אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מרצדס C Class

כללי – הדור הרביעי של מרצדס C קלאס, שזכתה לשם הקוד W205, נחשפה לראשונה בדצמבר 2013, בתערוכת הרכב הבינלאומית בדטרויט. היא החלה להימכר במרץ 2014 באירופה, ובהמשך אותה השנה הגיעה גם לארץ הקודש. באירופה ה – C  קלאס נחשבת למשפחתית גדולה, אך בארץ היא מסווגת בקטגוריית מנהלים פרימיום. שנים רבות, בטרם ה – A  קלאס הפכה להיות בריה מוטורית פרקטית, מרצדס C קלאס, הייתה כרטיס כניסה זול יחסית למועדון היוקרתי של היצרן הגרמני. אך הדור הנוכחי בעל שאיפות גדולות, תוכנן ונבנה בצילה של ספינת הדגל, ה – S  קלאס. מידותיה גדלו ביחס לדור היוצא (האורך צמח מ – 4591 מ"מ ל – 4686 מ"מ, הרוחב גם צמח ב – 4 ס"מ תמימים, ובסיס הגלגלים התארך ב – 8 ס"מ. המשקל, כמה מפתיע, פחת בממוצע ב – 100 ק"ג, הודות לשימוש הרחב באלומינים. לאחר שנים של דשדוש מול המתחרות הגרמניות, אאודי A4 וב.מ.וו. סדרה 3, האם ה –  C קלאס מוכנה לקרב? לא בטוח.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – ה – C  קלאס מוצעת בארץ ב – 3 גרסאות מנוע, לוגמות בנזין ומוגדשות. הבסיסית שמקבלת את שם הקוד C180, מגיעה בנפח 1.6 ל' טורבו בנזין, שמפיק 156 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הגרמנים בחרו לצייד את גרסת מנוע זו בתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק, בעלת 7 מהירויות. הביצועים מדברים על תאוצה של 8.5 שנ' מהמקום ועד 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 223 קמ"ש. נכון שזו גרסת בסיס, ובפועל התוצאה מפתיעה לטובה בזריזותה, אך לעיתים המנוע מרגיש חלש, והתיבה ממהרת להעביר את ההילוכים במעלה הסולם לטובת חיסכון בדלק. כשמדובר ב – C  קלאס, ניתן היה לצפות ליותר. גרסת הביניים, העונה לשם C200, תספק לנו מנוע בעל נפח 2.0 ל' טורבו בנזין, בעל 184 כ"ס, ומומנט מירבי של 30.6 קג"מ. במקרה הזה המיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש יסתיים כבר אחרי 7.3 שנ'. גרסת המנוע השלישית על המדף, גם היא בנפח 2.0 ל' מוגדשים, אבל בעלת תוספת של 27 סוסים גרמניים, דבר שמעמיד את ההפסק המירבי על 211 כ"סו את המומנט המירבי על 35.7 קג"מ. היחידה הזו גומעת מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 6.6 שנ' בלבד, ומצהירה על מהירות מירבית של 250 קמ"ש. בדומה למנוע הבסיסי, גם שני הבכירים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק. בגדול, התיבות נעימות לנסיעה, אך נופלות מפעולת התיבות של המתחרות.

מרצדס C קלאס צריכת דלק –  ה – C180 מצהירה על 18.5 ק"מ/ל' בממוצע, אך בפועל היא תצרוך קרוב ל – 12 ק"מ/ל'. מנתוני היצרן עולה שגרסת ה – C200 חסכונית אף יותר, ועומדת על צריכה ממוצעת של 18.7 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיים, גרסה זו צורכת כ – 11.8 ק"מ/ל' בממוצע, קרוב מאוד ל – C180. גם בגרסה הבכירה, ה – C250, הגרמנים מצהירים על צריכת דלק של 18.7 ק"מ/ל', אבל החיים האמיתיים מלמדים אותנו שלא כך הדבר, ובפועל היא תצרוך כ – 10.2 ק"מ/ל' לערך. סה"כ מדובר בנתונים סבירים בהחלט לקטגוריה.

עיצוב – קשה להתבלבל במקור ההשראה לעיצוב ה – C קלאס. היא נראית כמו בייבי S  קלאס, עם המידות שתפחו, החמוקיים שהתעגלו, ובגדול התוצאה היא מראה מכובד מאוד, אולי קצת על חשבון המראה הדינמי.

בטיחות – 7 כריות אוויר, עזרי בלימה למיניהן, בקרת יציבות וחיישני לחץ אוויר, ערכת לזיהוי מוקדם של מצבי חירום, מערכת לניטור רכב ב"שטח מת", מערכת למניעת התנגשות, מערכת להתראת עייפות,  ואם תוסיפו כסף גם תקבלו מערכת בקרת סטיה מנתיב. בקיצור, כל מה שרק חשבתם עליו בתחום טכנולוגיית הבטיחות, תמצאו ב – C  קלאס. באופן לא מפתיע היא קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – גם בתא הנוסעים, מרצדס C קלאס יצרה קשר ברור בינה לבין ה – S קלאס. ראשית, מרווח הפנים גדל, בעקבות הצמיחה במימדים. איכות החומרים בתא הנוסעים מצויינת, אל איכות ההרכבה לא תמיד מיישרת קו עם הנהוג בקטגוריה. כנהוג בשנים האחרונות, מסך מגודל צומח לו מתוך הדשבורד לטובת שליטה קלה וברורה על שלל מערכות הרכב. תא המטען גם הוא גדל, ועומד על 480 ל'  – יישור קו מוחלט עם המתחרות, שגם הן מציגות תא מטען בנפח זהה. מרצדס C קלאס נמכרת ב – 3 רמות אבזור – הבסיסית שעונה לשם Avantgarde, השניה עונה לשם Vision וגרסת העילים מקבלת את השם המחייב AMG. רשימת האבזור רחבה מאוד כבר מגרסת הבסיס, ללא נפילות מיוחדות, וככל שתעמיקו את היד בכיס, כך רשימת האבזור תתארך.

נוחות והתנהגות נסיעה – המושבים סבירים, אך בנסיעות ארוכות חוסר התמיכה בגב במושב הנהג, יכול לבוא לידי ביטוי באי נוחות מתגבר. המתלים מכויילים על הצד הנוקשה, ולמרות זו היא יודעת לגהץ מפגעים בכביש בנסיעה עירונית. מבחינת בידוד רעשים, ה – C קלאס לא מבודדת כפי שציפינו ממכונית שכזו, וזה בעיקר בא לידי ביטוי ברעשי רוח מעל 100 קמ"ש ובצליל מנוע לא נעים לאוזן שחודר לתא הנוסעים, בעיקר בשעת מאמץ. מבחינת יכולות דינמיות, מצטערים, זה עדיין לא זה, והחבר'ה הבווארים בב.מ.וו. יכולים להישאר רגועים לפחות עוד דור אחד.

רכבים מתחריםאאודי A4,  אינפיניטי Q50, ב.מ.וו סדרה 3, ביואיק לה קרוס, וולוו S60, לקסוס IS250, קאדילק ATS.

מחיר – 295,900 ש"ח לגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין אוטומט C180 Avantgarde, ועד 380,900 ש"ח לגרסת 2.0 ל' טורבו בנזין C250 AMG.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט