יצרנית רכב יפנית, ששייכת לחטיבת כלי הרכב בקונצרן פוג'י – FHI (Fugi Heavy Industries). בשנת 2012 סובארו הייתה יצרנית הרכב ה – 22 בגודלה בעולם.
חברת פוג'י החלה את דרכה בשנת 1915 כחברת מטוסים. בשנות ה – 30 שונה שמה של החברה ל"נקג'ימה". במלה"ע השנייה סובארו הייתה אחת מספקיות המטוסים הבולטות לצבא היפני. בשנת 1946 החברה שינתה שוב את שמה לפוג'י. בתום המלחמה החברה החלה בייצור כלי רכב, שהדגם הראשון הוצג בשנת 1946 היה בעצם קטנוע שנבנה מחלקי מטוסים שנותרו מהמלחמה.
לאחר תמורות שחלו בתאגיד פוג'י, בסופו של דבר התאחדו 4 חברות קטנות שקודם לכן היו שייכות לתאגיד, לחברה אחת שהחליטה להתרכז בייצור כלי רכב. לאחר לבטים גדולים כיצד יקראו לרכבים, הוחלט על השם "סובארו", ע"ש קבוצת הכוכבים "פליאדס", ומכאן בא לוגו החברה.
הדגם הראשון שהחברה הוציאה נקרא "סובארו 1500" בשנת 1954. בשנת 1968 ניסאן רכשה כ – 20% ממניות סובארו, כחלק מעידוד הממשלה היפנית לאיחוד של יצרני רכב. ניסאן העמידה את מפעל האוטובוסים שבבעלותה, ואת מהנדסיה, לטובת סובארו. בתמורה, רכבי סובארו רבים עושים שימוש בחלקים מתוצרת ניסאן, מאז ועד היום. שיתוף הפעולה ההדוק בין החברות ממשיך גם בימים אלה, ובא לידי ביטוי בחילופי טכנולוגיות. בין היתר, תיבת ההילוכים של רכבי סובארו הידועה בשם EAT4, היא למעשה תיבת ההילוכים שפותחה לטובת הדור הראשון של ניסאן פאת'פיינדר. לעומת זאת, כאשר רנו, שותפתה של ניסאן ביקשה עזרה בטכנולוגיית…
באופן טבעי נעשתה פנייה לסובארו, שהיא אחת מיצרניות הרכב הבולטות והוותיקות בהנעה כפולה, כבר משנות ה – 70. סימן היכר נוסף של דגמי החברה, הוא מנועי הבוקסר, שסובארו החלה את השימוש בהם בשנת 1966, ועושה בהם שימוש עד ימים אלה.
לאחר שניסאן נרכשה ע"י רנו בשנת 1999, מניותיה בסובארו נמכרו לג'נרל מוטורס (GM). כפי ש – GM עושה עם מותגים נוספים שבבעלותה, היא החלה לשווק מכוניות זהות בשמות תחת מותגים שונים. כך הסובארו פורסטר נמכרה בשוק ההודי כשברולט פורסטר, ואילו אופל זאפירה נמכרה ביפן כסובארו טראוויק.
במהלך 2005 טויוטה רכשה 9% ממניותיה של סובארו ובהמשך השנה GM מכרה את שאר מניותיה בסובארו.
מהקמתה של סובארו בשנת 1954 ועד היום, החברה ייצרה סה"כ כ – 12 דגמים שונים, החל מסובארו 1500, המשך בסובארו ליאונה (שנת 1971), סובארו לגאסי (1989), סובארו אימפרזה (1993) ועד הדגם האחרון שהחברה הוציאה, סובארו BRZ. כמובן שנזכיר בהקשר הזה, את ספינת הדגל של החברה – סובארו איפרזה WRC, שסימנה מגמה מאוד בולטת בעולם המוטורי, ויצרה מכונית ספורטיבית שמבוססת על משפחתית. סובארו WRC זכתה לאורך השנים בתחרויות ראלי רבות בעולם.
סובארו הייתה יצרנית הרכב היפנית הראשונה שפרצה את החרם הערבי על השוק הישראלי. שנות ה – 80 היה תור הזהב של סובארו בארץ, עם הסובארו ליאונה האגדתית, שהייתה מכונית אמינה בצורה בלתי תיאמן, אך ספרטנית ופשוטה. שנות ה – 90 הביאו איתם את מיצובישי לאנסר ולאחריה את הסופר לאנסר, שהדיחו את סובארו מהפסגה, וסימנו את תחילת ההתדרדרות של המותג . מאז ועד היום, סובארו לא חזרה להיות מותג מוביל בשוק הישראלי, למרות שבשנים האחרונות של העשור הקודם היא זכתה להצלחה מסויימת, שלא נמשכה בשנים שלאחר מכן.
כיום (2014) סובארו משווקת כ – 7 דגמים בארץ, שלא מכסים את כל הקטגוריות. שלושה מהם – סובארו XV, סובארו פורסטר וסובארו אאוטבק, מזוהות כקרוסאוברים (אם כי בדרגות שונות). להם מצטרפות המשפחתית סובארו אימפרזה, והמנהלים – סואברו B4. את שביעיית הדגמים סוגרות שתי הקרביות – סובארו BRZ תאומת הטויוטה GT86, וכמובן מלכת הכיתה – סובארו אימפרזה WRX STI.
> ארץ ייצור סובארו – יפן (מפעל גם בארה"ב).
> יבואני סובארו בארץ – "יפאנוטו".
> נתוני מכירות לרכבי סובארו בישראל:
- שנת 2007 – 9986 (מקום 6)
- שנת 2008 – 7327 (מקום 12).
- שנת 2009 – 5568 (מקום 11).
- שנת 2010 – 4681 (מקום 17).
- שנת 2011 – 3211 (מקום 19).
- שנת 2012 – 1746 (מקום 20)
- שנת 2013 – 2435 (מקום