העסק המשפחתי שקדם לחברת פיג'ו הנוכחית, נוסד בשנת 1810 ועסק בטחינת קפה ואופניים. ב – 1958 אמיל פיג'ו הגישה בקשה לסימן המסחרי של האריה (לוגו החברה), עוד בטרם מישהו בכלל חשב להקים חברת מכוניות. בעקבות פגישה של ארמאנד פיג'ו עם גוטליב דיימלר (מייסד מרצדס) ב – 1890, החליט הצרפתי להקים חברה שתעסוק בייצור מכוניות. כלי הרכב הראשון מתוצרת החברה היה תלת אופן מונע קיטור, שסבל מבעיות אמינות קשות (הציניקנים יצקצקו בלשון ויגידו, כבר מאז…). בפיג'ו השתכנעו לרדת מאנרגיית הפחם, ופיתחו רכב בעל 4 גלגלים שמונע עם מנוע בעירה פנימי המונע בבנזין, שנבנה תחת רישיון של דיימלר. המכונית הזו, שענתה לשם Type 12, נחשבה למתקדמת מרוב המכוניות שהיו באותה התקופה, ובשנים שלאחר מכן יוצרו ממנה מאות יחידות. פיג'ו היו גם חלוצים במירוצי המכוניות, ובשנת 1894 הם רשמו על שמם את הניצחון הראשון בהיסטוריה במירוץ מכוניות. שנת 1896 היא נקודת מפנה בהיסטוריה של פיג'ו, שבה לראשונה החברה ייצרה מנועים בעצמה, ללא עזרתה של דיימלר. המנוע הראשון, שהוצמד ל – Type 15, הורכב בחלקה האחורי של המכונית, והיה בעל 8 כ"ס. ב- Type 36 התווסף ההגה בצורתו המוכרת, וב – Type 48 , שיוצר שנים לאחר מכן, המנוע עבר לחלקו הקדמי של הרכב, ובתוך זמן קצר הוא כוסה ע"י מכסה מנוע. לצד המשך ההצלחות על מסלול המירוצים, פיג'ו החלה לייצר ב – 1903 את האופנוע הראשון. במהלך מלה"ע השנייה, ולמרות שצרפת הייתה תחת כיבוש נאצי, מפעלי פיג'ו המשיכו לייצר…
ניות על בקצב איטי. בשנת 1946, לאחר המלחמה, פיג'ו חזרה לייצר מכוניות בקצב מהיר, ודגמיה, פיג'ו 202 ו – 203 נמכרו בעשרות אלפי יחידות. בשנת 1955 פיג'ו השיקה את ה – 403, עם מנוע 1.5 ל', שהפך להצלחה גדולה, וב – 7 שנות ייצור נמכרו כמיליון יחידות סה"כ. בדומה ליצרניות רכבים אחרות, גם פיג'ו ביצעה שיתופי פעולה עם יצרנים אחרים, כגון וולוו ורנו. בעקבות פיתוחים שאפתניים של מס' דגמים בחברת סיטרואן, שלא תאם יכולותיה הפיננסיות, החברה עמדה בפני קריסה. בשנת 1974 פיג'ו רכשה 30% מחברת סיטרואן, ושנה לאחר מכן השלימה את ההשתלטות, לא לאחר שהממשלה הצרפתית תרמה סכומי כסף גדולים לחברה המאוחדת, הלא היא קבוצת PSA – פיג'ו-סיטרואן. למרות שמדובר בקבוצה אחת, שחולקת פלטפורמות ומכלולים זהים, כל אחד מהמותגים מנסה לשמור על המאפיינים שלו. בשנת 1978 PSA השתלטה על החטיבה האירופאית של קרייזלר (שכללה את המותגים סימקה ורוטס) ושווקה תחת השם טלבוט. הרומן לא החזיק מעמד שנים רבות, וב – 1986 פיג'ו זנחה את טלבוט, והדגם שהיה אמור להיקרא "טלבוט אריזונה", שינה את שמו לפיג'ו 309. החל משנות ה – 60-70, מכוניות פיג'ו נמכרו בארה"ב ובקנדה (לעיתים תחת המותג קרייזלר). בדומה ליצרני רכב אירופאיים נוספים, בשנות ה – 80 ובתחילת שנות ה – 90, משהו השתנה בטעמו של הנהג האמריקאי, עד שמכוניות פיג'ו נמכרו במספרים מצחיקים. בשנת 1991, לאחר 33 שנים בהן פעלה חברת פיג'ו בשוק האמריקאי, הפסיקה החברה לשווק את רכביה באמריקה הצפונית. בשנת 1983 פיג'ו השיקה את אחד הדגמים המוצלחים שלה בהיסטוריה – פיג'ו 205, שתרם רבות לתדמית החברה, ששמה דגש על הנאה מנהיגה, לצד מחירים עממיים. פיג'ו 205 GTI לקחה את ההנאה מנהיגה צעד אחד קדימה, וזכתה להצלחה כבירה בארץ ובעולם. לאחר מכן הושקו גם הפיג'ו 504 ו – 505. בשנות ה – 90 המגמה של ייצור מכוניות מהנות לנהיגה, המשיכה ע"י החברה, ודגמים סולידיים כגון פיג'ו 106 ו – 306 יצרו גרסאות ספורטיביות מאוד מהנות. פיג'ו 206, מחליפתה של ה – 205 האלמותית, הצליחה גם להמשיך את דרכה, והפכה להיות אחת המכוניות הנמכרות בעולם מסוגה. גם בארץ ה – 206 עשתה חייל, ואף תקופה מסויימת הייתה המכונית הנמכרת בארץ. פיג'ו 206+ הייתה ניסיון לסחוט את טיפת הלימון האחרונה מהצלחתה. דגמים כגון פיג'ו 207, פיג'ו 307 ואף פיג'ו 407, זנחו את הצביון שהחברה כה התאמצה ליצור לעצמה בשני העשורים האחרונים, והחלה התמקדות יותר בעיצוב ואבזור, ופחות שימת דגש על הנאה מנהיגה. בשנים האחרונות פיג'ו משתדלת להציע מגוון רחב של דגמים, שיכסה כמעט את כל מנעד הקטגוריות. פיג'ו 108 מתחרה בקטגוריית הרכבים העירוניים, ה – 208 בסופר מיני, פיג'ו 301 (תוצר של שיתוף פעולה עם מיצובישי) בקטגוריית משפחתיות ו – 508 במנהלים. פיג'ו לא זנחה את קטגוריית רכבי הפנאי, ובהם היא מציעה את ה – 2008, פיג'ו 3008 ו – 5008. בארץ פיג'ו תמיד נחשבה לאחד היצרנים האירופאיים הבולטים, אם כי לאורך השנים היו דגמים שסבלו מבעיות תדמית קשות בנושא אמינות, לא תמיד בצדק אגב.
> ארץ ייצור פיג'ו – צרפת (מפעלים גם בארגנטינה, ברזיל, פורטוגל, סלובקיה, ספרד, אוסטריה, סין, צ'כיה, אירן, איטליה, יפן, מלזיה, רוסיה וטורקיה).
> יבואני פיג'ו בארץ – "לובינסקי".
> נתוני מכירות לרכבי פיג'ו בישראל:
- שנת 2007 – 4612 (מקום 14).
- שנת 2008 – 3930 (מקום 16 ).
- שנת 2009 – 4429 (מקום 15 ).
- שנת 2010 – 6063 (מקום 15).
- שנת 2011 – 8104 (מקום 12).
- שנת 2012 – 6388 (מקום 12)
- שנת 2013 – 4406 (מקום