוכות. התנהגות הכביש נהדרת. המתלים מספיק מאוזנים לספק נוחות נסיעה שיודעת לגהץ פגעי כביש, לצד יכולת דינמית תחת עומסים. האחיזה טובה וההגה מתקשר. בידוד הרעשים טוב מאוד, כיאה למכונית מנהלים.

רכבים מתחרים – אופל אינסיגניה, הונדה אקורד, טויוטה אוונסיס, יונדאי i40, מאזדה 6, סובארו B4, סיטרואן C5, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו, קיה אופטימה, רנו לאטיטוד, שברולט מאליבו.

מחיר – החל מ- 168,900 ₪ לדגם 1.6 ל' טורבו בנזין אוטומט רמת אבזור Access, ועד מ- 198,900 ₪ לדגם 1.6 ל' טורבו בנזין אוטומט רמת אבזור Premium.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט