אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מרצדס A Class

כללי – הדור השלישי של מרצדס A קלאס, המשפחתית-קומפקטית של היצרן הגרמני, מתבסס על מכונית הקונספט שנחשפה כבר ב – 2011, והוצגה לעולם באופן רשמי בתערוכת הרכב הבינלאומית בג'נבה ב – 2012. באופן טבעי היא טפחה במימדים ביחס לשני הדורות הקודמים, עם 4292 מ"מ אורך. הדור השלישי, לראשונה יכול לתת פייט לאאודי A3, ממציאת הקטגוריה, ולב.מ.וו. סדרה 1, בעיקר בזכות העיצוב החדש. אלינו הגיעה הבייבי מרצדס בשנת 2013, ורשמה הצלחה יחסית בטבלת המכירות.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – מרצדס A קלאס הגיעה לארץ עם לא פחות מארבע גרסאות מנוע, כולן לוגמות בנזין (באירופה נמכרות גם גרסאות דיזל למכביר), ומוגדשות לעייפה. גרסת המנוע הבסיסית שמקבלת את שם הקוד A180, מגיעה בנפח 1.6 ל' טורבו בנזין, שמפיק 122 כ"ס ומומנט סביר של 20.4 קג"מ. הביצועים לא רעים, עם 9.2 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של מעל ל – 200 קמ"ש. למרות הנתונים היחסית פושרים, מדובר במנוע מצויין שיפתיע אתכם כל פעם מחדש. גרסת המנוע הבאה, מקבלת את שם הקוד A200. גם גרסה זו עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ל', אך בניגוד לאחיו הצעיר הוא יודע להפיק 156 כ"ס ו – 25.5 קג"מ. הביצועים עולים בהתאם, והפעם השעון נעצר אחרי 8.4 שנ' במיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש, והמהירות המירבית צומחת ל – 224 קמ"ש. גרסת המנוע השלישית בנפח 2.0 ל', מנוע כמובן מוגדש שעונה לשם המחייב A250 AMG. מנוע זה מפיק 211 כ"ס ומומנט ראוי של 35.7 קג"מ, דבר שמעיף את הרכב ב – 6.6 שנ' בלבד מ – 0 ל – 100 קמ"ש. ואחרונה חביבה, גרסת הקצה של מרצדס A קלאס, קיבלה את שם הקוד A45 AMG. מדובר במנוע טורבו בנזין, חיה רעה, שיודע להוציא 360 כ"ס! ממנוע בנפח מ – 2 ל' בלבד. למיטב ידיעתנו, מדובר במנוע ה – 4 צילנדרים החזק בעולם. לזה מצטרף נתון מומנט עצום של 45.9 קג"מ. מה זה נותן? תאוצה של 4.6 שנ' מ – 0 ל – 100, מהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש, והמון המון הנאה מנהיגה. אגב, כל הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים רובוטית בעלת 7 מהירויות, למעט הגרסה הבסיסית ביותר שמוצעת גם בתיבה ידנית. לא ניתן להתייחס לכל המנועים הללו במשפט אחד, בשל השוני הגדול ביניהם, אך כל אחת מהן עושה את הדברים בצורה המוצלחת ביותר בסקאלה שלה.

מרצדס A קלאס צריכת דלק – צריכת הדלק המוצהרת של A180 הידנית בעלת ה – 122 כ"ס, עומדת בממוצע על 17.2 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיית מדובר בנתון של 13.7 ק"מ/ל'. הגרסה הרובוטית של ה – A180 מצהירה על 18.2 ק"מ/ל' (חסכוני כביכול מהגרסה הידנית), בעוד שהחיים האמיתיים קובעים 12.6 ק"מ'/ל'. נתון לא רע בכלל. גרסת ה – A200 לא פחות חסכונית, ובדומה לאחותה הקטנה, היצרן מצהיר על 18.2 ק"מ/ל'. להפתעתנו, בפועל גרסת ה – A200 חסכונית יותר מה – A180, כך שהיא צורכת כ – 14 ק"מ/ל' בקירוב. ה – A250 AMG מצהירה על 16.7 ק"מ/ל', בעוד שבחיים האמיתיים היא צורכת בממוצע כ – 12.8 ק"מ/ל', נתון מצויין למכונית כ"כ חזקה. לגבי ה – A45 AMG – לא באמת אכפת לנו כמה היא צורכת. מותר לה הכל. אגב, מרצדס A קלאס היא מהמכוניות הראשונות שהגיעו לארץ הקודש ועומדות בתקן זיהום אוויר החדש יורו 6, ובדרגת זיהום 3,  דבר שמאפיין מכונית סופר מיני עם מנוע חלש הרבה יותר. על כך מגיע ח"ח למרצדס.

עיצוב – אם בשני הדורות הקודמים, הגרמנים יצרו ייצור כלאיים, שלא היה ברור האם הוא מכונית קומפקטית  או מיניואן, הפעם הגרמנים עשו עבודה מצויינת. העיצוב אגרסיבי מאוד בחזית, וקשה מאוד שלא להתלהב ממנו. הפרופיל נמוך ומשוך אחרונית ומחזק אצל הגרמנייה את הרושם הדינמי. בקיצור, מעצב הרכב גורדן ואגנר עשה עבודה מצויינת הפעם. כן יירבו.

בטיחות – שלא בהפתעה, מרצדס A קלאס עוברת בציון גבוה את מבחני הריסוק של EuroNcap. במבחן השמירה על מבוגרים היא קיבלה 93%, בשמירה על ילדים 81% (היה אפשר לשאוף ליותר), ובעזרי בטיחות היא קיבלה ציון גבוה יחסית של 86%. הציון הכללי של ה –  A קלאס הוא 5 כוכבי בטיחות. מעבר לכך היא מצויידת ב – 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – גם בסעיף זה מרצדס A קלאס קפצה 4 מדרגות בבת אחת. מרווח הפנים טוב מאוד, בעיקר בחלק הקדמי של תא הנוסעים. המושבים הקדמיים נוחים, ויוצרים תנוחת ישיבה נמוכה וספורטיבית. הדשבורד החדש מגיע בעיצוב מקורי, עם פתחי אוויר עגולים, בדומה לאאודי A3, איכות החומרים מצויינת, כיאה לבת למשפחת כ"כ מוכרת. עם 341 ל', תא ההמטען מציע נפח סביר, לא אך יותר. מרצדס A קלאס נמכרת ב – 3 רמות אבזור – הבסיסית שעונה לשם Style, דיי מביישת את הפירמה, בכך שהיא נעדרת בקרת אקלים (מזגן רגיל). גרסת הביניים מציעה בנוסף גם צמיג ברוחב 17 אינץ', גג שמש פנוראמי, מצלמת רוורס ועוד. גם רמת אבזור זו נעדרת בקרת אקלים. רק ברמת האבזור השלישית AMG, ואחרי שהצפנו למחיר של 275,000 ש"ח, הצלחנו לקבל בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור ועוד.

נוחות והתנהגות נסיעה – הנסיעה במרצדס A קלאס מאוד איכותית ונעימה, כל זמן שאתם לא עולים על רמת האבזור AMG שמצויידת בצמיג עם חתך 40, שלא מסתדר כ"כ טוב עם פגעי האפסלט הארצישראלי. אבל בגרסאות האחרות כאשר תשייטו, גם במהירויות פליליות, ה – A קלאס תימצא בעלת לוויה נהדרת, עם בידוד רעשי סביבה לא פחות ממצוין, עם תאוצות חזקות וליניאריות, ןעם סביבת נהיגה נעימה. הגרמנית הקטנה יודעת גם לספק הנאה מנהיגה כשצריך. בכבישים מפותלים, היא נהנית מרמת אחיזה גבוהה מאוד, בטח בגרסאות ה – AMG, הגם שההגה שלה קצת מעורפל.

רכבים מתחריםאודי A3, אלפא רומיאו ג'ולייטה, ב.מ.וו סדרה 1, וולוו V40, לנצ'יה דלתא, לקסוס CT200h, סיטרואן DS4.

מחיר – 169,900 ש"ח לגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין ידני A180 Style, ועד 399,900 ש"ח לגרסת 2.0 ל' טורבו בנזין A45 AMG.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט